Web Analytics Made Easy - Statcounter

عوامل سریال «صبح آخرین روز» با محور زندگی شهید شهریاری بیان کردند که تلاش داشتند حقیقت زندگی شهید شهریاری را نمایش دهند.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری سریال «صبح آخرین روز» پیش از ظهر امروز یکشنبه ششم تیرماه با حضور عوامل سریال در اداره کل روابط عمومی صداوسیما به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی علمی فرد تهیه‌کننده سریال در آغاز درباره شهید مجید شهریاری بیان کرد: این سریال زندگینامه یکی از افراد نخبه ایران بود. کسی که در دوران حیاتش کمتر کسی او را می‌شناخت و بعد از شهادتش بود که مردم فهمیدند چه دری را از دست دادند.

وی ادامه داد: در فضایی که کمتر از یک دهه از شهادت او می‌گذرد، حساسیت‌های خاصی برای پرداختن به داستان زندگی‌اش وجود داشت و ما همکاری‌های مختلفی از دست‌اندرکاران نهادها و همچنین خانواده او داشتیم و با کمترین اشکالات و انتقادات به لحاظ فیلمنامه مواجه شدیم.

این تهیه‌کننده در ادامه توضیح داد: در فرآیند ساخت این مجموعه با دو پیک کرونا رو به رو شدیم و دو سوم کشور تعطیل بود. دست مسئولان هم کوتاه بود و مسئولان سازمان انرژی اتمی بخش مهمی از کار را به لحاظ لوجستیک از دوش ما برداشتند.

همراهی خانواده شهید شهریاری با تیم تولید سریال

حسین تبریزی کارگردان سریال نیز در ادامه درباره همراهی خانواده شهید شهریاری با این پروژه بیان کرد: همسر، برادر، مادر بزرگوارشان چندین بار سر صحنه آمدند و این کار را برای ما هموار می‌کرد. او همه زندگی‌اش را وقف کرده بود که به اعتلای ایران بپردازد. من تلاش کردم اعتلای شخصیت این شهید را از زادگاهش تا درجات عالی علمی که به آنها رسید، نشان دهم.

تبریزی درباره کمبود سریال در حوزه زندگی شهدا یادآور شد: من فکر نمی‌کنم در سینما یا سازمان صداوسیما خیلی کار درباره شهدا انجام گرفته باشد یا بیوگرافی مرتبط با آن‌ها ساخته شده باشد. به نظرم سریال «صبح آخرین روز» جزو معدود کارهایی بود که در این حوزه شکل گرفت. باید همکاری و تعاون بیشتری در این موارد انجام بگیرد.

وی همچنین درباره حضورش در روابط عمومی صداوسیما و شنیدن سخنان مردم اظهار کرد: این اولین تجربه‌ام است که از طریق ۱۶۲ با مخاطبان ارتباط گرفتم و احساس کردم مردم چقدر دقت به کارهای ما نظر دارند و هوشمندانه پلان‌ها را با جزییات دیده‌اند. این‌ها مسئولیت من فیلمساز را بیشتر می‌کند.

مهران رجبی بازیگر این سریال در ادامه عنوان کرد: زمانی که به زنجان رفتیم در اولین روز فیلمبرداری حالم ناخوش بود. هنوز نمی‌دانستم کروناست. در آن سکانس اینقدر حالم بد بود که به جای دست بازیگر نقش کودکی مجید شهریاری، آستین او را گرفتم تا یک وقت اگر ویروسی هم وجود دارد، او از من نگیرد.

وی با اشاره به بازخوردهای مردم گفت: مردم راضی بودند و می‌گفتند کاش برای دیگر شهدا هم سریال ساخته شود. مردم می‌گفتند مجید شهریاری را نمی‌شناخته‌اند و من هم جواب می‌دادم دشمنان بیشتر از ما این افراد را می‌شناسند و شکارشان می‌کنند.

سپیده خداوردی که نقش همسر شهید شهریاری را بازی می‌کرد نیز در سخنانی بیان کرد: عشق و زندگی و ایمان و همه اتفاقاتی که در بستر یک زندگی خانوادگی سالم و همراه با دانش وجود داشت، در این قصه بود. حضور در این سریال برای من خیلی جذاب بود و خوشحالم در آن بازی کردم. خیلی‌ها امروز در تماس‌های مردمی از ویژگی‌های شخصی مجید شهریاری می‌گفتند و اینکه فکر می‌کردند او فقط دانشمند بوده است اما از جزییات زندگی اطلاعی نداشته‌اند.

وی درباره اینکه با همسر یا خانواده شهید شهریاری صحبتی داشته است یا خیر توضیح داد: آقای علمی فرد به عنوان تهیه کننده نکاتی را که مد نظر خانواده شهید شهریاری بود به ما می‌رساندند و خود ما به طور شخصی ارتباطی با آنها نداشتیم.

اگر سریال به دل نشسته، به دلیل مظلومیت شهید شهریاری است

کاوه خداشناس بازیگر نقش مجید شهریاری نیز در این نشست در سخنانی تصریح کرد: اگر ما اینجا به عنوان نماینده سریال حاضر هستیم باید از حدود ۵۰ نفر از بچه‌های گروه یاد کرد. افراد زیادی هم در پشت سر کار بودند که ما از آنها بی‌خبریم.

وی درباره شهید مجید شهریاری عنوان کرد: قطعاً وقتی نقشی با این اهمیت به من محول می‌شود، باید تمام تلاشم را بکنم که ادای دین داشته باشم و اگر سریال در جایی بر دل مخاطب نشسته است به دلیل مظلومیت خود شهریاری است و من فقط سعی کردم این حقیقت را بی پیرایه نشان دهم. ما سعی کردیم کلیت صمیمیت روابط آنها را نشان دهیم.

خداشناس اضافه کرد: تلاش ما این بود زن و شوهری لطیف و صمیمی و پر از عاطفه حقیقی در این سریال نمایش داده شود. تلاش کردیم مخاطب را با قصه همراه کنیم و خدا را شکر ظاهراً همینطور بوده است و می‌دیدیم مردم چقدر لطف دارند و نکات را گرفته‌اند.

ساخت دو سریال جدید در مرکز زنجان

مدیرکل صداوسیمای زنجان نیز در این نشست خبر داد که قرار است سریالی با محور استاد روزبه که از پایه‌گذاران مدرسه علوی تهران است و همچنین سریالی درباره شیخ شهاب‌الدین سهروردی ساخته شود.

در پایان نشست محمد حسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی صداوسیما درباره آمار سریال‌های اخیر عنوان کرد: به دلیل فضای انتخابات تا حدی آمار پایین بود حتی طنز زیرخاکی هم که شیرین بود مخاطب کمتری از فصل قبل داشت.

وی با اشاره به خلا ساخت سریال درباره شخصیت‌های مهم عنوان کرد: این عرصه متاسفانه از طرف هنری‌ها و دوستان کارگردان و تهیه‌کننده یا حداقل از طرف مسئولان فرهنگی توجه لازم را نداشته است.

رنجبران در پایان عنوان کرد: این سریال با بودجه بسیار اندک و صرفه‌جویی بسیار ساخته شد. خدا را شکر نهضت سریال‌سازی استانی ما جا افتاده است سریال‌های مختلفی در استان‌ها داشته‌ایم که ریاست سازمان هم روی آن خیلی تاکید داشت و به همت علی دارابی معاون امور استان‌ها دارد راه می‌افتد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سریال تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شهید شهریاری سریال صبح آخرین روز خانواده شهید شهریاری مجید شهریاری تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در یادواره شهدای مربی، گفت: شهید مطهری یکی از محور‌های تلاشش این بود که سبک زندگی ما را سبک زندگی مومنانه کند.

او با بیان اینکه این جلسه مناسبت‌های بسیاری از جمله بودن در محضر خانواده شهدا و بحث شهید مطهری، هفته عقیدتی سیاسی و هم بحث وضعیت روز و عملیات وعده صادق دارد، ضمن نکوداشت مقام والای شهدا خاطرنشان کرد: شهید نه تنها زنده است که زنده کننده نیز است لذا شهید کار خدایی می‌کند.

حاجی‌صادقی با تصریح بر اینکه در جلسه شهید می‌آییم تا کسب حیات کنیم. آیا اسلام جز با شهادت امام حسین زنده ماند؟ در ادامه به چهار روز مهم دراسلام اشاره کرد و افزود: بعثت تاریخ تولد اسلام است، غدیر روز کمال اسلام است، عاشورا روز تضمین کننده حیات ابدی اسلام (نجات اسلام از مرگ) است و چهارم روز ظهور که هنوز فرا نرسیده است.

او گفت: شهادت مزد پاداش است، همانطور که حاج قاسم عزیز فرمودند که شهید زندگی کنید تا خداوند شهید تو را از دنیا میبرد.

حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه اسرائیل و آمریکا به این جمع‌بندی رسیده بودند که انقلاب اسلامی با حزب‌الله و انصار‌الله و نیرو‌های کل منطقه روز به روز پیش روی می‌کند و توقف ندارد، گفت: اینها نشستند و طراحی کردند و گفتند ابتدا باید دست‌های انقلاب اسلامی را قطع کنیم. ساده‌ترین آن حماس است. دوم حزب الله، سوم یمن انصارالله، چهارم حشدالشعبی و آخر هم ایران؛ اما نقطه شروع متوقف شدند و طوفان الاقصی را خدا آغاز کرد.

او همچنین بیان کرد: رهبری گفتند اولین مسئله جهان اسلام فلسطین است و می‌بینیم فلسطین اکنون ادبیات جهان انسانیت شده است؛ و ما فروریختن قدرت مدرنیسم غرب را دیدیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اراده قوی مردم غزه گفت: اینکه زن و بچه‌ها اراده خود را حفظ کردند برترین پیروزی است.

او در مورد عملیات وعده صادق گفت: نام این عملیات را خدا داد. شبی که بنا بود، آیه وَاذْکُرْ فِی الْکِتَابِ إِسْمَاعِیلَ ۚ إِنَّهُ کَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَکَانَ رَسُولًا نَبِیًّا برای انتخاب نام عملیات انتخاب شد وچه نام پر محتوایی؛ و رهبری فرمودند جواب محکمی می‌دهیم این کار را انجام دادیم. با جسارت عملیات را آغاز کردیم و دنیا در مقابل این حرکت کم آورد.

حاجی صادقی با اشاره به ضعف اراده و جرأت آمریکا ادامه داد: آمریکا هم قدرت دارد، اما جرأت لازم را ندارد.

او در ادامه و ضمن گرامیداشت شهادت شهید مطهری گفت: اولاً اینکه شهادت این بزرگوار برای شما روز مربی و روز عقیدتی است این افتخار است. اما باید به اینکه اشاره کنم، شهید مطهری یکی از محور‌های تلاشش این بود که سبک زندگی ما را سبک زندگی مومنانه کند و می‌گوید من بر اساس علم کتاب نمینویسم بلکه به نیاز مخاطب نگاه می‌کنم. 

حاجی‌صادقی افزود: مطهری شاکله هر انسان وامتی را دو چیز میدانداول معرفت‌ها، آگاهی‌ها، علم‌ها (مغز) و دوم گرایش ها، تعلق‌ها ودلبستگی‌ها وانسان به طور کلی یعنی آگاهی‌ها و تعلقات بعضی از انسان‌ها جز دنیا را نمی‌بینند و نمی‌خواهند و علت از نظر قرآن معرفت هاست، چون علم آن را ندارند.

او خاطر نشان کرد: پیام شهید مطهری به مربی‌ها این است که مربی باید دو کار انجام دهد، مغز انسان‌ها را با معارف الهی اشباع کند و قلب انسان را با گرایش‌ها و ارزش‌های والای معنوی پر کند تا دشمن نتواند مغز و قلب جوان‌ها را تصرف کند و ما امروز نیازمند این هستیم جهادتربیتی راه بیندازیم وآگاهی‌های مردم را زیاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: باید با روش طبیب گونه جلو برویم و به سراغ جوان‌ها برویم، باید ارزش‌های زیبای خدا را به جوان‌ها نشان دهیم؛ باید نشان دهیم با خدا بودن چقدر لذت دارد تا لذت‌های زودگذر را فراموش کنند و درک کنند لذت واقعی این نیست.

در پایان مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران و مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در سپاه فجر تجلیل بعمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • حرف‌های سلمان نون خ با مردم در ساختمان صدا و سیما |‌ ویدئو
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟