Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با اشاره به افزایش آمار بیماران سرپایی، بستری ها و فوتی ها به صورت همزمان تاکید کرد: پیک پنجم کرونا ویروس با سایر پیک ها از لحاظ افزایش همزمان آمارها متفاوت است.

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان تهران گفت: پیک پنجم کرونا ویروس با همه پیک های گذشته متفاوت است. نوع ویروس دلتا که در حال چرخش در کشور است بیماری زایی، میزان بیماران سرپایی، بستری ها و فوتی های ناشی از آن هر سه همزمان در حال افزایش است در حالیکه در پیک های گذشته چنین نبوده که هر سه با هم افزایش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نوزدهم ماه جاری در استان تهران ۱۶۹۱ نفر بستری داشته ایم که ۹۷۱ نفر ترخیص شدند، اما امروز بیستم ۱۸۵۲ نفر بستری داشته ایم که ۱۱۱۴ نفر ترخیص شدند. این زنگ خطری است که باید تفکری جدید را حاکم کنیم.

وی ادامه داد: اگر اثربخشی درمانگاه های سرپایی را مشاهده کردیم باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم. دو فرماندار ورامین و پردیس در استان تهران با اینکه واکسن زده اند دچار این بیماری شده اند. لذا سازمان های بیمه گر باید موظف باشند نسبت به هزینه های تزریق آمپول رندسیور پرداخت ها را به موقع انجام دهند. منابع دیگری از وزارت بهداشت و دولت برای این موضوع اختصاص پیدا کند. در گزارش روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل آنکه تست های PCR نسبت به قبل از نصف هم کمتر شده اعلام شد در یک استانی تعداد مبتلایان کاهش پیدا کرده در حالیکه در تهران روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار بستری اضافه می شود. باید تست های PCR فراگیر شود تا تشخیص ها به موقع انجام شود.

بندپی در خصوص واکسیناسیون نیز گفت: در روز شنبه فاصله گذاری اجتماعی تهران ۷۲ درصد بوده، باید نسبت به مسائلی که در وزارت بهداشت روی می دهد حساس تر باشیم. نه اینکه آمارسازی کنیم و از سوی دیگر نیز نباید عدم اتخاذ تصمیم های نادرست را به گردن استان بیندازند.

استاندار تهران تاکید کرد: هر چه مقاطع سنی برای واکسیناسیون پایین تر می آید جمعیت آنها بیشتر می شود. لذا تصمیم گرفته شد که مقاطع سنی به صورت دو ساله شود اما به ناگهان در سامانه ۶۵ سال به بالا را اعلام کردند. وقتی این موضوع اعلام می شود مگر امکان دارد که واکسن برای ۶۵ سال به بالاها تزریق نشود. این در حالیست که ۴۴۸ هزار نفر ۶۵ سال به بالا داریم اما فعلا ملاک برای تزریق واکسن ۶۸ سال به بالا باید باشد.

وی ادامه داد: برای جا مانده های ۷۰ سال به بالا نیز هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی باید یک مرکز را برای آنها اختصاص دهد تا این افراد قاطی جمعیت نشوند. حداقل در شهر تهران این کار باید انجام شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه نباید فاصله گذاری اجتماعی نادیده گرفته شود، افزود: فرودگاه ها و مراکز مسافربری برون شهری از مکان هایی است که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی درصد پایین تری دارند.

لذا باید به مسئولین آنها تذکر لازم داده شود. امیدواریم با هماهنگی و هم افزایی انجام شده و تشدید نظارت ها توسط نیروی انتظامی با همکاری گروه های صنفی نسبت به مدیریت بیماری اقدام شود. همچنین ۸۰ مرکز واکسیناسیون اگر واکسن به آنها داده شود آمادگی دارند که کار واکسیناسیون را با سرعت بیشتری انجام دهند./ ایسنا

زالی خواستار تامین اعتبار ویژه برای مقابله با پیک پنجم کرونا شمار قربانیان کرونا در تهران به مرز ۱۰۰ نفر در روز نزدیک می‌شود سوپرمارکت‌ها در صدر اخطارهای کرونایی/ کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی رد شایعه خفگی بیماران در بیمارستان‌ها با قطع برق/ تاکید بر تعطیلی رستوران‌ها ویروس دلتاپلاس در ایران مشاهده نشد/ ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ آزمونی را لغو نمی‌کند جولان گونه دلتا در سراسر کشور/ تزریق واکسن کرونا به ۶۸ ساله‌ها به بعد از روز دوشنبه ۷۳ درصد مردم به دریافت واکسن کرونا تمایل دارند/ نمره شهروندان به عملکرد دولت؛ ۹.۴۵   اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید  

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پیک پنجم کرونا سال به بالا پیک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور به دنبال انتقام از استقلال/ نبرد گلادیاتور‌های پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی ایران
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه