Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@22:23:31 GMT

بیماری آبله میمون؛ معضل جدید آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۰۹۵۶

بیماری آبله میمون؛ معضل جدید آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا و سازمان خدمات درمانی ایالت تگزاس اعلام کردند که یکی از ساکنان این ایالت که از نیجریه به تگزاس سفر کرده به بیماری آبله میمون مبتلا شده است.

مقامات گفتند که این مرد از لاگوس، نیجریه پرواز کرده و در ۹ ژوئیه به آتلانتا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت و خدمات انسانی شهرستان دالاس روز جمعه تأیید کرد که این فرد ناشناس در وضعیت پایدار و در حال حاضر در قرنطینه است. تصور می‌شود که این اولین مورد بیماری آبله میمون در تگزاس باشد.

سی‌دی‌سی در حال حاضر به کمک شرکت‌های هواپیمایی در حال بررس وضعیت افرادی هستند که با این فرد در پراوز بودند؛ به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا سلامتی مسافران باید بررسی شود.

مسافران این پروازها به دلیل بیماری همه گیر کووید ۱۹ مجبور به استفاده از ماسک در پرواز و در فرودگاه‌های ایالات متحده بودند. بنابراین، اعتقاد بر این است که خطر انتشار آبله میمون از طریق قطرات تنفسی به دیگران در هواپیما و در فرودگاه کم است.

 سازمان  جهانی بهداشت  نیز پیش از این اعلام کرده بود، دو مورد از موارد بسیار واگیردار این بیماری، اکنون در انگلیس به تأیید رسیده است. به نظر می‌رسد این بیماری در ماه مه بوسیله یک مردی که در ایالت دلتای نیجریه زندگی و کار می‌کرده، به انگلیس آورده شده است.

آبله میمون بیماری نادر عفونی و نتیجه ورود یک ویروس به بدن است؛ این بیماری واگیردار است.آبله میمون یک بیماری ویروسی نادر اما بالقوه جدی است که به طور معمول با بیماری شبیه آنفولانزا و تورم غدد لنفاوی شروع می شود و به صورت بثورات گسترده در صورت و بدن پیشرفت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا آبله میمون آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع معضل ترافیکی در غرب تهران

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از تعریض و ایمن‌سازی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری اشاره کرد و گفت: با افتتاح این پروژه معضل ترافیکی چندین ساله در تهران حل خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هدی صداقتی؛ مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در آیین افتتاح تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در قالب صد و هجدهمین پویش امید و افتخار با حضور سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ رئیس راهور تهران بزرگ، هادی حق‌بین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران و پوریافر شهردار؛ منطقه 21 برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه از نظر حجم و وسعت شاید به اندازه یک تقاطع نباشد اما یک معضل ترافیکی در غرب تهران را برطرف خواهد کرد.

وی با اشاره به اقدام انجام شده در تعریض و ایمن‌سازی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری تصریح کرد: تبدیل دو لاین به سه لاین در این مسیر شرایط بهتری را برای تردد وسایل حمل و نقل ایجاد خواهد کرد، همچنین این اقدام ایمنی را به همراه خواهد داشت.

صداقتی ادامه داد: سال گذشته 3 روز بزرگراه شهید لشگری به دلیل اقدامات مرمت‌سازی بسته شده بود همچنین امروز تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان انجام شد که این کار می‌تواند باعث افزایش عمر مفید آسفالت در این محدوده باشد.

 مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درباره هزینه انجام شده در قالب پروژه‌های امروز گفت: بالغ بر 300 میلیارد تومان هزینه‌ پروژه‌های اشاره شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • ۲ ورزشکار و یک مربی قبل از ژوزه مورایس در ایران مسلمان شدند
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش که باید ببینید
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد