Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه جلوگیری از ورود پساب به ساحل شهر بندرعباس مطالبه دیرین آبفا و مردم بوده است، افزود: تا پیش از این شرکت ژرف کار جم برای تصفیه پساب وارد قرارداد شده بود که در ادامه با رایزنی هایی که با حمایت استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس صورت گرفت به شرکت زیرساخت متشکل از صنایع بزرگ واقع در غرب بندرعباس به عنوان نهاد جایگزین واگذار گردید و با تامین منابع مالی از سوی صنایع قرار است پساب تصفیه خانه فاضلاب به این صنایع بزرگ در غرب بندرعباس انتقال داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قصمی مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه را بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرعامل آبفا ادامه داد، در حال حاضر ورودی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس100 هزار متر مکعب در شبانه روز است که پس از تصفیه اولیه پساب آن به محیط پذیرنده وارد می شود که با آغاز عملیات این پروژه و تکمیل آن در بازه زمانی مشخص شده، شاهد استفاده از این ظرفیت در صنایع غرب خواهیم بود.

 

وی از واگذاری پساب بندرعباس به صنایع غرب بندرعباس به عنوان اولین مدل واگذاری به این شکل یاد کرد که با پیگیری ویژه استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس جنبه عملیاتی به خود گرفت و نوید روزهای خوبی برای شهر بندرعباس می دهد.

قصمی ادامه داد، در این راستا باز سازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه ، انتقال پساب به غرب شهر بندرعباس ، تصفیه تکمیلی و شیرین سازی پساب در تعهد شرکت زیر ساخت می باشد. 

وی همچنین به تعهد شرکت زیرساخت در اجرای ۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در بافت فرسوده بندرعباس اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح باعث سالم سازی اکوسیستم کرانه های خلیج فارس، حل چالش زیست محیطی شهر بندرعباس، پایداری   آب صنایع غرب و..‌. خواهد شد.

مدیرعامل آبفا در پایان از حمایت و کمک های ویژه استاندار هرمزگان در تحقق این پروژه بزرگ قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال پساب فاضلاب بندرعباس مطالبه دیرینه مردم شهر بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس