Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، منابع امنیتی عراق فاش کردند نظامیان تروریست و اشغالگر آمریکا تحرکات غیرعادی در مرز مشترک بین عراق و سوریه و در مسیر اقلیم کردستان انجام می‌دهند.

این منبع امنیتی ناشناس به خبرگزاری المعلومه عراق گفت: تحرکات غیرعادی از نظامیان آمریکایی در نوار مرزی دیده می‌شود و انتقال گشت‌های نظامی با حرکت دیگری از هواپیما‌های جنگی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مجموعه‌ای از وسایل نقلیه جنگی نظامیان آمریکایی از طریق گذرگاه مرزی «فیشخابور» وارد یک دهکده مرزی در سوریه شدند و یک گشت شناسایی انجام دادند، هنوز دلیل این تحرکات غیرعادی مشخص نیست.

ارگان‌های سیاسی و پارلمانی عراق خواستار محدود شدن تحرکات نظامیان آمریکایی به‌ویژه در نوار مرزی با سوریه هستند.

ظهر امروز نیز کانال تلگرامی صابرین نیوز اعلام کرد آژیر هشدار در داخل پایگاه نظامی کُنیکو که در اشغال نیرو‌های آمریکایی در دیرالزور است، به صدا درآمده است.

حمله شدیدی به این پایگاه شده و ده‌ها راکت بخش نظامی این پایگاه را هدف قرار داده است.

جنگنده‌های آمریکایی بر فراز پایگاه به پرواز درآمده‌اند تا محل این حمله ناشناس را ردیابی کنند.

منابع خبری همچنین اعلام کردند چند راکت هم به سوی میدان نفتی العمر که محل استقرار نظامیان آمریکایی است، شلیک شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات عراق نظامیان آمریکایی مرز عراق و سوریه تروریست های آمریکایی تحولات سوریه نظامیان آمریکایی تحرکات غیرعادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان مدعی شد که پس از خروج آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از چین و بازگشت به واشنگتن، پکن تحرکات نظامی خود را حوالی جزیره تایوان از سر گرفته است.

وزارت دفاع تایوان مدعی شد که چین امروز با ۲۲ هواپیمای نظامی از جمله جنگنده‌های سوخو-۳۰ حوالی تنگه تایوان تردد داشته و ۱۲ فروند از این جنگنده‌ها نیز از «خط میانه» عبور کرده‌اند.

این خط فرضی زمانی مرز غیررسمی بین چین و تایوان محسوب می‌شد که هیچکدام از طرفین حق عبور از آن را نداشتند اما نیروی هوایی چین با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز جدایی‌طلبان تایوان، تردد نظامی از این منطقه را تشدید کرده است. چین تاکید کرده است که این خط فرضی را به رسمیت نمی‌شناسد.

آمریکا به‌رغم اینکه با جزیره تایوان روابط دیپلماتیک رسمی ندارد اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حامی بین‌المللی این جزیره محسوب می‌شود. بلینکن در سفر به چین بدون اشاره به تبادل تسلیحاتی بین واشنگتن و تایوان، مدعی شد که حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان، «اهمیت حیاتی» دارد!

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و هرگونه روابط سیاسی سطح بالای سایر کشورها با این جزیره خودمختار به ویژه فروش سلاح از واشنگتن به آن را نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند. «لای چینگ‌ته» رییس تازه‌منتخب جزیره تایوان، ۲۰ ماه مه در انتخابات پیروز شد. پکن این فرد را عنصری جدایی‌طلب و خطرناک توصیف کرده است.

کد خبر 6089788

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی