Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:26:54 GMT

تامین آب از سد تالوار بر روی کاغذ مانده است

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۴۱۵۱

تامین آب از سد تالوار بر روی کاغذ مانده است

ایسنا/زنجان نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب از سد تالوار با وجود دریافت مجوز، بر روی کاغذ مانده است.

سید البرز حسینی شامگاه دیروز (پنجم تیرماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنیم بودجه شهرستان خدابنده به پروژه‌هایی که در مراحل پایانی قرار دارد، تخصیص داده شود و هدف این است که تخصیص اعتبارات نتیجه مشخصی داشته باشد، اظهار کرد: مدیریت اعتبار باعث می‌شود پروژه‌های در دست اجرا به صورت هدفمند به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوه بودجه‌ریزی باید کمی اصلاح شود و اگر روند بودجه‌ریزی بر اساس روال فعلی اتفاق بیفتد، به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

این مسئول، منابع آب را یکی از مباحث مهم و چالشی دانست و ادامه داد: مشکل بحران آب جدی است و همه باید در جریان این موضوع قرار گیرند. زنگ خطر مشکل آب به صدا درآمده و امروزه بحران آب شبیه به مسائل امنیتی شده است.

حسینی تصریح کرد: شهرستان خدابنده به لحاظ منابع آبی وضعیت خوبی ندارد و این موضوع بارها در جلسات مختلف در حضور مسئولان استانی اعلام شده و امیدواریم که با برنامه‌ریزی مدون و عملیاتی، مشکل حل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون به منظور حل مشکل آب در سطح کشور بخشی از اعتبارات را به این حوزه اختصاص داده است، یادآور شد: از دستگاه‌های متولی حوزه آب استان درخواست داریم برای حل مشکلات آب شرب، اقدامات عملیاتی انجام دهند. تامین آب شرب شهرستان خدابنده از سفره‌های زیرزمینی انجام می‌شود؛ در حالی که این شهرستان چند منبع آبی خوب دارد که متاسفانه استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بعد از تلاش‌های بی‌وقفه، مجوز تخصیص آب سد تالوار از وزارت نیرو اخذ شد ولی این اتفاق تنها بر روی کاغذ انجام شده و برای عملیاتی شدن آن باید پروژه تعریف شود تا تامین آب به صورت پایدار در بخش وسیعی از منطقه خدابنده اتفاق بیفتد. تامین آب مورد نیاز بخشی از شهرستان خدابنده از سد گلابر در دستور کار قرار دارد و سهم شهرستان خدابنده باید از این سد داده شود و به جد این موضوع را در دستور کار داریم.

حسینی با اشاره به اینکه ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه آب از چشمه‌های سهرورد جاری می‌شود که این می‌تواند آب شرب بخشی از شهرستان را به صورت پایدار تامین کند، خاطرنشان کرد: برای عملیاتی شدن این موضوعات باید پروژه تعریف شود. امسال وضعیت و شرایط آبی استان به دلیل کمبود بارندگی شرایط ویژه‌ای است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان سد تالوار چالش آب شهرستان خدابنده تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، حامد نجفی علمدارلو افزود: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، افزود: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند