Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای اسلامی شهر مقدس قم به لایحه شهرداری با موضوع اخذ مجوز کاهش عوارض و خدمات تا پایان سال ۱۴۰۰ رأی مثبت داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن بختیاری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم در دویستمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به بررسی لایحه کاهش عوارض ساختمانی تا پایان سال اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها و به دنبال آن افزایش عوارض در ماه های اخیر مشکلات مختلفی را برای مردم به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که افزایش مراجعات مردمی به نمایندگان شورای اسلامی شهر در این موضوع، بیانگر وجود مشکل در این زمینه است خاطرنشان کرد: لایحه اخذ مجوز کاهش عوارض و خدمات تا پایان سال ۱۴۰۰ و بر اساس الگویی مشخص به دنبال حل مشکل عمومی مردم در این موضوع و کاهش فشار اقتصادی بر آنان بوده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ادامه داد: برخی تصور می کنند این لایحه به دنبال حل مشکل نقدینگی شهرداری قم است، در حالی که این تصور درست نیست.

در عین حال عضو دیگر شورای اسلامی شهر مقدس قم در این باره تصریح کرد: این لایحه بر اساس آئین نامه مالی شهرداری ها تدوین شده است.

زین العابدین قراچورلو همچنین اذعان کرد: البته جزئیات این لایحه و مشوّق‌های آن باید به گونه‌ای باشد که پرداخت‌های نقدی عوارض به شهرداری، جایگزین پرداخت‌های اقساطی شود و بتواند در این وضعیت مالی و تورمی، به افزایش نقدینگی در شهرداری کمک کند.

عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم در ادامه خواستار شفافیت کامل این لایحه شد تا جای تفسیری برای جزئیات لایحه باقی نماند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر مقدس قم درباره این لایحه گفت: اینگونه لوایح می‌توانند توأمان به نفع مردم و شهرداری تنظیم شوند.

حسین اسلامی اضافه کرد: البته به نظر می رسد این لایحه به جای افزایش پیش پرداخت‌های نقدی عوارض، عملا به سمت کاهش تقسیط حرکت کرده است و شاید نتواند هدف نهایی در این موضوع را محقق کند.

در پایان اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم به لایحه اخذ مجوز کاهش عوارض و خدمات تا پایان سال ۱۴۰۰ و با لحاظ اصلاحاتی رأی مثبت دادند.

در این لایحه که به تصویب کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر هم رسیده، مشوق‌هایی برای پرداخت نقدی عوارض پیش بینی شده است، ضمن آن که ایثارگران و افراد تحقق پوشش نهادهای حمایتی هم زین پس در پرداخت عوارض مربوط به خود و برای یک بار با تخفیف‌هایی رو به رو خواهند بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عوارض شهری شورای اسلامی شهر مقدس قم تا پایان سال کاهش عوارض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر باید نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد، واکسینه و عقیم‌سازی آن‌ها اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری با اشاره به نگرانی شهروندان نسبت به حضور سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب در سطح مناطق حتی محلات مرکزی شهر اظهار کرد: سلامت و امنیت روانی جامعه با این شرایط به خطر افتاده است، در حالی که شهرداری براساس قانون شهرداری‌ها موظف به مبارزه با پرسه‌زدن حیوانات موزی در سطح شهر است.

وی افزود: نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد باید واکسینه و عقیم‌سازی آن‌ها اقدام شود، هرچند مدتی است نسبت به این امر بی توجهی صورت گرفته است.

کد خبر 750776

دیگر خبرها

  • خواص درمانی آب سیب زمینی
  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • صحن شورای شهر اصفهان به صحنه‌ تقدیر و تجلیل از معلمان و قهرمان ورزشی تبدیل شد
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا