Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شهروز شجاعی اظهار کرد: موضوع معضلات بهداشتی زیادی برای شهر بندرعباس و ساحل خلیج فارس بوجود آورده است، برای ساماندهی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس به سهامداری صنایع غرب بندرعباس تشکیل شده است.

وی افزود: طرح ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب تصفیه شده این فاضلاب به صنایع غرب بندرعباس به سه هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرعامل شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس، شرکت ایمیدرو، فولاد هرمزگان، پالایشگاه بندرعباس، گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش، صبا فولاد، صنایع ملی مس ایران، صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز، ملی فولاد ایران و منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس سهامداران این شرکت به منظور تامین مالی طرح هستند.

شجاعی ادامه داد: پساب تصفیه فاضلاب بندرعباس می‌تواند به عنوان منابع آبی پایدار برای صنایع غرب بندرعباس استفاده شود، از ابتدای امسال تاکنون که مسئولیت بهره برداری از این طرح به شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس واگذار شده، این شرکت در قراردادی ۵ ماهه با یک شرکت بهره بردار اقداماتی را آغاز کرده که این اقدامات تاثیر بسزایی بر کیفیت پساب داشته است

وی گفت: بخشی از تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس همچون بخش جامد این تصفیه خانه که سال‌ها از مدار خارج بود اکنون به مدار بازگشته و سیستم کلر زنی نیز تجهیز شده است.

شجاعی خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه سال ۱۳۸۲ برای ۳۲۰ هزار نفر از شهروندان بندرعباس با ظرفیت تصفیه ۶۴ هزار مترمکعب در شبانه روز طراحی شد و اکنون جمیعت بندرعباس ۲ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: با توسعه شهر بندرعباس، جمعیت این شهر به نزدیک ۶۰۰ هزار نفر رسیده است و اکنون روزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب وارد تصفیه خانه بندرعباس می‌شود و این تصفیه خانه پاسخگوی این حجم از فاضلاب نیست.

شجاعی همچنین بیان داشت: اکنون مرحله نخست طرح تصفیه خانه آغاز شده و با انتخاب پیمانکار، کارگاه در مجاورت تصفیه خانه تجهیز شده است.

مدیرعامل شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس اظهار کرد: بخش نخست تصفیه خانه شامل تکمیل مخزن پساب فاضلاب، ساخت ایستگاه پمپاژ انتقال پساب و تکمیل ۸ کیلومتر خط انتقال است و در ۶ ماه آینده بخشی از پساب تصفیه شده فاضلاب به صنایع غرب بندرعباس منتقل می‌شود.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان توسعه زیرساخت خلیج فارس صنایع غرب بندرعباس تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد

به گزارش "ورزش سه"، واگذاری 85 درصدی سهام باشگاه استقلال به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انتخاب نماینده ویژه توسط این شرکت برای حضور در هیئت مدیره آبی‌ها این احتمال را به وجود آورد که شاید علی خطیر هم از مدیرعاملی این باشگاه برود، اما این اتفاق رخ نخواهد داد.

علی خطیر که در ابتدای فصل مدیریت باشگاه استقلال را در دست گرفته، امسال با چالش‌های زیادی مواجه بوده، اما کارش را ادامه داده و در حال حاضر نیز در راس مدیریت صدرنشین لیگ برتر است.

علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، امروز در نخستین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام، تاکید کرد که علی خطیر به کارش در مدیرعاملی این باشگاه ادامه خواهد داد و حداقل تا یک ماه و نیم آینده (پایان فصل) تغییری اتفاق نمی‌افتد.

تغییرات در هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام آبی‌ها نیز به این زودی اتفاق نمی‌افتد و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در نظر دارد تا پس از پایان فصل چنین کاری را انجام بدهد.

دیگر خبرها

  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران