Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:16:12 GMT

نشان عکس سال مطبوعاتی اهدا شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۶۵۶۸

نشان عکس سال مطبوعاتی اهدا شد

مراسم اختتامیه پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران عصر جمعه، ۲۵ تیرماه در سینمای رو باز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران با حضور پیشکسوتان، کاندیداها و محمد خدادی، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم حمید فروتن، رییس هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران درباره حضور عکاسان و تصویربرداران رسانه‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی جهت پوشش اخبار کرونایی گفت: عکاسان و تصویربرداران در خط مقدم این همه گیری هستند لذا طرح واکسن فعالان این حوزه می‌بایست در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فروتن با اشاره به حادثه سقوط اتوبوس حامل خبرنگاران در بازدید از خط انتقال آب دریاچه ارومیه ضمن تسلیت به بازماندگان آنها تاکید کرد انتظار می‌رود بیمه شاغلان این حوزه با جدیدت پیگیری شود؛ به خصوص شاغلان رسانه‌ها در استان‌ها که به خاطر بار مالی بیمه اکثر رسانه ها از این مهم به بهانه های مختلف شانه خالی کرده و همکاران رسانه های ما با مشکل جدی در این بخش مواجه هستند که رفع این مشکل جدیت و پیگیری بیشتری از سوی مراجع مسوول و بخصوص معاونت مطبوعاتی ارشاد را طلب میکند.



در ادامه مراسم و با پخش مستندهایی از پیشگامان عکاسی مطبوعاتی ایران و با حضور محمد خدادی، فرهاد سلیمانی، اسماعیل عباسی و محمد صیاد و با اهدای لوح تقدیر به مریم کاظم زاده، سعید صادقی، ساسان مؤیدی و علیرضا عابدی به پاس تلاش و مجاهدت در جهت ثبت وقایع و رخدادهای انقلاب اسلامی، رشادت‌های رزمندگان در طول ۸ سال دفاع مقدس و رخدادهای بعد از آن تقدیر به عمل آمد.



پس از مراسم تجلیل از پیشگامان، محمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در سخنانی ضمن اشاره به شرایط ویژه‌ای که جهان به واسطه هم‌گیری کرونا با آن مواجه شده است گفت: انسان و انسانیت و معرفت انسان کلید واژه اصلی بشریت است که بیش از هر روزی نیاز امروز بشر است. کار در رسانه نیاز به عشق دارد و این توصیه همیشگی من در رسانه به جوانانی بود که می خواست کار رسانه را شروع کنند و امروز این عشق را در کارهای شما بخصوص آثاری که در شرایط کرونایی تولید کرده اید به وضوح می توان دید. فصل مشترک همه شما ها معرفت است. در این معرفت، معنا پیدا کردید و این معرفت تجلی ای برای دیگران شده است. با همه بی معرفتی ها و موانعی که بر سر راه شماها و برای متوقف کردن شما بوده، جنگیدید، که همه این تلاش ها و جنگیدن تنها یک دلیل می تواند داشته باشد و آن عشق به انسان و انسانیت است.شما چهره و نماد اصلی مردم در همه عرصه ها هستید. شما صدای افرادی هستید که شنیده نشده اند و این در تاریخ خواهد ماند. انتخاب این راه ریشه در ذات شما دارد که معرفت را انتخاب کرده اید. خوشا به حال شما که انتخابتان انسان و تلاشتان برای انسانیت بوده است.




خدادی درباره عکاسان و همدلی موجود در آن گفت: مشکل ما در ایران این است که کار انفرادی را خوب انجام می‌دهیم ولی وقتی به کار جمعی میرسیم ضریب تحمل پایینی داریم. برای بقای این جمع تلاش کنید کمک کنید تا این انجمن روز به روز تقویت شود این مهم جز با همکاری و گذشت امکان پذیر نیست. ما در طی این سالها تلاش کردیم که آنچه در توانمان هست کمک و همراهی کنیم با وجود اینکه می دانیم فاصله زیادی بین آنچه باید انجام دهیم با انچه انجام داده ایم، وجود دارد.

خدادی ضمن اشاره به موضع واکسیناسیون عکاسان گفت: ما لیست‌های جداگانه‌ای برای فعالان حوزه‌های مختلف رسانه ای آماده کرده ایم و انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی هم لیست جداگانه ای دارد. من به شدت مخالف اعلام قبل اقدام هستم چرا که معتقدم در بحث کرونا مشکل اصلی ما اعلام قبل اقدام بوده است. به همین دلیل در حال پیگیری هستیم که اول اقدام به واکسیناسیون کنیم بعد اعلام عمومی انجام بدهیم. در بحث بیمه متاسفانه ما مشکل کمیت در ایران داریم. همه ۱۳هزار رسانه‌ای که داریم می بایست برای دریافت هر نوع امتیازی اقدام به بیمه پرسنل خود کنند. با این وجود تاکنون ۵هزار عکاس و خبرنگار هم جداگانه بیمه شده اند ولی با این وجود کماکان میشنویم که هنوز عکاسان و خبرنگارانی هستند که بیمه نشده اند. سازمان نظام صنفی خبرنگاری را ایجاد کردیم ولی با اعتراض خود اهالی رسانه به مفاد آن به سرانجام مطلوبی که مدنظر بود، نرسید. به هر حال امیدواریم که این اتفاق بیفتد که در آن صورت برای جامعه رسانه ای که عکاسان و خبرنگاران را شامل می شود، می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.


در ادامه مراسم و با حضور هیات داوران از برگزیدگان پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی تقدیر به عمل آمد.
در بخش چندرسانه ای (مالتی مدیا ) محمدرضا عباسی موفق به دریافت نشان شد.

نشان تک عکس ورزشی به آریا جعفری اهدا شد و در بخش مجموعه عکس ورزشی نشان به فرشته اصلانی رسید.

در بخش تک عکس پرتره حامد ملک پور موفق به دریافت نشان شد و آرمین کرمی در بخش مجموعه عکس پرتره نشان را دریافت کرد.

در بخش تک عکس محیط زیست احمد ظهرابی نشان عکس را دریافت کرد و زهره صباغ نژاد نشان بخش مجموعه عکس محسط زیست دریافت کرد.

در بخش تک عکس مسائل معاصر مجید خواهی نشان را از آن خود کرد و در بخش مجموعه عکس نشان به فاطمه عابدی رسید.

در بخش تک عکس خبری مهشاد جلالیان نشان را دریافت کرد و در بخش مجموعه عکس امین نظری نشان را دریافت کرد.



انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران بخش مجموعه عکس بخش تک عکس رسانه ها نشان عکس رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دادستان فسا گفت:جشن گلریزان در حمایت از معلولان مرکز نگهداری امیرالمومنین فسا برگزار  و به همت خیران فسایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به این مرکز اهدا شد.

هوشمندی افزود: یک خیر فسایی، قطعه زمینی به این مرکز اهدا کرده است که به زودی با همکاری خیران و شهرداری این شهرستان ساخت آن آغاز می‌شود.

در این مرکز شبانه روزی، ۴۰ معلول ذهنی پسر بالای ۱۴ سال نگهدای می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • فیلم/شمسایی قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا کرد
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • اهدا جهیزیه به نوعروسان کهگیلویه
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی