Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@03:12:10 GMT

دروغ های امروز سرپوشی برای تخلفات دیروز

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۱۹۹۷

خبرگزاری آریا - شهر: مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در پاسخ به ابهامات برگزاری تهران 1400 تاکید کرد: جدول منتشر شده نه یک فاکتور رسمی، بلکه جدولی ساختگی از مکاتبات و مراودات اداریی است که تیترهای مبهم و چینشی نامتقارن و غیر قابل استناد دارد. هزینه لوگوی تهران 1400 عدد ساختگی 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیارد نیست.
به گزارش خبرنگار شهر، دقیقا در روزهای آخر فعالیت مدیریت دوره پنجم و پس اعلام نتیجه انتخابات ابهاماتی درباره برگزاری تهران 1400 مطرح شده است.
این در حالی است که مدیریت دوره پنجم توانست شعار «شهرداری شیشه ای» و «تهران شهری برای همه» را به مرحله اجرا دربیاورد.
غلامحسین محمدی، مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به ابهاماتی که درباره برگزاری تهران 1400 مطرح شده است پاسخ داده و در توئیتر خود نوشت: در روزهای اخیر جدولی از مبدایی مبهم پیرامون هزینه‌های تهران 1400 منتشر شده که از سویی منجر به تفاسیر و قضاوتهای غلط و از سویی پرسشهایی شده است.
عجالتا می‌گویم جدول منتشر شده نه یک فاکتور رسمی، بلکه جدولی ساختگی از مکاتبات و مراودات اداریی است که تیترهای مبهم و چینشی نامتقارن و غیر قابل استناد دارد. هزینه لوگوی تهران 1400 عدد ساختگی 1.6 میلیارد نیست. تا فردا گزارشی مبسوط از هزینه‌های این کمپین منتشر خواهم کرد.
ماموریت پیشبرد برنامه ها در راستای اهداف
او افزود: در اسفند 96 شورای شهر تهران، شهرداری را ملزم به ارائه لایحه تهران 1400 کرد، طرحی که توسط کمیسیون خدمات شهری تهیه و در صحن شورا تصویب و مجموعه‌ای از اقدامات را ذیل یک «رویداد چند بعدی» مورد نظر داشت.

غلامحسین محمدی اضافه کرد: اقداماتی نظیر «افتتاح مکانهای فرهنگی»، «برپایی فستیوال و کارناوال»، «ایجاد برند بین المللی شهر» و مجموعه مفصلی از انتظارات و اقدامات که تمام عرصه مدیریت شهری را شامل شود و نیز تاکید بر استفاده فراگیر از عنوان و نشان تهران 1400همه این موارد به تفصیل در طرح مذکور قابل رویت است.
حدودا از آذر 98 ماموریت تدوین و پیشبرد این طرح که تا آن روز عملا پیشرفتی نداشت به اینجانب واگذار شد، مطالعات و جلسات مختلفی آغاز شد تا تهران 1400 با در نظر داشتن دیدگاههای مختلف و ویژگی های تهران و با توجه به پایان و آغاز سده در جهت همبستگی اجتماعی و فارغ از خط کشی ها تدوین شود. بهمن 98 شهردار تهران در حکمی رییس و دبیر ستاد تهران 1400 را منصوب کرد و کار رسمیت یافت.


حضور طراحان مشهور نسل های مختلف
مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اظهار کرد: مطالبه اول از دبیرخانه تهران 1400، طراحی لوگوی منحصر به فردی بود که قابلیت پخش و استفاده گسترده داشته باشد، فلذا با سفارش محدود به چهره‌های مشخص این اقدام در دستور کار قرار گرفت.
اسفند 98 با توجه به جمع بندی اولیه مطالعات و گفتگوها با ارائه یک توضیح دقیق و جامع به حدود 12 نفر از طراحان بنام از نسل های مختلف سفارش لوگوی تهران 1400 از طریق شرکت پیام رسا صورت گرفت.
به گفته غلامحسین محمدی؛ لازم به ذکر است طبق بخشنامه‌ای که از دوره مدیریت شهری پیش در شهرداری تهران ابلاغ شده بود برگزاری چنین اقداماتی در انحصار شرکت پیام رسا بوده و بنا بر آیین نامه معاملاتی شهرداری تهران مسیری جز این امکان پذیر نبود، فلذا تمام اقدامات این رویداد با کارگزاری شرکت پیام رسا صورت گرفت.
هر یک از طراحان با سفارش کار مشخص و مبلغ معین که برای هر کدام متفاوت بود، چند لوگو طراحی و ارائه کردند که تا پایان فروردین 99 تعداد بیش از 30 لوگو جمع آوری شد. هزینه این کار مبلغی در حدود 330 میلیون تومان شد.

سند گفتمانی و اولیه تهران 1400
او با اشاره به این که در بررسی های اولیه با اینکه لوگوها از طراحی حرفه‌ای برخوردار بودند، تاکید کرد: اما هیچکدام گویای مفاهیم مورد نظر نبود، که در ادامه خود این روند و محصول، کمک کاری جدی در نتیجه نهایی بود.
خروجی این قسمت به عنوان یک مجموعه هنری قابل انتشار است. خرداد 99 سند گفتمانی و اولیه تهران 1400 که شامل تبیین نگاه کلی، اصول، اهداف، چشم انداز و ارائه اولیه از اقدامات اجرایی بود تکمیل و تدوین گردید. این سند که حاصل کار 7 ماه مطالعه و بررسی و طراحی شعار و مفهوم محوری تهران 1400 بود در قالب یک مجلد 60 صفحه‌ای منتشر شد.


او ادامه داد: علاوه بر این، پرزنتیشن و ویدئویی در تبیین این سند و نگاه کلی ساخته شد. این مجموعه در ادامه، سند پشتیبان اقدامات بعدی قرار گرفت. مبلغ حدود 200 میلیون تومان به این مجموعه کار اختصاص دارد که تقریبا به 30 نفر پرداخت شده است.

تشکیل تیم حرفه ای و چابک
مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نوشت؛ گام بعدی تدوین استراتژی برند بود (همانچه مورد انتظار شورا بود و تطبیق مبانی نظری، اجرا و طراحی را سامان می‌داد و در هر کمپینی ضرورت دارد) تا طبق آن لوگوی مناسب نیز انتخاب یا طراحی شود و مبتنی بر این استراتژی، تهران 1400 پاسخگوی انتظارات از جمله فراگیری و پوشش اقدامات متنوع شود.
در تیر 99 تیمی حرفه‌ای و چابک متشکل از استراتژیست برند، طراحان گرافیک، محققان، نویسندگان و ایده‌پردازان تشکیل شد. طی 35 روز کار فشرده تیمی، ترکیبی از مطالعه، تحقیق، مصاحبه، ایده پردازی و طراحی در قالب 2000 نفر ساعت به نتیجه رسید.
نتیجه روند طی شده خروجی متفاوت و منحصر به فرد و رسیدن به لوگوی داینامیک بود، تا بیانگر نمادها و نشانه های متفاوت تهران باشد و دست همه را برای روایت و به تصویر کشیدن تهرانی که می شناسند باز بگذارد.

او افزد: این خروجی در قالب یک کتاب 288 صفحه‌ای و متعاقب آن یک پرزنتیشن 269 اسلایدی تدوین شد. مبلغ حدود 250 میلیون به مجموع این اقدامات اختصاص یافت که شامل 100 صفحه نویسندگی و ویراستاری، 4 ایده متفاوت لوگوی داینامیک (و طراحی حدود 44 لوگو تا امروز) و مواردی از این دست است.


مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تاکید کرد: خروجی این کار در یک برند ویدئوی 6 دقیقه‌ای در 3 ادیت تهیه شد که در ادامه منتشر می‌شود.

اجرای طرح با تصویرسازی
غلامحسین محمدی با اشاره به این که ابتدای شهریور 99 این خروجی در جلسه‌ای ارائه و به تایید مدیریت عالی شهرداری رسید و بنا شد تلفیق همه آنچه انجام شده بود با اصلاحات و اضافاتی در پرزنتی جدید و متفاوت در صحن شورا ارائه شود، افزود: همان ایام پرزنتی متفاوت با بازطراحی و بازنویسی ارائه برندینگ در قالب یک مجلد جدید با افزایش تعداد تصویرسازی ها و طراحی روند اجرایی مقدماتی در جلسه‌ای دو ساعته، با توزیع 30 مجلد تقریبا 300 صفحه‌ای در حضور اعضای شورای شهر و معاونین شهردار ارائه شد.



مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نوشت؛ در گام بعدی، ساختار اجرایی و عملیاتی تدوین شد که بتواند همه حوزه‌های مدیریت شهری را درگیر کند و توان جلب مشارکت فراسازمانی داشته باشد. ساختار رویدادهای مشابه مطالعه و پروژه‌های شهرداری مرور شد و مبنی بر انتظارات و بودجه مصوب، ساختار ستاد و دبیرخانه و فرآیند اجرا تدوین شد.

راردادهایی با کسر 30 درصد کسورات قانونی
غلامحسین محمدی تاکید کرد: در بودجه مصوب شورای شهر در سال 99 مبلغ 40 میلیارد تومان بودجه متمرکز و در سال 1400 حدود 73 میلیارد تومان بودجه غیر متمرکز با عنوان تهران 1400 صرفا برای برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده، که مبلغی کمتر از 10 درصد آن امکان هزینه کرد یافته است.
از این میزان اعتبار، مبلغی حدود 1 درصد به برنامه ریزی، مطالعه، تدوین هویت و استراتژی برند، طراحی لوگو و ساختار اجرایی و فرآیندی اختصاص یافت که این هم غالبا با تاخیری چند ماهه در پرداخت و بعضا با عدم پرداخت تا امروز مواجه است.
بنا به دلایل عدیده، تهران1400 هیچگاه از فضا و نیروی مستقل و دبیرخانه بهره‌مند نشد و یک تیم حدودا 35 نفره در قالب قراردادهای ذکر شده با کارگزاری شرکت پیام رسا و دستمزد کمتر از تعرفه‌های مصوب مسئولیت کار را بر عهده داشتند. عموم قراردادها نیز با کسر 30درصد کسورات قانونی انجام شد.
او افزود: بنابر کمبود بودجه و نقدینگی و نیز تاکید همیشگی بر فراگیر بودن تهران 1400 در همه موضوعات مدیریت شهری، پروژه‌های شاخص و متفاوت معاونت ها، مناطق، سازمان ها و شرکت ها بدون اختصاص بودجه‌ اضافی ذیل تهران 1400 معرفی گردید که در طرح اجرایی قابل رویت و بخشی از آن در حال انجام است.
بدنه اتوبوس ها، افتتاح ایستگاه های مترو و بوستان ها، بدنه واگن های جدید، تطبیق و همسان سازی هویت و نشان آتش نشانی، مترو، اتوبوسرانی و غیره، انتشار کتاب های سده سنگ و الماس و 150سال تاریخ مدیریت پسماند و دهها مورد دیگر با استفاده از طراحی‌های تهران 1400 و بدون هزینه مجدد طراحی شد.


او ادامه داد: استفاده از لوگوهای حجمی و تصویرسازی های گوناگون در اکرانهای شهری در مناطق مختلف، همه مبتنی بر دفترچه راهنمایی بود که در اختیار همه سازمان قرار گرفت و بودجه و کار جاری را در مسیری هم افزا در جهت تهرانی با رنگ بندی و هویت بصری متفاوت سامان داد و دهها اکران محیطی را ایجاد کرد.

مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تاکید کرد: شرایط کرونایی برنامه‌های مختلفی نظیر برپایی نمایشگاه، گردهمایی، تهرانگردی و عناوین مختلف و متنوعی را لغو کرد و تحت الشعاع قرار داد، اما تلاش شد با اقداماتی نظیر کاروانهای شادی، نوای نواحی، کوچه‌های دوستی و غیره به سطح شهر و کوچه ها و محله‌ها رفت تا شرایطی متفاوت را رقم زد.

غلامحسین محمدی اضافه کرد: تهران 1400 طراحی شد تا فراتر از یک رویداد، نقطه عطفی برای وصل گذشته به آینده و بهانه‌ای برای تغییر از تهران بتنی به تهران انسانی باشد. محملی برای گفتن و شنیدن قصه‌ها و روایات متنوع مردم بوده و عرصه را برای خلق و ایده پردازی فراهم کند تا رقم زننده شهری عدالت محور برای همه باشد.

او افزود: این رویداد مجموعه‌ای از اقدامات است که بازه زمستان 99 تا بهار 1401 را شامل می‌شود. نگاهی به صد سال گذشته تهران دارد و امیدوارانه آغازگر صد سال پیش رو است. هیچ نگاه و دلبستگی سیاسی و جناحی نداشته و به مردم و اهالی تهران که جان شهرند روی دارد.

مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تاکید کرد: تهران 1400 بستری است برای جلب مشارکت و دیدن تنوع و تکثر تهران و تهرانی‌ها، با تاکید بر مردم کم برخوردار؛ و اعتقاد دارد که ساخت و ساز و خدمات رگ و پی شهرند و مردم جان شهر.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: غلامحسین محمدی شرکت پیام رسا مدیریت شهری منتشر شد تهران 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۹ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۱۵، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۲، پیشوا با شاخص ۱۱۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۱۲، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۰۶، قرچک با شاخص ۱۳۵، ورامین با شاخص ۱۱۰، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۸، پارک رازی با شاخص ۵۶، پاکدشت با شاخص ۷۳، پردیس با شاخص ۸۰، پونک با شاخص ۵۷، تهران پارک شکوفه با شاخص ۸۰، چشمه با شاخص ۵۶، دانشگاه تهران با شاخص ۷۵، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۷، ژئوفیزیک با شاخص ۵۸، سرخه‌حصار با شاخص ۹۶، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۸۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۸، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۶۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۷، لواسانات با شاخص ۶۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۸، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۰، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۶ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۵ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۴۶، دماوند با شاخص ۳۷، رباط‌کریم با شاخص ۴۶، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۳۳، علم و صنعت با شاخص ۴۱، قدس با شاخص ۴۱، ملارد با شاخص ۵۰، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748042

دیگر خبرها

  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق