Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و سیدمحمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دفتر نماینده ولی فقیه، ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت‌های بزرگ و دشوار کادر درمان در کشور و استان، در مورد اهمیت اقدامات پیشگیرانه درباره شیوع ویروس کرونا و نقش علمای شیعه و اهل سنت برای تبیین این موضوع، اظهار داشت: اگر چه علمای شیعه و اهل سنت، تا کنون توصیه‌هایی را داشته‌اند اما باید این اقدامات افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان با اشاره به پیگیری‌هایی که شخصا از استانداری و سپاه پاسداران نموده و هم چنین هماهنگی‌هایی که از سوی دفتر نماینده ولی فقیه با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان و گروه‌های جهادی صورت گرفته، ادامه داد: هر چند مرگ و زندگی در دست خداوند است ولی خداوند نظام اسباب و مسببات را قرار داده و هر رفتاری، نتیجه طبیعی خود را در پی خواهد داشت مثلا نمی‌توان سم کشنده را خورد و عنوان کرد که مرگ در دست خداست! و این امری طبیعی است و باید در پیشگیری‌ها مورد اشاره قرار بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر نقش صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی در امر پیشگیری، خاطرنشان کرد: علاوه بر شبکه‌های اجتماعی، از نزدیک هم شاهد تراکم صفوف برای تزریق واکسن بوده‌ام که این مسأله می‌تواند باعث دلسردی برخی برای تزریق واکسن کرونا شود که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای جلسه که اعتراضات را صرفا متوجه شبکه‌های اجتماعی می‌دانست، عنوان کرد: به جز شبکه‌های اجتماعی، عده‌ زیادی در مراجعات حضوری به ما، مشکلات را بیان کرده‌اند که عمدتا مربوط به کمبود امکانات و مدیریت نامناسب است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، ضمن تاکید بر مدیریت صحیح و استفاده از همه امکانات موجود و بهره‌گیری از کمک همه دستگاه‌ها از جمله سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در شرایطی که جان مردم در خطر است، اختلاف سلایق و تسویه حساب‌های سیاسی باید کنار گذاشته شده و علت بروز این شرایط بررسی شود.

آیت‌الله محامی در ادامه با اشاره به حضور پررنگ گروه‌های طلاب و دانشجویان جهادی برای تغسیل و تدفین بیماران کرونایی، به گلایه‌های این نیروهای داوطلب اشاره کرد و عنوان داشت: نیروهای جهادی هم در دور آغازین فعالیت خود و هم الان، از وضعیت و عدم همراهی و همکاری مسئولان گلایه داشته‌اند و ساختمان جدید تخصیص داده شده را فاقد استانداردهای لازم می‌دانند.

ویروس دلتا، قدرت سرایت بیشتری دارد

در ابتدای این دیدار ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، با اشاره به خصوصیت‌های اقلیمی و اجتماعی منطقه و آمار پایین مبتلایان در نسبت به سایر استان‌ها در هفده ماه گذشته، وضعیت کنونی سیستان‌وبلوچستان را نگران کننده توصیف کرد و اظهار داشت: در دو سه هفته اخیر با ورود ویروس از مرزهای شرقی و جنوبی، هم‌اکنون از 62 شهر قرمز، 50 شهر مختص جنوب و جنوب شرق هستند.

وی ادامه داد: ویروس دلتا، قدرت سرایت بیشتری دارد و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند و چون روند ابتلا در سیستان‌وبلوچستان کم بوده، و نسبت به سایر استان‌ها ایمنی اکتسابی در آن وجود ندارد.

این مقام مسئول وزارت بهداشت با اشاره به این که میزان بیستری در استان سیستان‌وبلوچستان به متوسط کشوری رسیده، بیان داشت: امکانات فعلی استان کفاف نیازهای دو تا سه هفته‌ای را می دهد اما اگر این وضع ادامه پیدا کند ممکن است دچار مشکل بشویم.

حریرچی گفت: وزیر بهداشت دستور داده که همه درخواست‌های استان سیستان‌وبلوچستان اجابت شود و هم‌چنین امکان فعال سازی یک سوم از بیمارستان 320 تخت خوابه در معرض افتتاح را برای بیماران کرونایی داریم.

معاون کل وزیر بهداشت، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سیستان‌وبلوچستان را حتی در شرایط اوج گیری کنونی، حداقل 40 درصد کمتر نسبت به متوسط کشوری عنوان کرد و افزود: میزان متوسط استفاده از ماسک در اماکن عمومی در کشور 78 درصد و در استان 48 درصد است و  میزان رعایت فاصله گذاری در کشور به 75 درصد رسیده که در این استان 49 درصد است.

وی خواستار نقش‌آفرینی حداکثری علما و نهادهای فرهنگی برای پیشگیری و ترغیب مردم به استفاده از واکسن شد.
در ادامه سیدمحمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، میزان استقبال جمعیت‌های هدف نسبت به واکسیناسیون را پایین توصیف کرد و از رایزنی با سپاه و بسیج برای تخصیص مکان‌های مناسب جهت واکسیناسیون عمومی خبر داد.

وزارت امور خارجه نپذیرفته است که به متقاضیان هندوستانی و پاکستانی ویزا ندهد

هم چنین، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت با اعلام این که در در نامه ای از رئیس جمهور خواهان بسته شدن مرزها شده‌ایم، عنوان کرد: ولی متاسفانه اقدام جدی صورت نگرفته است و حتی وزارت امور خارجه نیز نپذیرفته که به متقاضیان هندوستانی و پاکستانی ویزا ندهد.

وی با بیان این که عده‌ای در فضای مجازی باعث تنش در جامعه می‌شوند، اعلام کرد: قرار شده تست‌ها را افزایش بدهند، آزمایشگاه‌ها دو و سه شیفته بشوند و مراکز غربال گری گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی سپاه پاسداران نماینده ولی فقیه وزیر بهداشت سیستان وبلوچستان شبکه های اجتماعی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، فریبرز درویش افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت: در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت: هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش‌هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ... به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می‌دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان‌های غربی مازندران به شمارمی آیند.

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد