Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@02:37:07 GMT

همه چیز درباره ژل میکروسیلیس، مزایا و کاربرد آن

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۲۶۰۷

همه چیز درباره ژل میکروسیلیس، مزایا و کاربرد آن

بتن به عنوان یکی از پر مصرف ترین مصالح ساختمانی، برای حصول بهترین عملکرد و دوام در زمان اجرا و بهره برداری نیازمند به کارگیری تمهیدات ویژه می باشد. - اخبار بازار -

از جمله تمهیدات ویژه ای که در بتن ها در مقایسه با بتن های سنتی وجود دارد استفاده از افزودنی های مختلف بتن می باشد.

افزودنی های بتن  به دو نوع افزودنی های معدنی بتن و افزودنی های شیمیایی بتن تقسیم پذیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزودنی های شیمیایی بتن ماننده انواع روان کننده و فوق روان کننده بتن، دیرگیر کننده بتن، زودگیر کننده بتن و ...، بیشتر با هدف دستیابی به خصوص اجرایی مناسب و افزایش دوام و کیفیت بتن مورد استفاده قرار می گیرند. افزودنی های معدنی بتن مانند انواع پوزولان ها (فلای اش، پودر میکروسیلیس و سرباره) با اهداف افزایش دوام و تمهیدات زیست محیطی و اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرند.

میکروسیلیس یا میکروسیلیکا با توجه به وجود صنایع مرتبط و اقتصادی بودن، پر مصرف ترین افزودنی معدنی بتن در ایران می باشد.

میزان مصرف میکروسیلیس در بتن:

میزان مصرف میکروسیلیس در بتن  در به صورت بهینه در مجامع معتبر 5 تا 20 درصد وزن سیمان مصرفی در بتن می باشد. این میزان بسته به عیار بتن و شرایط پروژه می توان از سیمان مصرفی در بتن کم و یا اضافه گردد.

بسته بندی میکروسیلیس:

میکروسیلیس در بسته های 40 ، 350 و 700 کیلوگرمی به صورت نرمال ارائه می گردد. همچنین این محصول می تواند به صورت فله با استفاده از بونکرهای حمل سیمان تهیه شود.

مزایای استفاده از میکروسیلیس در بتن:

کاهش نفوذپذیری بتن و افزایش دوام بتنافزایش مقاومت بتن و تولید بتن های پرمقاومتافزایش مقاومت الکتریکی بتن و افزایش دوام بتن در برابر خوردگیافزایش مقاومت سایشی بتنکاهش مضررات زیست محیطی سیمان در بتنافزایش مقاومت بتن در برابر اسیدافزایش مقاومت بتن در برابر واکنش قلیاییافزایش مقاومت بتن در برابر کربناتاسیونافزایش مقاومت بتن در بربار سولفاته شدن بتنآب بندی بتنکاهش جمع شدگی بتن

موارد استفاده از میکروسیلیس در بتن:

بتن های پرمقاومتبتن های با دوام بالابتن های در معرض خوردگی مانند بتن سازه های دریاییبتن های آب بندبتن های پر ترافیکبتن های در معرض سایش

 

روش مصرف میکروسیلیس در بتن:

میکروسیلیس به سه حالت پودر ، دوغاب و ژل در بتن استفاده می شود. پودر میکروسیلیس به علت ذرات ریز ، در زمان افزودن به بتن می تواند باعث اختلالات تفنسی و چشم گردد. از این رو استفاده میکروسیلیس در بتن در بهترین حالت باید از سوی کارشناسان به صورت دوغاب و ژل میکروتواند مورد استفاده قرار گیرد.

پودر میکروسیلیس می بایست در بچینگ به بتن اضافه گردد تا از اختلاط کافی، میزان مصرف مناسب اطمینان حاصل شود. استفاده از میکروسیلیس به علت حجم زیاد مشکل است.

ژل میکروسیلیس بتن:

ژل میکروسیلیکا، ترکیبی از پودر میکروسیلیس، فوق روان کننده های بتن بر پایه های مختلف، آب و الیاف می باشد. در محصول نیز هر یک اجرا می توانند با نسبت های مختلف استفاده شوند. آماده سازی این ترکیب معمولا در کارخانه جات افزودنی های بتن، با میکسر های مناسب صورت می پذیرد و در بسته بندی سطل های 25 کیلوگرمی ارائه می گردد. میزان مصرف این محصول در بتن با توجه به میزان و نوع فوق روان کننده متغییر می باشد. ژل های میکروسیلیس در حال حاضر در سه تیپ با میزان مصرف 1 تا 3 درصد وزن سیمان، 3 تا 5 درصد وزن سیمان مصرفی و 5 تا 10 درصد وزن سیمان مصرفی تولید و ارائه می گردد. میزان مصرف متاثر از فوق روان کننده و میزان آن می باشد. باید توجه داشت که در استفاده از ژل های میکروسیلیس، میزان میکروسیلیس مورد نیاز به خصوص در سازه های دریایی، تامین گردد.

معمولا میزان میکروسیلیس در این ترکیبات در حدود 40 درصد می باشد. از مزیت استفاده از ژل های میکروسیلیس می توان به استفاده راحت و تک محصولی، امکان استفاده در پایکار، عدم آسیب به پرسنل سازنده بتن اشاره کرد. باید توجه داشت در استفاده از این محصول نیز آب موجود در ژل میکروسیلیس از آب طرح کم گردد. شما می توانید جهت مشاوره و دریافت مشخصات فنی و اخذ قیمت خرید انواع ژل های میکروسیلیس و نیز تهیه و خرید ژل میکروسیلیس با کیفیت بالا و قیمت مناسب با کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( شرکت رایحه بتن سبز ) تماس حاصل فرمائید.

 

روش و شرایط نگهداری میکروسیلیس در کارگاه:

پودر میکروسیلیس در کارگاه بسته نوع خریداری در بونکرهای سیمان و به صورت جامبو یا کیسه نگهداری می شود. دوغاب و ژل میکروسیلیس نیز در کارگاه به صورت بسته های سطل خریداری شده نگهداری می شود. باید توجه داشت این محصولات در دمای مناسب ، به دور از آفتاب نگهداری شود. از تماس مستقیم پودر میکروسیلیس با چشم و پوست و مجاری تنفسی خود داری شود.

شما می توانید جهت مشاوره، دریافت مشخصات فنی و دیتا شیت، دریافت نمونه محصول و نیز تهیه پودر، دوغاب میکروسیلیس و ژل میکروسیلیکا با بخش بازرگانی کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( 44618462 – 09120916272 ) تماس حاصل فرمائید.

نکات اجرایی مصرف میکروسیلیس در بتن:

در زمان استفاده از محصولات میکروسیلیس باید توجه داشت بتن به علت کاهش میزان آب انداختگی به خصوص در هوای گرم، مستعد ترک خوردگی می باشد، پس نیازمند کیورینگ سریع و مناسب می باشد.در زمان مصرف پودر میکروسیلیس، با توجه به ریزی ذرات و جذب آب بالا، نیاز به استفاده همزمان از فوق روان کننده می باشد.میزان مصرف دوغاب ، میکروسیلیس و ژل میکروسیلیس بسته به اهداف و محل استفاده از بتن متغییر می باشد. ولی در محیط های خورنده، براساس آیین نامه پایایی باید 5 تا 15 درصد وزن سیمان مصرفی ، میکروسیلیس به بتن اضافه گردد.در زمان استفاده از انواع ترکیبات میکروسیلیس باید اطمینان حاصل کرد افزودنی به خوبی با بتن ترکیب شد و برای تحقق این امر حداقل سیصد دور میکسر لازم است.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: باید توجه مقاومت بتن بتن در برابر افزایش دوام میزان مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه

 

به گزارش تابناک، مهمات پرسه‌زن به دسته‌ای از تسلیحات اطلاق می‌شود که پس از پرتاب، توسط سامانه‌های اپتیکی و حرارتی، به‌سمت هدف روانه می‌شود و با گشت‌زنی در آسمان، هدف موردنظر را پیدا و سپس آن را منهدم می‌کند.

 
این دسته از تسلیحات کاربرد قابل‌توجهی در رزم زمینی و به‌خصوص عملیات‌های ضدکمین دارند و با توجه به ابعاد کوچک و قابل حمل بودن توسط نفر به سلاحی مناسب برای نیروهای زمینی بدل شده‌اند.

کاربرد این نوع تسلیحات به‌خصوص در جریان جنگ اوکراین و توانایی آنها برای هدف قرار دادن انواع ادوات زرهی،‌ تجمع نیروها و حتی تسلیحات پشتیبانی آتش مانند توپخانه‌ها و سامانه‌های پدافندی بیش از پیش نمایان شد و لنست یکی از بهترین پهپادهای انتحاری بکارگیری شده توسط ارتش روسیه در این جنگ بوده است.

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • کاربرد های پمپ آب
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟