Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@23:44:57 GMT

بنیاد نخبگان و ناکارآمدی مهندسان مکانیک

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۰۱۳۶

بنیاد نخبگان و ناکارآمدی مهندسان مکانیک

با این حال تا کنون ارزیابی جامع، کامل و همه جانبه ای درباره تاثیرات آن در جامعه علمی – فرهنگی و هنری کشور ارائه نشده است. اینجانب با شناخت نسبی از نخبگان مروری کوتاه بر چند و چون فعالیتهای این نهاد داشته ام که در این مختصر تنها به یک نکته اساسی اشاره می کنم.

سیاست گذاری و خط مشی گذاری و ارتباطات موثر با بزرگان و عالمان و اهالی اندیشه و فرهنگ از جمله اهداف اصلی این بنیاد است که تمامی آن در حوزه تخصصی دانشمندان علوم انسانی است که کار بغایت پیچیده و حساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تمام احترامی که به متخصصان مهندسی و علوم پایه قائلم باید حوزه کاری این عزیزان را با تخصص ویژه آنها بررسی کرد.  همچنانکه پژوهشگران علوم انسانی در جایگاه خویش باید مورد ارزیابی قرار گیرند، با نگاهی به روسا و معاونین بنیاد نخبگان در خلال 17 سال گذشته مشاهده می شود بجز دوره اول در تمامی ادوار رئیس  و اغلب معاونین دانش آموخته مهندسی برق و مکانیک بوده و هستند.

اکنون نیز رئیس بنیاد، قائم مقام و دو معاون ایشان فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک و استاد دانشگاه صنعتی شریف و یک معاون در رشته شیمی تحصیل داشته است، روشن است با روش های کمی و جزیی نمی توان با خیل عظیم انسانهایی که سلایق و علایق متفاوت و خواستها و خاستگاههای گوناگون دارند برخورد کرد. استادان مدیریت علوم رفتاری، روانشناسی، حقوق، اقتصاد، ارتباطات و دیگر علوم شناختی که اساس کارشان بر روابط انسانی و شیوه های جذب و جلب انسانهاست در راًس بنیاد نخبگان جایی ندارند و این معضل اصلی عدم اقبال و برخی نارساییهای اصلی این نهاد است.

کد خبر 1545590

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج نخبگان

فراخوان ثبت‌نام جشن ازدواج نخبگان ویژه‌ مستعدان و نخبگان منتشر شد.

به گزارش ایسنا، فراخوان ثبت نام جشن ازدواج نخبگان ویژه‌ مستعدان و نخبگان به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان منتشر شد.

این مراسم همزمان با عید سعید غدیر و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و اهدای هدایای نفیس به زوجین برگزار خواهد شد.

تاریخ عقد از فروردین ۱۴۰۱ به بعد در نظر گرفته شده و استفاده هر دو یا یکی از زوجین از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان از جمله شروط ثبت نام در این فراخوان است.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، علاقه‌مندان می‌تواننند جهت ثبت نام تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ عدد 2 را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۶ ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۳۴۷۸۱۸۰-۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • فراخوان ثبت نام جشن ازدواج نخبگان منتشر شد
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج نخبگان
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان