Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، بیش از 130 غیرنظامی در منطقه ای که در اشغال گروه طالبان است توسط افراد مسلح قتل عام شدند.

این غیرنظامیان در منطقه «سپین بولدک» در ولایت«قندهار»که اخیرا به اشغال گروه طالبان در آمد توسط افراد مسلح ناشناس به قتل رسیدند.

دولت افغانستان گروه طالبان که منطقه سپین بودک را در اشغال خود دارند مسئول این قتل عام معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درهمین حال طلوع نیوز نیز گزارش داد که برخی منابع در ولایت قندهار قتل بیش از صد تن افراد ملکی توسط افراد ناشناس را تایید می کنند. 

 یک عضو شورای ولایتی قندهار نیز ادعا می کند که مردان مسلح دو پسرش را شب عرفه از خانه بردند و به قتل رسانیدند.

طالبان قتل غیرنظامیان در ولسوالی «سپین بولدک» قندهار را رد کرده است.

«فدا محمد افغان» عضو شورای ولایتی قندهار که خانه اش در ولسوالی سپین بولدک است می‌گوید که مردان مسلحی که چهره‌های شان را پوشانیده بودند فرزندانش محمود خان و شیر محمد را ساعت دوازده شب عرفه از خانه بردند و فردای آن روز جسدهای آنان را در کنار جاده پیدا کردند. 

آقای افغان می‌گوید که فرزندانش نظامی نبودند، محمود خان مسوول المپیک منطقه بود و شیر محمد نیز شغل آزاد داشت.

بخری منابع دیگر در ولایت قندهار می‌گویند که مردان مسلح ده‌ها تن از غیر نظامیان را از خانه‌های شان با خود برده‌اند که تا کنون قتل در حدود یک 130 تایید شده ‌است و از سرنوشت شماری هم اطلاعی در دست نیست.

فدا محمد افغان افزود:«یکی می گوید که ۳۸۰ تن را بردند دیگری می گوید هر کسی را که کشته اند آنجا افتاده است.»

به گفته نهادهای امنیتی تمامی قربانیان غیر نظامیان هستند و هم اکنون  جسدهای شماری شان در بخش‌های از سپین بولدک به جا مانده‌ است.

میرویس استانکزی، سخنگوی وزارت کشور گفت:«این کار را به گفته دستور اربابان شان انجام می دهند، و می خواهند این جنگ مزدورانه شان را نیابتی را به گونه یی رنگ قومی بدهند.»

در حالی که مسؤولان امنیتی طالبان را متهم به قتل ده ها تن در ولسوالی سپین بولدک میسازند، ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه با رد این اتهام ها تنها قتل دو تن را در نتیجه دشمنی های شخصی در این منطقه تایید می‌کند. 

روح الله احمدزی، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی گفت:«طالبان به غارت و چپاول خانه های مردم،تخریب تاسیسات عمومی و حتا ترور مردم عادی اقدام کرده اند.»

سید احمد سیلاب، عضو شورای ولایتی قندهار گفت:«در هیچ جای دنیا خون با خون پاک نشده.»

در حال حاضر اداره ولسوالی سپین بولدک قندهار به دست طالبان است. سپین بولدک مرز مشترک با بلوچستان پاکستان دارد. 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 گروه طالبان تحولات افغانستان سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سپین بولدک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

حنفی وردک معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ‌‏جنایات جنگی و ضد بشریت رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت‌های نظامی و مالی کاخ سفید، نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است.

وی افزود: اعتراضات مردم در آمریکا، اروپا و استرالیا در دومین هفته با حمایت از فلسطین شدت گرفته‌ است اما از سوی دیگر مدعیان دروغین آزادی بیان با معترضان برخورد غیر قانونی می‌کنند. 

طالبان پیش از این نیز از شورای امنیت و کشورهای تأثیرگذار خواسته بود تا فراتر از قطعنامه‌ها، برای جلوگیری از نسل‌کشی مردم فلسطین گام‌های عملی بردارند و راه‌های عادلانه برای حل اساسی قضیه فلسطین جستجو کنند.

وزارت خارجه طالبان چندی قبل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه بیمارستان «ناصر» که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

این بیانیه تاکید کرده بود افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل