Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، شورای شبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی متشکل از هیأت رزمندگان اسلام، شورای هیئات مذهبی کشور، کانون مداحان کشور، سازمان بسیج مداحان و هیئات کشور، مجمع کانون‌های فرهنگی، تبلیغی و جهادی کشور، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع)، شبکه هیئات دانشجویی، انجمن شاعران اهل بیت (ع)، بنیاد دعبل خزاعی و مرکز توسعه فعالیت‌های دینی در آستانه محرم سال ۱۴۰۰ بیانیه‌ای داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) ان الحسین مصباح الهدى و سفینه النجاه؛ به درستى که حسین(علیه السلام) مصباح هدایت و کشتى نجات است» (سفینة البحار، ج ۱، ص ۲۵۷)

پیراهن محرم من را بیاورید
 دارد زمان هیأت من دیر می‌شود

 با روضه حسین نفس تازه می‌کنم
 وقتی هوای شهر نفس گیر می‌شود

محرم رستاخیز جهانی آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان عالم است. پس از گذشت اعصار و قرون هنوز صدای هل من ناصر ینصرنی سرور آزادگان جهان در دهلیز زمان به گوش می‌رسد که همه حق طلبان عالم را به آزادگی و حق طلبی فرا می‌خواند. حماسه شورآفرین هیأت‌های مذهبی؛ وعاظ، مداحان و خادمان هیأت‌ها در محرم سال قبل که با التزام و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی همراه شد، الگویی کامل و ماندگار را برجای گذاشت که تحسین رهبر فرزانه انقلاب و رضایت همه متولیان و دست‌اندرکاران امور را به همراه داشت.

اینک در آستانه فرارسیدن محرم ۱۴۰۰ و دغدغه خادمان هیأت‌های مذهبی برای برگزاری باشکوه مجالس عزای حسینی (ع)، شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی کشور با بررسی تجربیات سال گذشته و با عنایت به گسترش واکسیناسیون عمومی، اعلام می‌دارد، تمامی هیأت‌های مذهبی و خادمان سیدالشهدا (ع) اعم از وعاظ و مادحین و ... با همه عشق و ارادت خود به آستان ملک پاسبان اباعبدالحسین (ع)، تمامی تمهیدات برپایی آئین‌های سوگواری را باشکوه‌تر از همیشه و با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی مهیا کرده‌اند. امیدواریم که این خادمی‌ها موجبات رضایت قلب نازنین حضرت ولیعصر ارواحنا فداه را فراهم سازد.

قطعاً مسئولان امر با درک صحیح از اثر دعا و توسل در سلامت و عافیت جامعه دینی و همچنین اذعان به رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی توسط قشر مذهبی خود نیز سهم بسزایی در برپایی باشکوه مراسم غدیر و محرم خواهند داشت. امید است در واپسین روزهای دولت، نقطه سپیدی در کارنامه دولتمردان ثبت شود.

اکنون که در آستانه دهه ولایت هستیم هیئات مذهبی کشور با برپایی جشن‌های این دهه و به ویژه جشن‌های عید سعید غدیر خم اذن عزای خود را از امیر المومنین(ع) خواهند گرفت و مهیای حضور بزرگ خود در محرم و صفر خواهند شد.

در انتها، جامعه هیأتی کشور اعلام می‌دارد که برای تسریع واکسیناسیون سراسری آماده بهره‌گیری از ظرفیت عظیم هیأت‌های مذهبی و خدمت به مردم عزیز بوده تا با آرامش بیشتری در محرم و صفر و خصوصاً رزمایش جهانی اربعین در کربلای معلی امسال توفیق عرض ارادت بیابند.

مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم 
هوا داران کویش را چو جان خویشتن دارم

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان بسیج ماه محرم واکسیناسیون عمومی ویروس کرونا هیأت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است