Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیران پیشین لبنان روز یکشنبه در نشستی مشورتی، نجیب میقاتی را برای تصدی پست نخست وزیری این کشور پیشنهاد کردند.

قدس آنلاین: به گزارش شبکه خبری المنار، نشست نخست وزیران پیشین لبنان (سعد حریری،تمام سلام و فواد السنیوره) برای گفت وگو در باره موضوع مشورت های پارلمانی برگزار شد.

فواد السنیوره نخست وزیر پیشین لبنان در پایان این جلسه با قرائت بیانیه ای گفت: لبنانی ها منتظر ابتکارهای مثبت از سوی همه به منظور تکمیل کردن پیشهاد فرانسه و پیشنهاد نبیه بری رییس پارلمان در باره تشکیل دولت جدید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نخست وزیران پیشین لبنان تصمیم گرفتند از نامزدی نجیب میقانی برای تصدی پست نخست وزیری آینده لبنان حمایت کنند.

نجیب عزمی میقاتی متولد  ۲۴ نوامبر ۱۹۵۵سیاست‌مدار و بازرگان لبنانی، خود سالها از جمله از ۱۳ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۴ نخست وزیر لبنان بوده است.

بر اساس اعلام رسانه ها، میشل عون رییس جمهوری لبنان روز دوشنبه مشورت در باره معرفی نخست جدید را آغاز می کند.

بحران لبنان با بن بست سیاسی بین گروه‌های سیاسی رقیب در این کشور که نتوانستند درباره تشکیل دولت جدید به توافق برسند، تشدید شد.

سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل دولت لبنان بعد از هفت ماه، ۲۴ تیر امسال از این مسئولیت کناره گیری کرد. 

وی وظیفه تشکیل دولت جدید لبنان را در اکتبر گذشته با تصویب پارلمان لبنان و تایید «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور برای چهارمین بار بر عهده گرفت، اما سایه نفوذ و مداخله دولت‌های خارجی بر او و تصمیم گیری‌هایش و نیز اختلافات در روند سیاسی این کشور، با وجود آنکه لبنان با بحران مالی و در بدترین وضعیت اقتصادی طی دهه‌های گذشته قرار دارد، مانع از تشکیل دولت توسط او شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: لبنان نخست وزیر لبنان نخست وزیران پیشین لبنان تشکیل دولت دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد

علی رغم اینکه نمایندگان کارگران اذعان دارند که در هفته های گذشته پیشنهاد افزایش ۳۵درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شده است, اما امروز معاون وزیرکار گفته است,پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم.
 
 به گزارش تسنیم؛ چند هفته ای است که زمزمه افزایش حق مسکن کارگران به گوش می خورد. در هفته های اخیر نیز سمیه گلپور, رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره تغییرات مصوبه حداقل دستمزد کارگری 1403، حکایت از تغییر 35درصدی حق مسکن و یک درصدی سایر سطوح گفت: چانه زنی ما برای این عدد نیست, ولی اعتقاد به خرد جمعی داریم و خواستار برگزاری مجدد شورای عالی کار هستیم.
 
وی بیان کرد: در هفته های گذشته  وزارت کار از ما به عنوان رئیس کانون عالی دعوت کرد و جلسه مشورتی برگزار شد. در آن جلسه پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شد  که در صورت موافقت  اعضای شورای عالی کار آن مصوبه به دولت برود. این پیشنهاد برای جامعه کارگری که 70درصد دستمزد خود را صرف اجاره بها می کند بسیار اندک است, اما به عنوان عضوی از جامعه کارگری خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار با حضور تمام شرکای اجتماعی هستیم تا بتوانیم با خرد جمعی فکری به حال شرایط دشوار و سخت معیشت کارگران کنیم.
 
  اما بعد از آن جلسه مشورتی خبرنگار تسنیم پیگیر این شد که آیا مصوبه به هیأت  دولت رفته است یا خیر؟ به جواب درستی در این باره نرسید, تا اینکه امروز یکی از رسانه ها به نقل از معاون وزیرکار نوشته است که پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم.
 
علی حسین رعیتی فرد، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش حق مسکن حداقل دستمزد جامعه کارگری گفت: این موضوع در شورای عالی کار باید مطرح و از سوی این شورا پیشنهاد شود. پس از پیشنهاد به هیأت دولت رفته و در آنجا تصمیم گیری می‌شود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این پیشنهاد از سوی شورای عالی کار به هیأت دولت شده است، گفت: خیر. شورای عالی کار در این خصوص پیشنهادی در شورای عالی کار نشده است.
 
 به گزارش تسنیم، علی رغم اینکه چندنفر از نمایندگان کارگران به این موضوع اذعان دارند که در جلسه ای با حضور اعضای شورای عالی کار پیشنهاد افزایش حق مسکن مطرح شده است, اما به دلیل اختلاف هایی که بین تشکل ها وجود دارد, تا کنون مصوبه امضا و به هیأت دولت ارسال نشده است. نمایندگان کارگری معتقدند که افزایش 35درصدی حق مسکن پیشنهاد خود دولت بوده است, این در حالی است که امروز معاون وزیر این موضوع را تکذیب کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • مذاکرت مثبت لوپتگی با میلان