Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیوان عالی ایالت تگزاس طی حکمی اعلام کرد قانون‌گذاران دموکرات کنگره این ایالت می‌توانند مورد بازداشت قرار گرفته و مسترد شوند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، این حکم ساعاتی پس از درخواست فرماندار و رئیس مجلس نمایندگان کنگره ایالتی تگزاس که هردو از حزب جمهوری‌خواه هستند، صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو مقام جمهوری‌خواه ایالتی، از دیوان عالی تگزاس درخواست کردند، رأی قاضی منطقه «تراویس کانتی» درخصوص ممنوعیت استفاده از اختیارات برای بازداشت دموکرات‌ها را ابطال کند.

سخنگوی «گرِگ ابوت» فرماندار ایالت تگزاس به هیل گفت: «[دیوان عالی ایالتی] سریعاً تلاش خطرناک دموکرات‌های تگزاس برای تضعیف قانون اساسی و جلوگیری از انجام وظایفمان را رد کرد».

این مقام جمهوری‌خواه افزود: «هدف ما این است که دیوان عالی حاکمیت قانون را برقرار نگه داشته و از به‌کارگیری مجدد تاکتیک مانع‌تراشی از سوی دموکرات‌های تگزاس جلوگیری کند».

ماه گذشته پنجاه قانون‌گذار دموکرات ایالت تگزاس برای ممانعت از به حد نصاب رسیدن جلسه تصویب لایحه جدید انتخاباتی در کنگره ایالتی، به واشنگتن سفر کرده و تاکنون در این شهر مانده‌اند.

این لایحه که پس از شکست سنگین جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری و کنگره آمریکا مطرح شده است، محدودیت‌هایی را برای رأی‌گیری غیر حضوری و حضور مهاجران در فرایندهای انتخاباتی تگزاس ایجاد می‌کند. تاکنون دو ایالت جمهوری‌خواه آمریکا توانسته‌اند این لایحه را تصویب کنند.

روزنامه «گاردین» اخیراً نوشته است، اکنون در ۲۲ ایالت تحت کنترل جمهوری‌خواهان، دموکرات‌های عضو کنگره‌های ایالتی با دینامیک قدرت مشابهی مانند هم‌حزبی‌هایشان در تگزاس روبه‌رو هستند تا با لوایح رادیکال حزب مخالف مقابله کنند.

رهبران دموکرات‌ها درکنگره‌های ایالتی می‌گویند اقدام قانون‌گذاران هم‌حزبی‌شان در تگزاس به منبع الهامی برای آن‌ها تبدیل شده تا در برابر قدرت جمهوری‌خواهان در ایالت‌های قرمز رنگ مقاومت کنند.

در حال حاضر جمهوری‌خواهان تگزاس برای دومین بار، لایحه محدودیت‌های انتخاباتی را به کنگره این ایالت معرفی کرده‌اند اما اگر موفق به بازگرداندن قانون‌گذاران دموکرات به تگزاس نشوند، بار دیگر جلسه بررسی آن به حد نصاب نخواهد رسید.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا بازداشت تگزاس درگیری حزبی استرداد جمهوری خواهان جمهوری خواه دیوان عالی دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه «المنار»، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» برای جلوگیری از صدور این قرار، تماس‌های فشرده و خاصی با مقامات آمریکایی داشته است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه «نتانیاهو» از احتمال بازداشتش، بسیار نگران و مضطرب است، افزود: علاوه بر او ممکن است قرار بازداشت وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم صادر شود.

دیگر خبرها

  • فیلم/ بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در ایالت ایندیانا
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی