Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت می‌باشند و در کنار گسترش ارائه این خدمات به صورت غیرحضوری، برخی افراد سودجو نیز اقدام به فریب کاربر و کلاهبرداری از وی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: اخیرا پرونده‌هایی به این پلیس واصل گردیده که تمامی شکات آن پرونده‌ها اپلیکیشن همراه بانک خود را از منابع نامعتبر دانلود و نصب کرده و بعد از آن مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.
این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات فنی مشخص شد مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی که در واقع بدافزار هستند و قرار دادن این نرم افزار‌ها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن همراه کاربر، سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.
وی افزود: شهروندان می‌بایست با اقداماتی از جمله مجهز نمودن تلفن همراه خود به نرم‌افزار ضد بدافزار معتبر و بروزرسانی مستمر آن، بروزرسانی مستمر سیستم عامل و مرورگر وب و سایر نرم‌افزار‌های مورد نیاز بر روی تلفن همراه، ذخیره نکردن اطلاعات مهم مانند رمز اول و دوم کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، cvv ۲ و تاریخ انقضای کارت بر روی گوشی تلفن همراه از هرگونه کلاهبرداری در این حوزه پیشگیری کنند.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه خود هموطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتور‌های جست‌وجوگر استفاده نکنند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هموطنان اپلیکیشن‌های مالی و بانکی خود را تنها از طریق وبسایت بانک‌ها دانلود و نصب کرده و به تبلیغات منتشر شده در منابع غیررسمی توجه نکنند تصریح کرد: رمز ورود به سامانه‌های همراه بانک خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهند و رمز‌عبور سامانه‌ها را حتما در فواصل زمانی (حداقل هر سه ماه) تغییر داده و از انتخاب رمز‌های ساده و قابل حدس نظیر سال تولد، شماره شناسنامه و... خودداری کنند.
سرهنگ گودرزی بیان داشت: شهروندان همچنان می‌توانند هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین با کارشناسان ما درمیان بگذارند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: همراه بانک پلیس فتا همراه بانک تلفن همراه نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به کانادا هشدار داد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، اولگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا جمعه گفت: ترجیح می‌دهم که در مورد اقدامات بعدی کانادا پیشگویی نکنم. اما ما برای هر سناریویی اقدامات تلافی‌جویانه داریم.

وی در مورد واکنش احتمالی مسکو به مصادره دارایی‌هایی روسیه در کانادا اظهار کرد: در حوزه کیفیت و سطح روابط دیپلماتیک هیچ چیزی را نمی‌توان رد کرد. همه گزینه‌ها روی میز است.

در همین حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه ریانووستی در رابطه با اقدامات احتمالی کشورهای گروه هفت برای مصادره دارایی‌های روسیه گفت که واکنش مسکو به مصادره دارایی‌هایش توسط کشورهای گروه هفت، می‌تواند شامل اقدامات متقابل اقتصادی و دیپلماتیک باشد.

به نوشته ریانووستی، ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

واشنگتن مدت‌هاست که از مصادره دارایی‌های روسیه حمایت می‌کند تا این پول در حمایت از رویارویی نظامی اوکراین با روسیه، به کی‌یف تحویل داده شود.

قانون موسوم به REPO که قانونگذاران واشنگتن آن را به تازگی همراه با بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند، به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا وجوه روسیه که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شد را مصادره کرده و به کی‌یف تحویل دهد.

بیش از ۶ میلیارد دلار از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه در بانک‌های ایالات متحده است. سناتور آمریکایی رند پل که نسبت به این پیشنهاد بدبین است، اوایل سال جاری هشدار داد که این اقدام، آغاز یک جنگ اقتصادی خواهد بود.

مقام‌های چندین کشور غربی به‌ویژه ایالات متحده و بریتانیا، بر مصادره کامل دارایی‌های روسیه با وجود نگرانی‌های گسترده مبنی بر اینکه این امر مبنای قانونی ندارد، اصرار دارند.

دیگر خبرها

  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی