Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل ارشاد استان سمنان با بیان اینکه سمنان مفاخری به درازی تمدن و تاریخ دارد گفت: کنگره نکوداشت آیت‌الله حسینی شاهرودی یکی از مهم‌ترین رویدادهای فاخر فرهنگی کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود ، فرشید فلاح لاله‌زاری در پیش کنگره نکوداشت آیت‌الله حسینی شاهرودی با اشاره به‌ضرورت برگزاری مفاخر اظهار داشت: مفاخر هویت هر ملتی محسوب می‌شوند و نکوداشت و تکریم آنان برای نشان دادن شخصیت ارزشمند آنان به جوانان و نسل آینده ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در استان سمنان شخصیت‌های نامی بسیاری وجود داشته است اضافه کرد: آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمود حسینی یکی از شخصیت‌های مهم و تاریخی استان سمنان است که در کشور و جهان اسلام بی‌نظیر است.

شهرستان شاهرود فقها و علمای ارزشمندی داشته است

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان در طول تاریخ فقها و علمای ارزشمندی را در خود پرورش داده است که آیت‌الله حسینی شاهرودی یکی از مفاخر است.

علی‌اصغر خانی خاطرنشان کرد: شهرستان شاهرود همواره و در طول تاریخ به خاطر وجود بزرگان و چهره‌های ماندگار و ارزشمند درخشیده است.

وی با بیان اینکه روند اجرایی کنگره و برگزاری نکوداشت ‌مرجع عالیقدر آیت‌الله حسینی شاهرودی از 11 ماه قبل آغاز شد ضمن مطلوب برگزار شدن این پیش کنگره ابراز امیدواری کرد که نکوداشت ایشان در مشهد و قم نیز مطلوب و با حضور پرشور مردم برگزار شود.

آیت‌الله شاهرودی حق بسیار بزرگی بر گردن کشور و جهان تشیع دارند

ا مام جمعه شاهرود نیز با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های بزرگداشت عالمان و مفاخر برجسته در هر کشور سرمایه‌گذاری برای ساختن مفاخر بیشتر است افزود: یکی از مفاخر که حق بسیار بزرگی بر گردن کشور و جهان تشیع دارند حضرت آیت‌الله شاهرودی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی اظهار داشت: برگزاری همایش‌های بزرگداشت شخصیت‌های علمی زمینه پرورش شخصیت‌های بزرگ را فراهم می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این مراسم نکوداشت بتوانیم گوشه‌ای از شخصیت فقهی، علمی و عملی این عالم بزرگوار را معرفی کنیم.

امام‌ جمعه شاهرود با اشاره به اینکه بدون همراهی گروه‌های مختلف مردم و مسئولان امکان برگزاری این همایش نکوداشت امکان‌پذیر نبود بیان کرد: حمایت‌های وزیر ارشاد، نماینده ولی‌فقیه و استاندار و نماینده شاهرود در مجلس در کنار حمایت‌های بی‌دریغ تنها یادگار این مرجع بزرگوار، آیت‌الله سید حسین شاهرودی سبب برگزاری باشکوه این همایش و جمع‌آوری آثار فاخر شده است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی به‌عنوان الگو به نسل جوان معرفی شود

دبیر اجرایی همایش بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی شاهرودی گفت: این عالم بزرگوار یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های علمی و فقهی جهان تشیع است که بایست مورد الگوبرداری قشر جوان ما قرار بگیرد.

عباس نصیری فرد نیز در آئین بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی سید محمود حسینی شاهرودی در شاهرود اظهار داشت: ایشان شخصیت بزرگی بودند که وقتی ساواک تهران از نمایندگی خود در نجف خواسته بود با توجه به حمایت ایشان از نهضت امام خمینی (ره) نقطه‌ ضعفی از ایشان را پیدا کند تا عموم مردم نسبت به ایشان بدبین شوند، بعد از سه ماه به تهران گزارش داد که نتوانست حتی یک نقطه‌ضعف از زندگی ایشان را بیابد.

وی افزود: در این همایش اقدامات ماندگار و آثار فاخری از آیت‌الله سید محمود حسینی شاهرودی تهیه و تدوین شده که در قالب‌های مختلفی در اختیار دانشگاهیان و عموم مردم قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی همایش آیت‌الله شاهرودی افزود: همچنین مقرر شده که تولیدات مکتوب این همایش برای عموم مردم و جوانان و از بستر هنر و رسانه منتشر شود.

نصیری فرد گفت: در این راستا 2 مستند تلویزیونی به‌صورت جداگانه آماده شده که از شبکه‌های ملی پخش می‌شود. تهیه یک رمان و 10 نمایشنامه صوتی و تبدیل آثار به کتاب‌های صوتی از دیگر برنامه‌های هنری و رسانه‌ای این همایش است.

برجستگی شخصیت آیت‌الله شاهرودی در سه محور علم، حلم و تقوا

فرزند آیت‌الله سید محمود حسینی شاهرودی در آیین نکوداشت این مرجع بزرگ جهان تشیع گفت: بزرگی شخصیت این عالم بزرگوار در سه محور علم، تقوا و حلم قابل بررسی است.

آیت‌الله سید حسین حسینی شاهرودی اظهار داشت: در بیان شخصیت علمی مرحوم آیت‌الله شاهرودی باید گفت که ایشان ابتدای تحصیلات حوزوی خودشان را در بسطام آغاز کردند و سپس در قم و بعدها در حوزه بزرگ نجف ادامه دادند.

وی خاطرنشان کرد: در محضر علما بزرگ به قدری پیشرفت علمی چشمگیر داشتند که شهادت ایشان برای اجتهاد علما در نجف به‌عنوان دو شاهد عادل مورد قبول قرار می‌گرفت و به همین خاطر به لقب ذوالشهادتین یعنی کسی که صاحب دو شهادت است نامیده شد.

وزیر ارشاد: استان سمنان می‌تواند پیش‌ران توسعه کتاب‌خوانی در کشور باشد نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان: نکوداشت مفاخر مورد توجه قرار گیرد

تنها یادگار پسر آیت‌الله‌العظمی شاهرودی بیان کرد ایشان رجوع به عرف در فقه را مهم می‌دانست و به همین خاطر بارها می‌شد که به شاگردان می‌فرمودند در بین مردم حاضر شوید و ارتباط مردمی خود را حفظ کنید.

انتهای پیام/363/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله حسینی شاهرودی آیت الله شاهرودی آیت الله العظمی سید محمود حسینی آیت الله سید استان سمنان جهان تشیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: تمام محصولات فرهنگی مرتبط با کنگره سه هزار شهید استان طی برگزاری یک نمایشگاه در محضر مقام معظم رهبری به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سردار منصور شوقانی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: تمام محصولات فرهنگی مرتبط با این کنگره طی برگزاری یک نمایشگاه در محضر مقام معظم رهبری به نمایش در می‌آید.

وی افزود: پیشنهاد ما در بحث زمان برگزاری کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان، دهه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۴ است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: تهیه و تولید فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی با ویژگی توجه به ظرفیت بالای شهدای والامقام سطح استان سمنان مدنظر است.

شوقانی تصریح کرد: توجه ویژه به عملیات مرصاد، از دیگر موارد و مباحثی است که در قالب برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان باید در دستور کار باشد.

کد خبر 748454

دیگر خبرها

  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان