Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی رویداد اسمارتک با بیان اینکه این رویداد فناورانه با حمایت بسیج دانشجویی اصفهان برگزار می‌شود، گفت: این رویداد به دغدغه نبود ظرفیت و زیرساخت فعالیت در حوزه هوش مصنوعی و فناوری دیجیتال پاسخ می‌دهد.

امین قاسمی، مدیر اجرایی رویداد اسمارتک در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از برگزاری این رویداد با ایجاد زیرساخت برای فناوران و نوآوران حوزه هوش مصنوعی و فناوری‌های دیجیتال خبر داد و اظهار کرد: رویداد اسمارتک با هماهنگی بین معاونت پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی اصفهان، پژوهشکده شهید اعتباری دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت پیشتازان دانش و صنعت زنده رود، به عنوان شتاب دهنده این رویداد، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قاسمی با اشاره به اینکه فناوران و فعالان حوزه هوش مصنوعی و فناوری دیجیتال ۲ دغدغه مهم دارند، افزود: اول اینکه در شهرستان ها، فضای دانش بنیان، آن طور که باید به هوش مصنوعی و فناوری‌های دیجیتال اهمیت نمی‌دهد و دوم این است که علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه، جایی برای رشد و فعالیت ندارند.

مدیر اجرایی رویداد اسمارتک توضیح داد: فناوران هوش مصنوعی و دیجیتال برای فعالیت مجبور هستند در تهران و با صرف هزینه‌های گزاف تجربه کسب کنند و به فعالیت بپردازند. بعد از مدتی هم که به شهر خود بازمی گردند، جایی نیست مشغول به کار شوند و یا باید باز هم فعالیت خود را در تهران ادامه دهند یا در حوزه فعالیت قبلی خود، ادامه دهند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، شرکت‌های خصوصی هم که می‌خواهند در این حوزه سرمایه گذاری و تولید محصول داشته باشند، مشکل نبود متخصص حرفه‌ای را دارند و به همین دلیل اکثر این شرکت ها، از ادامه فعالیت در حوزه هوش مصنوعی و فناوری دیجیتال منصرف می‌شوند.

قاسمی اشاره کرد: سرمایه گذاران هم به دلیل اینکه در شهرستان ها، گروه خوب وحرفه‌ای در این حوزه پیدا نمی‌کنند، سرمایه خود را در تهران متمرکز می‌کنند.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های ما باعث شد تا یک بوت کمپ ملی را در این زمینه طراحی کنیم، افزود: در این بوت کمپ ما از متقاضیان تست‌های شخصیت شناسی و مصاحبه اولیه، می‌گیریم و بعد وارد روند آموزش می‌شوند.

مدیر اجرایی رویداد اسمارتک گفت: در بوت کمپ تخصصی هوش مصنوعی و فناوری‌های دیجیتال ۱۹۰ ساعت آموزش تخصصی و مهارت‌های نرم برای شرکت کنندگان برنامه ریزی شده، در ۵۰ ساعت هم تجربه فعالان این حوزه و کارآموزی آنلاین با شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان را کسب می‌کنند.

وی بیان کرد: پس از آن، افراد براساس آموزش‌هایی که دیده اند و امتیازاتی که کسب کرده اند، وارد مرحله تیم سازی می‌شوند. کارشناسان ما در طول حدود ۱۰ روز، گروه‌ها را تشکیل می‌دهند و هر گروه یا شخصی، یک موضوع را انتخاب می‌کند.


قاسمی با بیان اینکه این موضوعات مسائل اصلی شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی و فناوری‌های دیجیتال هستند، توضیح داد: به این معنی که این مسائل و چالش ها، واقعی و شناسنامه دار است.


وی به حمایت‌های مادی و معنوی گروه‌های برتر شرکت کننده در این اسمارتک اشاره کرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان حمایت مالی ومعنوی مانند کاهش مدت خدمت سربازی ادامه داد: در نهایت، تیم‌های برتر هم از سوی بنیاد ملی نخبگان و هم از طرف اسمارتک حمایت‌های مادی و معنوی می‌شوند.


مدیر اجرایی رویداد اسمارتک بیان کرد: از سوی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری نیز، تیم‌های برتر به شتاب دهنده‌ها معرفی می‌شوند تا کسب و کارشان با حمایت و سرمایه گذاری آنان، توسعه یابد. گروه ما نیز از ایده‌هایی که قابلیت تجاری سازی و فعالیت در بازار داشته باشد، از ۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان حمایت می‌کنیم. یک سال راهبری تخصصی و مهارت‌های نرم نیز در اختیار گروه‌های برتر قرار می‌دهیم.


وی خاطرنشان کرد: اسمارتک هوش مصنوعی و فناوری‌های دیجیتال از ۲۰ تیرماه آغاز می‌شود و تا اواخر آبان ادامه دارد و تا ۱۵۰ نفر هم ظرفیت آن پیش بینی شده است. اکنون در مرحله ثبت نام هستیم و به زودی فعالیت این تیم را آغاز می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی اصفهان هوش مصنوعی بوت کمپ هوش مصنوعی و فناوری های دیجیتال هوش مصنوعی و فناوری دیجیتال حوزه هوش مصنوعی و فناوری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور گفت: ۶۹ پروانه فعالیت و بهره برداری معدن در این شهرستان صادر شده است که از این تعداد فقط ۲۵ معدن، معادل ۴۰ درصد فعال و بقیه راکد هستند.
مسعود اکبری باقرآباد گفت: مشکل اصلی رکود در فعالیت معادن نیشابور مربوط به سرمایه در گردش است.

او افزود: لازم است تامین نقدینگی و سرمایه در گردش معادن راکد شهرستان با تسهیلات بانکی تامین شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابورگفت: معادن فعال این شهرستان شامل مس، شن، سنگ مرمر، سنگ لاشه و معادن کوچک فیروزه است.

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی