Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:17:49 GMT

معرفی بهترین برنامه‌های آموزش زبان

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۸۰۳۶

معرفی بهترین برنامه‌های آموزش زبان

ایسنا/اصفهان اگر می‌خواهید زبان دوم یاد بگیرید، انتخاب بهترین اپلیکیشن آموزش زبان با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. در این مقاله بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان دوم را معرفی می‌کنیم.

طبق آمار منتشرشده تعداد افراد تک‌زبانه روبه کاهش است و آمارها نشان می‌دهد تمایل به یادگیری زبان دوم رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان اپلیکیشن‌های فراوانی وجود دارد که به راحتی و در منزل به صورت خودآموز می‌توانید زبان دوم را آموزش بینید.

در این مقاله تعدادی از نرم‌ افزارهای معروف یادگیری زبان دوم معرفی و ویژگی‌های آنها تشریح می‌شود.

اپلیکیشن (Babbel)؛ تجربه آنلاین کلاس درس

این برنامه بیشتر شبیه یک دوره آموزش زبان خارجی است که در برنامه آموزشی مدارس آنلاین استفاده می‌شود. طرح مینیمالیستی برنامه فضای کسالت آور را از شما دور می‌کند.

هر درس با ترجمه همراه است و شامل تغییرات کلمه یا عبارت، تصاویر و رسمی یا غیر رسمی بودن آن است. همچنین می توانید کلمات جدیدی را که یاد می گیرید در مکالمات رایج استفاده کنید، به آنها گوش دهید، عبارات را تکرار کنید و در مورد گروه های فعل اطلاعات بیشتری کسب کنید. تمرینات ۱۵ دقیقه ای زبان به راحتی در طول روز در دسترس است.

در این برنامه می توانید به کوییزهای گوناگون پاسخ دهید تا بدانید تا چه سطحی پیشرفت کرده اید. برنامه بابل، رایگان است، یا می توانید اشتراک سه ماهه ۲۷ دلار، شش ماه ۴۶ دلار و یک سال ۷۵ دلار آن را دریافت کنید.

اپلیکیشن (Mondly)؛ بهترین راه برای به خاطر سپردن عبارات خاص

Mondly یک برنامه سرگرم کننده و رنگارنگ دارای ویژگی های متعددی است. این برنامه تصاویر، ترجمه ها و ابزارهای شنیداری را برای کمک به سبک یادگیری خاص شما بسته بندی می کند. مربی کلمات و عبارات را به صورت ملودی ارائه می دهد که یادآوری آنها را آسان تر می کند.

با کمک این برنامه در عرض چند دقیقه شما قادر به حفظ کلمات اصلی، فرم جملات، یادگیری عبارات و شرکت در مکالمات خواهید شد. درس های سرگرم کننده زبان واژگان، دستور زبان و تلفظ شما را بهبود می بخشد.

اپلیکیشن (Duolingo)؛ مناسب برای یادگیری چند زبان

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن Doulingo است که تعداد کاربران این برنامه به‌طور کلی به رقم ۳۰۰ میلیون نفر می‌رسد. این اپلیکیشن درواقع یک برنامه‌ گسترده آموزش زبان است و افراد می‌توانند با کمک آن به آموزش بیش از ۳۵ زبان دسترسی داشته باشند. برنامه‌ آموزش زبان دولینگو به کاربر کمک می‌کند مهارت‌های گفتار (Speaking، خواندن و درک مفاهیم (Reading)، شنیداری (Listening) و نگارش (Writing) را با تمرین‌های مختلف تقویت کند تا ساختار لغوی و دستوری لازم برای برقراری ارتباط به‌زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری ایجاد شود.

این نرم افزار نسبت به سایر اپلیکیشن ها برتری هایی دارد. از جمله اینکه بسیاری از امکانات آن رایگان است. ضمن اینکه یادگیری زبان در این نرم افزار با جنبه سرگرمی و بازی همراه است که برای بسیاری بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی است. همچنین کلمات و موضوعات پایه ای در زبان در این نرم افزار نسبتا مناسب توضیح داده شده اند. همچنین می توانید روند پیشرفت تان را دنبال کنید. ساختار جملات و کلمات پرتکرار به خوبی توضیح داده شده اند، اما این اپلیکیشن محیط فارسی ندارد.

اپلیکیشن (Memrise)؛ بهترین راه برای یادگیری صحبت کردن معمولی به زبان جدید

یکی از قسمت های مورد علاقه من در Memrise استفاده برنامه از فیلم های کوتاه است تا نشان دهد چگونه افراد محلی عبارات مختلف را در مکالمه استفاده می کنند. چند درس به صورت رایگان روزانه در دسترس است و برای دسترسی بیشتر باید اشتراک این برنامه را داشته باشید.

این نرم‌ افزار آموزش زبان انگلیسی هم برای اندروید و هم برای آی او اس و ویندوز، از نرم‌افزارهای پرکاربرد است. هدف اصلی بر توانایی به خاطر سپردن و عمق مطلب یادگیری است و در این کار هم از علم و مطالب روانشناسی بسیاری کمک گرفته‌ شده است.

این نرم‌افزار با تکیه بر تکنیک‌های مدرن آموزش، واژگان و عبارات انگلیسی را به نحوی هوشمندانه در ذهن مخاطب حک می‌کند به‌ شکلی که تا زمانی طولانی در حافظه شخص بمانند. سوال‌ها و کوییزهای جالبی در این نرم‌افزار یادگیری زبان انگلیسی مطرح‌ شده‌اند و از نظر جنبه‌ های فان و سرگرمی نیز بسیار خلاقانه ظاهر شده‌اند.

اپلیکیشن (Busuu)؛ برای کاربران هدفمند بهترین است

یکی دیگر از نرم افزارهای یادگیری زبان انگلیسی و زبان های دیگر است که به صورت آنلاین در دسترس است. در Busuu برای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی نیازی به دانستن زبان دیگری ندارید. البته زبان فارسی در فهرست زبان‌های پیش فرض بوسو نیست، اما می‌توانید در آن انگلیسی را به انگلیسی یاد بگیرید.

روش کار بوسو، آموزش آنلاین زبان انگلیسی به صورت کاربردی است. فایل‌های صوتی و ویدیویی مختلف موجود در آن به تقویت مهارت‌های صحبت کردن (Speaking) و گوش کردن (Listening) شما کمک می‌کنند و برای تلف نشدن وقت، در ابتدای کار امکان تعیین سطح آنلاین هم وجود دارد.

شما می‌توانید به صورت رایگان از فلش کارت‌های بوسو استفاده کنید اما برای استفاده از امکانات دیگر سایت از جمله صحبت کردن با افراد بومی، باید مبلغی پرداخت کرده تا از خدمات Premium آن استفاده کنید. این نرم افزار به صورت مستمر سطح دانش زبان شما را سنجیده و به شما اعلام می‌کند از نظر سطوح CEFR در حال حاضر در چه جایگاهی قرار دارید.

اپلیکیشن (Lirica)؛ یادگیری زبان دوم به صورت موزیکال

برنامه lirica برنامه‌ای کاربردی در حوزه آموزشی محسوب می‌شود که در فهرست محبوب‌ترین و پردانلودترین اپلیکیشن‌های اندرویدی قرار دارد. این برنامه برای آموزش زبان لاتین با کمک موسیقی‌های خارجی طراحی شده که در نوع خود بی‌نظیر است؛ بنابراین با روشی نوین علاوه بر لذت از موسیقی‌های گوناگون می‌توانید دایره لغاتتان را گسترده‌تر و زبان لاتین خود را تقویت کنید.

در این برنامه آهنگ‌های متنوع، خاطره‌انگیز و محبوبی از خوانندگان لاتین جمع‌آوری‌شده است. علاوه بر تماشای ویدئو موزیک هریک از خوانندگان، متن آهنگ به زبان لاتین همراه با ترجمه آن به زبان انگلیسی در دسترس شما قرار دارد. lirica گرامر لاتین را با استفاده از عکس‌ها، آهنگ‌ها و فیلم‌های خوانندگان لاتین به شما آموزش می‌دهد. این برنامه جذاب خلاقیت و نوآوری قابل‌توجهی در آموزش لغات به خرج داده است.

در این اپلیکیشن همچنین بازی‌های گوناگونی با تمرکز بر آموزش لغات برای شما در نظر گرفته‌شده است. شما باید با توجه به آهنگ پخش‌شده کلمات موردنظر را مشخص کنید تا کلمات بیشتری در حافظه شما ثبت شود. در آخر با توجه به عملکردتان در طول برنامه، ستاره‌هایی به‌عنوان جایزه کسب خواهید کرد. این ستاره‌ها گزارشی از نحوه فعالیتتان به شما خواهند داد.

Lirica یک هفته آزمایشی رایگان دارد و سپس حدود ۴ دلار در ماه اشتراک آن را باید خریداری کنید. در حال حاضر، این برنامه فقط زبان های اسپانیایی و آلمانی را ارائه می دهد، اما قصد دارد در آینده زبان های بیشتری را اضافه کند.

اپلیکیشن (Drops )؛ برای زبان آموزان بصری بهترین است

برنامه فوق با سیستم آموزشی خاص خود کمک می کند تا به راحتی و تنها در چند ماه زبان انگلیسی را به صورت کامل فرا بگیرید. برخلاف بسیاری از برنامه های مشابه این نرم افزار در هر روز تنها ۵ دقیقه از وقت شما را اشغال می کند و کمک می کند تا در سخت ترین شرایط کاری نیز بتوانید به یادگیری هایتان ادامه دهید.

«Drops» یادگیری زبان خسته‌کننده نیست. لغات مفید به وسیله تصویرسازی‌های مینیمال زیبا و بازی‌های کوچک و سریع در ذهن شما حک خواهند شد.

این برنامه ۱۰۰ درصد بصری است، محدودیت ۵ دقیقه‌ای یادگیری که گرچه ممکن است عجیب برسد اما شما را معتاد یادگیری خواهد کرد، اجرای تمرین‌های بی‌دردسر، تمرکز بر یادگیری لغت و سرعت یادگیری از مزایای این برنامه است.

منبع: cnet

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی نرم افزار زبان انگلیسی برای یادگیری یادگیری زبان اپلیکیشن ها آموزش زبان زبان دوم شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری عصر یکشنبه در حاشیه اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که با حضور مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و اعضای اصلی این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت سلامت، آموزش و اوقات فراغت دانش آموزان از محورهای مهمی است که باید نسبت به آنها توجه ویژه صورت بگیرد اظهار کرد: خوشبختانه در این جلسه موارد مطروحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی گرفته شد.

جوهری از اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان خبر داد و گفت: برگزاری آزمون‌های نهایی دانش آموزان کار بسیار حجیم و سنگینی است که در صدد هستیم، با تدابیر مأخوذه این امر به بهترین شکل ممکن در استان تهران برگزار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه تأمین مسکن معلمان عزیز یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید به آن پرداخته شود، افزود: برای کمک به معلمان در حوزه تأمین مسکن، تصمیماتی در اداره کل آموزش و پرورش استان تهران گرفته شده که طی آن با همکاری سایر دستگاه‌ها گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی به اجرای طرح ابتکاری «بازی یادگیری» در مدارس استان تهران اشاره و عنوان کرد: این طرح از سال گذشته در برخی شهرستان‌های استان تهران در حال اجرایی است که طی آن برخی از کلاس‌ها در ساعات خاصی به بازی دانش آموزان اختصاص پیدا می‌کند و مقرر شد که با هماهنگی شورای برنامه ریزی و با اعتبارات آموزش و پرورش این طرح تداوم داشته و در همه مناطق عملیاتی شود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر سلامت دانش آموزان بیان کرد: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی موضوع «مکمل یاری» و «آهن یاری» و بهداشت دهان و دندان دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در قالب تفاهم نامه‌ای این طرح دنبال و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

کد خبر 6091432

دیگر خبرها

  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود