Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ضمن اشاره به کاهش نزولات جوی و افت شدید منابع آب سطحی و زیرزمینی استان گفت: در مجموع ۵۳ درصد آب در پشت سدهای استان کردستان وجود دارد و این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد بود.

آرش آریانژاد اظهار کرد: با فرارسیدن فصل تابستان و روزهای گرم سال، صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب و انرژی اهمیت بسیاری می‌یابد از همین رو، هفته نخست تابستان(یکم تا هفتم تیرماه)، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آریانژاد ضمن تبریک ایام هفته صرفه‌جویی عنوان کرد: نزدیک به سه دهه است که اول تا هفتم تیرماه هر سال، هفته صرفه‌جویی در مصرف "آب" نام گذاری شده است و فصل گرما تداعی کننده مباحثی، چون تبخیر، کم‌آبی، صرفه‌جویی و... بوده است، اما به منظور وفاق و هماهنگی در ارکان وزارت نیرو و لزوم توجه همگانی، امسال با توجه به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق نیز این هفته با نام هفته صرفه‌جویی در آب و برق نامگذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در ادامه افزود: این هفته به عنوان یک رویداد فرهنگی در افکار عمومی و رسانه‌ها جای خود را بازکرده است و هر ساله به این مناسبت، فعالیت‌های فرهنگی-آموزشی بسیاری برای ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد آب و برق و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان کردستان، وی به اهمیت آگاهی بخشی در زمینه صرفه‌جویی اشاره کرد و گفت: افزایش آگاهی عمومی و ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی برای مدیریت مصرف آب و برق محورهایی هستند که رسانه‌های همگانی می‌توانند پیرامون آن‌ها اطلاع‌رسانی کنند و مردم را از مشکلاتی که در اثر مصرف بی رویه با آن دست به گریبان می‌شوند، بیشتر آگاه کنند. در واقع مصرف‌کنندگان می‌دانند که تلاش امروز آنان برای رفاه بیشتر فرزندانشان و حفظ منابع آب و برق برای آیندگان است.

مدی عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ضمن اشاره به کاهش نزولات جوی و افت شدید منابع آب سطحی و زیرزمینی استان افزود: حجم نرمال سدهای استان ۲۷۹۷ میلیون متر مکعب است و در حال حاضر کل حجم آب ذخیره شده در پشت این سدها ۱۴۸۶ میلیون متر مکعب می باشد که در مجموع ۵۳ درصد آب در پشت سدهای این استان داریم و این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد بود.

آریانژاد ادامه داد: امسال با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و افزایش دما، میزان مصرف آب در بخش های بهداشت و کشاورزی به شدت افزایش یافته است، بنابراین نیازمند توجه جدی همگان به مدیریت مصرف آب خصوصا در حوزه کشاورزی هستیم.

عناوین هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق (مدیریت مصرف) از سه شنبه ۱ تیرماه: مدیریت مصرف آب، برق و خانواده، چهارشنبه ۲ تیرماه: مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه، پنجشنبه ۳ تیر ماه: مدیریت مصرف آب و برق، صنعت سازمانهای عمومی و موسسات خصوصی، جمعه ۴ تیر ماه: مدیریت مصرف آب و برق و آموزه های دینی، شنبه ۵ تیر ماه: مدیریت مصرف آب و برق، خدمات شهری  و روستایی و جلب مشارکت های مردمی و خیرین، یکشنبه ۶ تیرماه: مدیریت مصرف آب و برق غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست و دوشنبه ۷ تیرماه: مدیریت مصرف آب و برق، اقتصاد و حقوق شهروندی می‌باشد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بحران کم آبی مدیریت مصرف آب و برق هفته صرفه جویی صرفه جویی در مصرف شرکت آب منطقه ای منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید

به گزارش «تابناک»، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه شاهد بروز مداخلات جوی و تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان کشور خواهیم بود. بر این اساس در روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان و در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و برای روز پنج‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت نیز در یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست لذا به مردم و به خصوص ساکنان این مناطق و مسافران توصیه می‌شود که ضمن احتیاط در سفرهای بین شهری، از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز کنند. 

محمودی افزود:‌ اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش‌ها نیز از دیگر توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در همین راستا نیز امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تمامی استان‌های کشور به حالت آماده‌باش کامل درآمده و تجهیزات و امکانات لازم نیز برای مقابله با حوادث و امدادرسانی در هرگونه رخداد احتمالی در اختیارشان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان