Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@20:27:21 GMT

مبتلایان بهبود یافته کووید-۱۹ واکسن بزنند

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۰۴۰۵

مبتلایان بهبود یافته کووید-۱۹ واکسن بزنند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورو نیوز، نهاد کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، سی‌دی‌سی، گفته است شواهد آزمایشگاهی به طور فزاینده‌ای نشان می‌دهند که تزریق یک دُز واکسن به افرادی که قبلا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند تاثیر چشمگیری در افزایش شمار سلول‌های ایمنی بدن آنان دارد و باعث می‌شود بتوانند در مقابل سویه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا بهتر مقاومت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر روشل والنسکی، رییس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌‌های آمریکا، می‌گوید: «اگر قبلا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اید، لطفا واکسن بزنید. دریافت واکسن بهترین راه برای محافظت از شما و اطرافیان‌تان است، به ویژه که نوع مسری‌تر دلتا در سراسر کشور شیوع یافته است.»

پیشتر یک نظرسنجی که توسط موسسه گالوپ انجام شده بود نشان می‌داد یکی از دلایل اصلی آمریکایی‌ها برای عدم شرکت در برنامه واکسیناسیون این است که اعتقاد دارند چون قبلا یک بار ویروس را گرفته‌اند، پس در مقابل ابتلای مجدد آن مصون هستند.

مسئولان آمریکایی می‌گویند هرچند واکسن‌ها نمی‌توانند به طور ۱۰۰ درصد مانع از انتقال بیماری شوند، با این حال در ایجاد یک لایه دفاعی قوی در بدن نقش دارند به نحوی که فرد را به طرز مطلوبی از بستری و مرگ در صورت ابتلا به سویه دلتا محافظت می‌کنند.

پیشتر اثبات شده بود که بیماران کووید-۱۹ پس از بهبودی تا حد قابل توجهی در مقابل سویه‌های جدید ویروس مصون هستند، با این حال آزمایش‌ها نشان می‌دهد میزان این ایمنی در مقابل انواع تهاجمی ویروس همچون نوع دلتا پایین‌تر از بقیه انواع ویروس است.

در آزمایش جدید محققان ۲۴۶ نفر را که در ماه مه یا ژوئن امسال مبتلا شده بودند با ۴۹۲ بهبود یافته از اکتبر و دسامبر سال پیش مقایسه کردند. نتایج نشان داد آن دسته از بهبودیافتگانی که واکسن دریافت نکرده بودند، نسبت به بهبودیافتگانی که واکسن زده بودند بیشتر در معرض ابتلای مجدد قرار داشتند.

هرچند هنوز اطلاعات کمی در مورد نوع دلتای ویروس کرونا وجود دارد، با این حال مقامات بهداشتی آمریکا به داده‌های جمع‌آوری‌شده اولیه از بریتانیا استناد می‌کنند که نشان می‌دهد خطر ابتلا به نوع دلتا از خطر ابتلا به نوع آلفا در بیمارانی که شش ماه از زمان ابتلای نخستین‌شان گذشته است، بیشتر است.

آنتونی فائوچی، مقام ارشد سازمان کنترل و پیشگیری‌ از بیماری‌ها در آمریکا، می‌گوید بدون شک تزریق واکسن در کسانی که یک بار مبتلا شده‌اند، موثر است چرا که «نه تنها در برابر خود ویروس، بلکه در برابر سویه‌های مختلف آن نیز افراد را حفاظت می‌کند».

میزان ایمنی تشکیل شده در بدن افراد بعد از ابتلا متفاوت است و از همین رو مقامات بهداشتی ایالات متحده می‌گویند واکسیناسیون یک گزینه قابل اتکا برای مقابله با شیوع بیشتر این بیماری در سطح جامعه است.

هرچند به طور عمومی بدن افراد تا ۶ ماه پس از ابتلا نسبت به ویروس مقاوم است، با این حال یک تحقیق انجام شده در دانشگاه راش آمریکا نشان می‌دهد از هر ۲۹ نفری که به بیماری مبتلا شده‌اند، ۴ نفر تا قبل از دریافت واکسن هیچگونه آنتی‌بادی در بدن خود نداشته‌اند.

پربیننده ترین عوارض نزدن دوز دوم واکسن کرونا آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۵/۱۵) کرج وارد شرایط فوق قرمز کرونایی شد غذا‌هایی که وزن را کاهش می دهد علایم ویروس جهش یافته (دلتا) را بیشتر بشناسیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن مبتلا شده کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد