Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@01:23:05 GMT

گروه حامی دموکراسی هنگ‌کنگ، منحل شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۰۴۹۵

گروه حامی دموکراسی هنگ‌کنگ، منحل شد

یک گروه حامی دموکراسی که برخی از بزرگترین تجمعات اعتراضی در هنگ‌کنگ را در طول چند ماه اعتراضات سیاسی ۲۰۱۹ سازماندهی کرده بود، منحل شد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گروه حامی دموکراسی موسوم به "جبهه حقوق بشر مدنی هنگ‌کنگ" که چندین جریان بزرگ اعتراضی را در هنگ‌کنگ و در ۲۰۱۹ سازماندهی کرده بود، اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند به فعالیتش ادامه دهد و منحل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم در حالی گرفته شد که این گروه با جریان تحقیقات از سوی پلیس بابت نقض احتمالی قانون جدید امنیت ملی روبرو شد.

این گروه که همچنین اعتراضی سالانه را در سالگرد تحویل دادن دولتشهر هنگ‌کنگ از انگلیس به چین برگزار کرده بود، بزرگترین گروه حامی دموکراسی است که در میان سرکوب مخالفان در این منطقه خودمختار منحل شده است. اخیرا نیز، بزرگترین اتحادیه آموزگاران در نتیجه تغییرات جدی در وضعیت سیاسی هنگ‌کنگ منحل شد.

عفو بین‌الملل نیز نگرانی خود را بابت الگوی خودسانسوری اخیر ابراز داشت و در بیانیه‌ای گفت: این روند، یک تاثیر دومینووار نگران کننده دارد چون قانون جدید امنیت ملی در هنگ‌کنگ گروه‌های مستقل جامعه مدنی را هدف قرار داده است.

سرکوب‌ها در هنگ‌کنگ در پی وضع قانون جدید امنیت ملی در این دولتشهر در سال گذشته میلادی آغاز شده است. این قانون هرگونه اقدام برای جدایی‌طلبی، خرابکاری و تبانی خارجی را محکوم کرده و از آن برای دستگیری بیش از ۱۰۰ چهره حامی دموکراسی از زمان اجرای آن در سال ۲۰۲۰ استفاده کرده است.

سرکوب اپوزیسیون در هنگ‌کنگ باعث شد تا آمریکا علیه مقام‌های هنگ‌کنگی و دولت پکن تحریم‌هایی وضع کند.

رهبران سابق جبهه حقوق بشر مدنی هنگ‌کنگ "فیگو چان" و "جیمی شام" در حال حاضر با جرایم مرتبط با فعالیت‌هایشان در حبس هستند.

اگرچه مقام‌ها گفته‌اند که قانون جدید امنیت ملی عطف به ماسبق نمی‌شود، اما مصاحبه اخیر با یکی از کمیسیونرهای پلیس هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که این گروه بابت برگزاری راهپیمایی‌های اعتراضی در سال گذشته میلادی مورد بازجویی و بازخواست قرار گرفته است.

در بیانیه روز یکشنبه پلیس هنگ‌کنگ نیز آمده که آنها از هیچ تلاشی برای تحقیق در مورد نقض قوانین امنیت ملی و سایر قوانین محلی از سوی هیچ سازمانی دریغ نمی‌کنند. آنها بدون توجه به انحلال یک گروه، افراد را تحت تعقیب قرار خواهند داد.

پلیس همچنین از این گروه خواسته تا اطلاعات اعضا و فعالیت‌هایش به همراه کمک‌های مالی در آوریل را به ماموران تحویل دهد.

از زمان اجرای قانون جدید امنیت ملی، بسیاری از اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و سازمان‌های سیاسی در میان نگرانی از این مساله که قانون موجود ممکن است علیه آنها اعمال شود، منحل شده‌اند.

این گروه همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگرچه جبهه حقوق بشر مدنی دیگر موجودیت ندارد، اما بر این باوریم که گروه‌های دیگر به ایده‌آل‌های خودشان پایبند هستند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قانون جدید امنیت ملی گروه حامی دموکراسی هنگ کنگ منحل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در خوزستان با امنیت کامل 

ایسنا/خوزستان دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان از  برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان با امنیت کامل خبر داد. 

دکتر رحیم پیغان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  آزمون سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول، صبح و عصر روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه امسال هم‌زمان با سراسر کشور در ۴۷ حوزه استان خوزستان برگزار شد.

وی افزود: داوطلبان آزمون سراسری امسال در گروه‌های «علوم انسانی»، «علوم ریاضی و فنی»، «هنر»، «زبان خارجه» و «علوم تجربی» به رقابت با یکدیگر پرداختند. از مجموع ۷۱ هزار و ۶۴۹ نفر ۴۶ هزار و ۷۴۳ نفر دختر و ۲۴ هزار و ۹۰۶ نفر پسر بودند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در این دوره، آزمون گروه‌های «علوم انسانی» و «علوم ریاضی و فنی» صبح روز پنج‌شنبه، آزمون گروه‌های «هنر» عصر روز پنج‌شنبه و آزمون گروه «علوم تجربی» صبح روز جمعه برگزار شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، خاطرنشان کرد: در آزمون امسال، دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان ۱۰ هزار و ۱۲۲ داوطلب بود.
 
دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان با اشاره به برگزاری آزمون سراسری در امنیت کامل گفت: در آزمون مرحله اول، خوشبختانه مشکل خاصی وجود نداشت و به جز دو مورد ضبط و گرفتن وسایل غیر مجاز، اشکال خاصی مشاهده نشد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در خوزستان با امنیت کامل