Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:11:23 GMT

گردش نخبگان در دفتر تبلیغات اسلامی در جریان است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۸۲۴۱

گردش نخبگان در دفتر تبلیغات اسلامی در جریان است

ایسنا/اصفهان رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در دفتر تبلیغات اسلامی در رصد محیطی به این جمع‌بندی رسیدیم که باید عرصه‌های نوینی را بگشاییم و فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای را جدی بگیریم، به همین دلیل معاونت فضای مجازی- هنر و رسانه را در این دفتر تأسیس کردیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد واعظی، امروز (دوشنبه-۲۸ تیر) در مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – شعبه اصفهان، اظهار کرد: دفتر تبلیغات در کلان مسئولیت خود مکمل حوزه‌های علمیه است و رصد محیطی برای احصای نیازهای فرهنگی لازم و تلاش برای بصیرت افزایی در جامعه و فراهم کردن نقش طلاب در این باره از وظایف ذاتی این دفتر است، اما ابزار و وسیله و لشکری که دفتر تبلیغات می‌تواند کار محیطی بر اساس آن انجام دهد فضلا و طلابی هستند که در حوزه‌های علمیه تربیت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش تعامل با حوزه‌های علمیه باید در دستور کار رئیس جدید دفتر باشد. دفتر تبلیغات همواره سعی می‌کند عرصه‌های نوین را در تبلیغ دین شناسایی کند. این دفتر دامنه مسئولیتش گسترده و نهادی چند وجهی است. مقام معظم رهبری سیاست‌گذار اصلی دفتر تبلیغات اسلامی هستند و در عرصه‌های مختلف از این دفتر انتظار دارند. فعالیت تبلیغی و تأثیرگذاری فرهنگی و علمی در عرصه‌های گوناگون و کار در فضای مجازی از کارکردهای دفتر تبلیغات اسلامی است به همین دلیل معاونت فضای مجازی- هنر و رسانه را در این دفتر تأسیس کردیم.

به گزارش ایسنا، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: جامعه ما در معرض تحولات فرهنگی شگرفی است و ابزار تسلط فرهنگی در حال تغییر است و هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که این همه از فضای مجازی استقبال شود. در دفتر تبلیغات اسلامی در رصد محیطی به این جمع‌بندی رسیدیم که باید عرصه‌های نوینی را بگشاییم و فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای را جدی بگیریم. البته پشتیبانی از گروه‌های تبلیغی و حرکت‌های جهادی از وظایف ذاتی این دفتر است.

واعظی گفت: به همین دلیل یک مرکز خلاقیت و نوآوری را در قم تأسیس کردیم که آقای قطبی در تأسیس آن نقش مهمی داشتند و احساس کردیم که ایشان را به این مرکز بیاوریم. جانشین پروری بسیار مهم است و باید به جوانان در حوزه‌های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی بها دهیم. جوانان انرژی بیشتری برای کار دارند و تا میدان نبینند نمی‌توانند خلاقیت‌های خود را به منصه ظهور برسانند. یکی از محاسن آقای قطبی جوان‌گرایی ایشان در دفتر بود و  رئیس جدید هم فردی جوان است و با آمادگی کامل این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد.

وی با بیان اینکه گردش نخبگانی در دفتر تبلیغات اسلامی در جریان است، ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته هیچ وقت از جایی استمداد نیرو نکردم، اما از نهادهای دیگر تحت فشار برای صادر کردن نیرو هستیم. رئیس سابق دفتر اصفهان یک مدیر راهبردی هستند و با مدیریت هفت ساله ایشان دفتر اصفهان رشد قابل توجهی پیدا کرد. 

برای تربیت مبلغان باید مدرسه تأسیس شود

همچنین آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در این مراسم گفت: اگر خدا توفیق هدایت را به ما داده است باید با خلوص نیت از این فرصت استفاده کنیم. رسیدن به خلوص سخت است و باید با نیت خالص برای قرب الهی تلاش کنیم.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در چند سال گذشته خوش درخشید که امیدواریم رئیس جدید دفتر تبلیغات به خوبی کار کند و در تربیت مبلغ بیش از گذشته تلاش شود. مبلغی یک فن است و باید افرادی را تربیت کنیم که با قرآن و نهج‌البلاغه بیشتر آشنا شوند و دفتر تبلیغات اگر همه وقت خود را صرف این مهم کند باز هم کم است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: باید مدرسه‌ای برای تربیت مبلغان داشته باشیم و در آموزش زبان عربی اهتمام ویژه کنیم. در کشورهای عربی نیاز به مبلغانی است که به زبان عربی مسلط باشند. تربیت مبلغ به زبان‌های مختلف ضروری است و جامعه المصطفی نعمتی بزرگ برای کشور است.

طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: امروز علیه انقلاب اسلامی در فضای مجازی و شبکه‌های بیگانه صحبت می‌کنند و خنثی کردن این توطئه‌ها نیازمند کار بیشتر همه ما است و حوزه‌های علمیه در مبارزه با توطئه دشمنان می‌تواند نقش مهمی ایفا کنند.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام احمدیان به عنوان رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – شعبه اصفهان معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام محمد قطبی در دوره تصدی این سمت تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم استانی سیاسی استانی فرهنگی و هنری رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات جهت انتخاب دو نماینده در حوزه خرم‌آباد و چگنی گفت: تبلیغات دور دوم از ۱۳ اردیبهشت آغاز و انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت روز یک‌شنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.


استاندار لرستان افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.


وی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.


شفقت افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند.


دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است