Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - منتخب شورای اسلامی شهر گرگان گفت: تله کابین گرگان در دو مرحله تأییدیه شورای عالی معماری و شهرسازی را دریافت کرده و مخالفان پروژه باید به نظرات کارشناسی دستگاه‌های متولی احترام بگذارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، ناصر گرزین عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: برنامه‌های شورا باید در جهت خدمت به مردم باشد و انتظار می‌رود اعضای شورا انسجام، وحدت و همگرایی خود را حفظ کنند و حق و مصلحت مردم را در رأس برنامه‌های خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: منتخبان شورا در قبال اعتمادی که مردم به آنها کردند باید پاسخگو باشند و هر روز باید در مسیر افزایش کارآمدی و جلوگیری از رقابت‌های حاشیه‌ای، شرایط بهتری برای زیست شهروندان ایجاد کنند.

منتخب اول مردم گرگان در شورای اسلامی شهر بیان داشت: با اینکه وضعیت اقتصادی و شیوع کرونا سبب شد تا در بسیاری از بخش‌ها دچار مشکل شدیم اما هنر این است که با وجود مشکلات برنامه‌های خود را محقق کنیم و در دوره کنونی مدیریت شهری گرگان اقدامات بسیار قابل توجهی رخ داده است. اقدامات عمرانی، مباحث فرهنگی، فضای سبز شهری و غیره از جمله موضوعاتی است که در گرگان اتفاقات خوبی درباره آنها رخ داده است.

وی گفت: اگر قرار است گرگان تبدیل به مقصد گردشگری شود باید به زیرساخت‌های آن هم توجه کنیم. در دوره کنونی مجوزهای تله کابین نهایی شده و باید به نظرات کارشناسی احترام گذاشت نمی‌توان نظر شورای عالی معماری و شهرسازی را نادیده بگیریم و همواره با این پروژه تحول‌زا مخالفت کنیم.

ایجاد تله کابین شهری در پایتختپروژه تله کابین بر فراز آبشار یاسوج متوقف شد14 مجوز برای احداث تله کابین ناهارخوران گرفته شد/ شروع پروژه در بهار 1400

گرزین خاطرنشان کرد: اتفاقا تله کابین گرگان دوبار تأییدیه شورای عالی معماری و شهرسازی را دریافت کرده و باید این مطالبه بحق شهروندان، طبق قانون اجرایی شود.

وی گفت: در کنار همه این ها  باید چشم اندازی برای آینده داشته باشیم و شورای ششم در کنار تکمیل پروژه‌های کنونی باید برای برخی موضوعات از جمله آرامستان جدید چاره اندیشی کند. ادامه بازآفرینی بافت تاریخی و فرسوده از دیگر موضوعات اولویت‌دار شهر است و شهرداری گرگان با 10 میلیارد تومان هزینه‌ای که انجام داده امروز شاهد رونق گردشگری و اقتصادی در بافت تاریخی هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: خرید 20 دستگاه اتوبوس بعد از چند دهه وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شد و در شورای ششم هم باید به این موضوع توجه کرد.

وی شفافیت در مدیریت شهری را یک اصل اساسی و ضروری دانست و گفت: نباید چیزی را از شهروندان پنهان کرد حتی قراردادهای شهری هم باید در دسترس مردم قرار بگیرد. توجه به روح و روان شهر و شهروندان هم موضوع بسیار مهمی است؛ در این دوره نیاز محلات باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تا با مشارکت مردم، مشکلات و کمبودها را رفع کنیم. ما معتقد هستیم شهر انسان محور نباید یک شعار باشد بلکه باید در عمل هم اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/582/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تله کابین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز هشتم اردیبهشت در دیدار با معتمدان و فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بندر کنگ با شمردن زیبایی‌های بصری و تاریخی این شهر اظهار کرد: بندر کنگ نماد و تبلور زیبایی و هنر سنتی مردم هرمزگان است و تصویری که از این بندر و مردمان شریف آن به ذهن می‌رسد همدلی، انصاف، تعادل، زیبایی و تاریخ عمیق منطقه است.  

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان به سرعت در مسیر صنعتی شدن و توسعه قرار گرفته است، افزود: در استان طرح‌های صنعتی و پالایشگاهی متنوعی از جمله در حوزه فولاد آغاز شده که در سالیان آتی سبب توسعه صنعتی استان خواهد شد.  

استاندار هرمزگان نگرانی مهمی که در مسیر توسعه وجود دارد را لطمه دیدن فرهنگ و هویت تاریخی و بومی استان بر شمرد و گفت: نگران هستیم که توسعه صنعتی خدشه‌ای به هویت، فرهنگ و معماری بومی و در کنار آن به محیط زیست استان وارد کند که سعی داریم با طرح‌های درختکاری، کنترل و ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب شهر بندرعباس در مسیر صیانت از محیط زیست گام برداریم.

دوستی همچنین تربیت نیروی انسانی را وجه مهم توسعه پایدار دانست و بیان کرد: احداث دانشکده پزشکی درشرق و غرب، راه‌اندازی ۲۸ هنرستان جوار صنایع و هنرستان انرژی اتمی در حوزه صیانت از نیروی انسانی اجرا شده تا نگرانی‌ها در این حوزه‌ها کاهش یابد.  

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، هویت و فرهنگ را شاخص غالب در خلق مزیت‌ها برشمرد و گفت: در هر مسئله‌ای مردم پای‌کار بوده‌اند اتفاقات مهمی رقم خورده و شما مردم فهیم بندر کنگ از فرهنگ و معماری خاص منطقه صیانت کرده‌ و عاشقانه هوای هویت و معماری بومی را داشته‌اید که بسیار قابل تقدیر و لازم است که فرهنگ و معماری بندرکنگ بعنوان «نماد» معرفی شود.

وی بر ایجاد کمیته تخصصی برای بندر کنگ تاکید و اظهار کرد: موارد مطرح شده بررسی و در خرداد ماه جلسه ای به‌منظور تصمیم‌گیری در بندرکنگ برگزار می‌کنیم تا بتوانیم نقشه راه توسعه را شهر ترسیم و بر مزیت‌هایی همچون گردشگری، تجارت و شیلات شهر تمرکز کرده و زنجیره‌های ارزش را بر روی این مزیت‌ها تعریف کنیم.  

مهدی دوستی همچنین با تاکید بر اینکه نیاز است از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری در این شهر استفاده شود، افزود: پیشنهاد می‌کنم همایش سرمایه‌گذاری ویژه بندرکنگ برگزار و در آن از سرمایه‌گذاران و علاقمندان به فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی دعوت شود تا با مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های منطقه بهتر آشنا شوند.  

به گزارش ایسنا، در این جلسه جمعی از معتمدان و فعالان حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بندرکنگ در کنار مسئولان شهرستان بندرلنگه در سخنانی مطالبات و درخواست‌های مردم از استاندار هرمزگان را مطرح کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است