Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:06:54 GMT

شاهد پدیده تروریسم‌شویی از سوی آمریکا هستیم

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۸۲۴۷

شاهد پدیده تروریسم‌شویی از سوی آمریکا هستیم

سید مجید تفرشی روز شنبه در سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری در قم، افزود: فروش سلاح توسط آمریکا به گروه های تروریستی و دولت های جنگ طلب چیزی جز لگدمال شدن حقوق بشر نیست.

وی یادآور شد: از زمان اشغال افغانستان توسط آمریکا، تولید مواد مخدر در این کشور بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است و افزون بر ۳۲ هزار غیرنظامی کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تصریح کرد: در کشور ژاپن برغم پیشرفت های مادی، سربازان آمریکایی حق کاپیتولاسیون داشته و مردم ژاپن از حقوق شهروندی در برابر سربازان مهاجم محروم هستند.

معاون بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: در درگیری های اخیر در فلسطین بیش از ۱۷۵ کودک و زن بی گناه کشته شد و آمریکایی ها در این حوادث ثابت کردند که برای رسیدن به اهداف و منافع خود حاضر هستند به هر جنایتی دست بزنند.

به گفته وی، آمریکا ۷ تریلیون دلار از مالیات مردم خود را در عراق هزینه کرده است و امروز سربازان این کشور منفورترین افراد در این سرزمین هستند و مردم عراق از آنها بیزاری می جویند.

تفرشی تصریح کرد: آمریکا همچنین ده ها سال در ویتنام دست به جنایت زد و با تحریم های طولانی مدت کوبا، تمام موازین حقوق بشری را لگدمال کرده است.

به باور وی، خروج از معاهده‌های بین المللی و کنوانسیون های سازمان ملل و توافقات چندجانبه بین المللی از نشانه های دیگر حقوق بشر به سبک آمریکایی است.

تفرشی یادآور شد: آمریکایی ها با تحریم ایران همزمان با شیوع بیماری کرونا عملا در بخشی از قربانی شدن مردم ما سهیم هستند.

معاون بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ترور سردار سلیمانی در کشور عراق نقض تمام کنوانسیون ها و معاهده های بین المللی بود و حقوقدانان برجسته بین الملل بر این اصل تاکید دارند.

سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری عصر روز شنبه با سخنرانی شخصیت هایی از کشورهای مختلف دنیا در قم برگزار شد./

برچسب‌ها سازمان ملل متحد قم ایالات متحده آمریکا ویتنام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد قم ایالات متحده آمریکا سازمان ملل متحد قم ایالات متحده آمریکا ویتنام بین المللی بین الملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟

دبیر ستاد حقوق بشر به شیوه آمریکایی حقوق بشر و برخوردهای تهاجمی با زنان و دختران معترض در آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، با انتشار تصاویری از برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران معترض در دانشگاه‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس، به اظهارات متزوّرانه رئیس‌جمهور این کشور درباره زنان و دختران ایرانی پرداخت.

متن این پیام به شرح زیر است:

حقوق بشر آمریکایی: پیام نوروزی بایدن: آمریکا همچنان در کنار زنان شجاع ایرانی خواهد ایستاد، زنانی که برای آزادی‌های خود مبارزه می‌کنند و ما به همراه شرکایمان، مقام‌های ایرانی را در قبال نادیده گرفتن حقوق بنیادین بشر پاسخگو خواهیم کرد! 

چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد...

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست