Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پرورش دهنده مرغ گوشتی در استان گیلان با اشاره به اینکه دریافت مجوز روزانه برای صدور مرغ به استان های دیگر فرآیندی زمان بر بوده که می تواند باعث افزایش سن مرغ، کاهش کیفیت مرغ، بازارپسند نبودن آن و افزایش مصرف نهاده شود، گفت: اینکه بایستی بر نحوه توزیع مرغ خارج از استان نظارت صورت گیردT درخواست تولیدکنندگان نیز هست اما باید سازوکار منسجم تری برای آن در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین حکمی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه هفته گذشته استانداری گیلان خروج مرغ از استان را به منظور کنترل بر توزیع ممنوع کرد، گفت: استان گیلان صادرکننده مرغ به سایر استان ها است و عدم خروج مرغ از استان در کنار تولید انبوه آن به منزله نابودی تولیدکنندگان است.

وی ادامه داد: دوشنبه هفته گذشته مرغداران در اعتراض به این تصمیم در مقابل استانداری جمع شدند و در نهایت خروج مرغ از استان مشروط به دریافت مجوزهای لازم از سازمانهای جهاد کشاورزی و صمت استان گیلان شد؛ به طوری که مرغداران بایستی روزانه به سازمان های مذکور مراجعه کرده و پس از توافق با کشتارگاه ها در مقصد و ارائه اطلاعات کشتارگاه، ماشین حمل و کدرهگیری به سازمانهای صمت و کشاورزی و در نهایت دریافت تاییدیه، مرغ را به استان های دیگر بفرستند.

این فعال حوزه طیور با اشاره به اینکه دریافت مجوز روزانه فرآیندی زمان بر است که می تواند باعث افزایش سن مرغ، کاهش کیفیت مرغ، بازارپسند نبودن آن و افزایش مصرف نهاده شود، گفت: اینکه بایستی بر توزیع مرغ نظارت صورت بگیرد درخواست تولیدکنندگان نیز هست اما راهی که استانداری در پیش گرفته به نظر می رسد نتیجه مناسبی نداشته باشد و فقط منجر به ضرر و زیان تولیدکننده ها  شود؛ بنابراین لازم است تدابیر دیگری برای آن اتخاذ شود.

وی ابراز کرد: مرغدارانی را می شناسیم که به دلیل همین طولانی بودن فرآینده دریافت مجوز وزن مرغ هایشان به بیش از ۳.۵ کیلو رسیده است و چون هنوز نتوانسته اند مرغ هایشان را بفروشند امکان جوجه ریزی برای دوره جدید را هم ندارند. از طرفی با بالا رفتن سن مرغ ها و گرما تلفات نیز در این واحدهای تولیدی بیشتر شده است.

حکمی در پایان گفت: مسئولان در این مدت تلاش کردند که مواد اولیه و نهاده های دامی مورد نیاز مرغداران با قیمت ها مناسب به دستشان برسد و از این جهت قدردان آنها هستیم اما انتظار داریم که سیستمی طراحی شود تا نظارت برای توزیع مرغ منسجم تر صورت گیرد و مصرف کننده و تولیدکننده متضرر نهایی نباشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرغ گوشتي بازار مرغ خروج مرغ از استان استان گیلان دریافت مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد

دولت هلند جمعه اعلام کرد، در صورتی که آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا پیشنهاد‌ها برای تقویت بی‌طرفی خود را اجرا کند، ازسرگیری کمک‌ها به این نهاد را بررسی می‌کند.

به گزارش رویترز، دولت هلند گفت که در ماه ژانویه کمک‌های سالانه خود را به آنروا داد و قصد ندارد در آینده نزدیک کمک‌های بیشتری ارائه کند.

در پی ادعا‌هایی که رژیم صهیونیستی اسرائیل در ژانویه مبنی بر احتمال مشارکت ۱۲ کارمند آنروا در حملات حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ مطرح کرد، یک گروه تحقیق ایجاد شد. در هفته‌های بعد، بسیاری از کشور‌های حامی مالی آنروا حدود ۴۵۰ میلیون دلار کمک‌های خود به این سازمان را تعلیق یا متوقف کردند.

از آن زمان بسیاری از این کشور‌ها از جمله سوئد، کانادا، ژاپن، اتحادیه اروپا و فرانسه کمک‌های مالی را از سر گرفته اند، اما کشورهایی، چون آمریکا و انگلیس این کار را نکرده‌اند.

نتایج تحقیق مستقل از آنروا که روز دوشنبه منتشر شد، نشان دهنده «بی طرفی» این نهاد بین المللی است و می‌گوید که [رژیم]اسرائیل مدرکی برای ادعا‌های خود در مورد برخی از کارکنان این آژانس ارائه نکرده است. این گزارش می‌افزاید: آنروا همچنان «غیر قابل جایگزین و اجتناب ناپذیر» است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به تازگی گفت که توقف این کمک‌ها به ارگان اصلی کمک‌رسانی در غزه در حالی صورت می‌گیرد که ماه‌ها عملیات نظامی اسرائیل این منطقه را به یک «جهنم بشردوستانه تبدیل کرده است» و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت آن به غذا، آب و خدمات پزشکی و سرپناه نیاز مبرم پیدا کرده اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • میزبانی فینال جام حذفی در کرمان مشروط شد!
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • حضور سردار آزمون در رم مشروط شد
  • حضور سردار آزمون در تیم فوتبال رم مشروط شد
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد