Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول علمی گروه تحقیق واکسن نورا درباره الگوی ساخت این واکسن گفت: ما "پلتفرم پروتئین نوترکیب" را انتخاب کردیم چراکه زیرساخت‌های پروتئین نوترکیب در ایران نهادینه شده است و شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی در این زمینه کار می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "جعفر سلیمیان" مسئول علمی گروه تحقیق واکسن نورا درباره موضوع کارآزمایی بالینی واکسن نورا گفت: ما برای این موضوع "پلتفرم پروتئین نوترکیب" را انتخاب کردیم چراکه زیرساخت‌های پروتئین نوترکیب در ایران نهادینه شده است و شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی در زمینه تولید پروتئین‌های نوترکیب کار می‌کنند لذا بعد از طی مراحل کارآزمایی بالینی، تولید 2 تا 3 میلیون دوز واکسن در ماه، بسیار سهل‌الوصول خواهد بود و مزیت این واکسن، تولید آسان بدون نیاز به زیرساخت‌های ایمنی سطح 3 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق برنامه 70 نفر برای مراحل مقدماتی در نظر گرفته شده‌اند که 14 نفر پیش‌غراول هستند و بعد از آن، جلسه کمیته پایش و نظارت را خواهیم داشت و سپس به ما اجازه خواهند داد که به 70 نفر تزریق کنیم که با توجه به اینکه دوز تزریق واکسن روزهای 0، 21 و 35 خواهد بود برنامه‌ریزی ما بین 2 تا 2.5  ماه خواهد بود و انشاالله بعد از اینکه کمیته پایش و سازمان غذا و دارو، نتایج را مورد تایید قرار دادند، وارد فاز دوم کارآزمایی بالینی خواهند شد که در آن فاز، با تمهیداتی که در نظر گرفته شده است 300 نفر را تزریق واکسن خواهیم داشت که در آنجا بحث ایمنی‌زایی بیشتر مطرح است اما در فاز یک بیشتر ایمنی و بی‌خطر بودن واکسن مطرح بوده است.

سن افراد داوطلب دریافت واکسن نورا، باید بین 18 تا 50 سال باشد و به هیچ عنوان نباید بیماری‌های زمینه‌ای نداشته باشند، سابقه ابتلا به کرونا در آنها وجود نداشته باشد و تست‌های پزشکی، غربالگری و تست‌های آزمایشگاهی مورد نظر را طی کنند تا به مرحله تزریق واکسن برسند؛ ما به زودی از طریق صداوسیما و فضای مجازی لینکی را برای داوطلبان محترم معرفی خواهیم کرد که می‌توانند از این طریق اسم خود را وارد لیست داوطلبان کنند و بعد از آن، طبق نظر متخصصان، غربالگری خواهند شد و انشالله به مطالعه دعوت می‌شوند.

به گزارش تسنیم؛ آیین رونمایی از واکسن نوترکیب "نورا" تولیدشده در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آغاز فرآیند کارآزمایی بالینی این واکسن صبح دیروز (یکشنبه) با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله(عج) برگزار شد.

کارآزمایی بالینی واکسن کرونای «نورا» آغاز شدحرکت لاک‌پشتی دولت در حوزه دانش‌بنیان/ فاصله فاحش تا افق ایجاد 400000 شرکت دانش‌بنیان!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن کرونا شرکت های دانش بنیان علم و تکنولوژی علمی ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد واکسن کرونا شرکت های دانش بنیان علم و تکنولوژی علمی کارآزمایی بالینی پروتئین نوترکیب واکسن نورا دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فعال درزمینه تولید مواد نانو ساختار و  مستقر در پارک فناوری پردیس در خصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

کازرونی نمونه‌هایی آورد و گفت: به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد و گفت: این لیسانس برای اولین بار در دنیا توسط این شرکت ایجاد شده و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید