Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیبان جمعه همچنین در بخش دیگری از خطبه های امروز ۲۹ مرداد ماه اظهار داشتند : حرکت دولت جدید باید بر مبنای گام دوم انقلاب باشد؛ رهبر معظم در این حرکت، وضعیت مطلوب و وضعیت موجود را زیبا، و گذشته را افتخار آمیز و آینده را امیدوار مطرح کردند .

امامان جمعه با اشاره به نزدیک بودن هفته دولت افزودند : انتظار می‌رود درگام دوم انقلاب اسلامی دولت جدید با اقتدار و برنامه‌های موثر بتواند به بهترین شکل خدمات رسانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان گفتند : مردم باید دولت سیزدهم را یاری دهند تا مشکلات حل شود و انتظار است که دولت جدید نیز با  انتخاب وزرای شایسته، باتجربه ولایق بستر مناسبی برای سامان امور کشور مهیا کند.

امامان جمعه همچنین با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به وطن، اظهار داشتند : آزادگان از فضیلت جهاد در راه خدا برخوردار بوده و ایستادگی و مقاومت بی نظیری را در بند اسارت دشمن در دفاع از انقلاب و نظام و ملت ایران از خود نشان دادند. 

 گزیده ای از خطبه‌های نماز جمعه که در برخی شهرهای کشور برگزار یا به صورت مجازی و مکتوب در اختیار رسانه ها قرار گرفت، به شرح زیر است:

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را با خط‌کش و معیارهای کابینه دولت‌های قبلی ارزیابی نکنند، بلکه باید توجه کنند که شخصیت و منش آنها تا چه میزان با بیانیه گام دوم رهبری و جهادی بودن مطابقت دارد.

آیت‌الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد که در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم منور رضوی برگزار شد، افزود: براساس اعلام رییس جمهوری منتخب، دولت سیزدهم، دولت تحول مبتنی بر بیانیه گام دوم رهبری است، دولت جوان حزب اللهی و بسیجی که بتواند در مسیر تحقق مفاد بیانیه گام دوم رهبری در راستای جامعه پردازی و تمدن سازی اسلامی گامهای مهمی بردارد.

وی گفت: وزرا نیز باید بدانند که آیا در دولت انقلابی و بسیجی، می توانند پا به پای رییس جمهوری جهادگر منتخب ملت، شبانه روزی،  خستگی ناپذیر و بدون چشمداشت به حقوق های نجومی و رانت، کار کنند یا خیر، اگر می توانند قبول کنند، اما اگر به فکر جاه و مقام و رانت، خانه و ماشین و سایر مزایا هستند از همین الان کنار بروند، زیرا دولت بعدی دولت اکتفا به صدور بخشنامه و پشت میزنشینی نیست بلکه دولت حزب اللهی و تلاش جهادی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: تکیه گاه قرار دادن و اعتماد به کشورهای استبدادی همیشه در تاریخ مشکل ساز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلا این شهر افزود: مشکل اساسی همیشه در تاریخ منطقه تکیه گاه قرار دادن کشورهای استبدادی است همانطور که در تاریخ در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و در سال ۱۳۲۰ خروج رضا خان در تاریخ ایران نشان داد که نباید به آنها اعتماد کرد.
وی افزود:آمریکا امروز با ذلت کشور افغانستان را ترک کرد و در حال حاضر طالبان در افغانستان سلطه دارند و تعامل آنها با جمهوری اسلامی مشکل ساز نبوده اما اگر به مرزهای ما چشم داشته باشند مسوولان جمهوری اسلامی جلوی آنها با اقتدار می ایستند.
وی بیان کرد: امروز اگر دولت بخواهد با اقتدار نظام را پیش ببرد باید تکیه بر توانمندی ها و نخبگان داخل داشته باشد و با پیوند هر چه بیشتر دلسوزان و روحانیان با مردم نگذارد هیچ دشمنی به کشور آسیب برساند.

 امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امام حسین(ع) به بشریت درس آزادگی و عزتمندی آموخت گفت: همه اهل سنت به اهل بیت پیامبر (ص) ارادت قلبی دارند.

مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت ایرانشهر اظهارداشت: امام حسین(ع) با قیام خود درس آزادگی، ایستادگی، استقامت، مبارزه با ظالم و فساد و دفاع از مظلوم برای همه ما آموخت و نشان دادند که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

وی افزود: واقعه عاشورا یکی از مهمترین وقایعی است که توانست اسلام را از انحرافاتی که توسط حاکمیت به وجود آمده بود نجات دهد و بار دیگر مردم را نسبت به اسلام، قوانین اسلامی و دین مبین اسلام و آن احساس مسوولیتی که یک فرد مسلمان باید در قبال دین داشته باشد آگاه کرده و بصیرت‌افزایی را در کل جامعه اسلامی به وجود آورد.

امام جمعه خمین گفت: مقاومت و آزادیخواهی مهمترین پیام نهضت عاشورایی است و باید این مفاهیم عمیق به خوبی در جامعه معرفی شود و اشاعه یابد.

حجت الاسلام سید«علی حسینی‌پور» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خمین ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان افزود: مکتب عاشورا حاوه آموزه‌های ارزنده برای حیات و زندگی انسان‌ها است.
وی بیان کرد: حضرت زینب(س) پیام عاشورا را به نسل‌های بعدی انتقال داد و دختران و زنان جامعه باید با تاسی از سیره زندگی زنان بزرگ اسلام دشمنان اسلام  که با هجمه فرهنگی می‌کوشند جایگاه مادری و همسری در خانواده و جامعه تضعیف شود را ناامید کنند.

امام جمعه زرندیه گفت: مقام معظم رهبری همواره بر ضرورت تقویت توان تولید واکسن داخلی در کنار واردات انواع مورد اعتماد از خارج از کشور تاکید داشته و دارند.

حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» در خطبه های نماز جمعه شهر مامونیه که در مسجد صاحب الزمان برگزار شد، افزود: در حالی که شدت گرفتن موج پنجم کرونا موسوم به دلتا آمار ابتلا و مرگ و میرها را در تمام دنیا بالا برده است اما رسانه های بیگانه و وابسته به قدرت های استکباری و اشغالگر قصد دارند چهره ای از ایران نشان دهند که انگار فقط ایران درگیر کرونا و مرگ و میر است.

وی افزود: این رسانه ها و عوامل آنها همچنین تلاش می کنند تا بیانات رهبر انقلاب در مورد واردات واکسن ساخت امریکا و انگلیس را با سیاه نمایی به شکلی وارونه جلوه دهند در حالی که معظم له با شناختی که از دشمنی یکصد ساله این کشورها با ملت ایران دارند، فرمان منع واکسن ساخت آنها را صادر کردند و در مورد واردات واکسن قابل اعتماد از سایر کشورها نه تنها منع نکردند بلکه بر ضرورت این مساله در کنار توصیه به شتاب در ساخت واکسن داخلی نیز بارها تاکید داشته اند.   

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: مردم خواهان تحول ،عدالت ، مبارزه با فساد ، فقر ،تبعیض، روابط ناسالم اداری ،رانت خواری و  فسادفرهنگی هستند.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت اظهار داشت: حرکت دولت جدید باید بر مبنای گام دوم انقلاب باشد؛ رهبر معظم در این حرکت، وضعیت مطلوب و وضعیت موجود را زیبا، و گذشته را افتخار آمیز و آینده را امیدوار مطرح کردند .

وی تصریح کرد: همچنین مدیران خرد و کلان می بایست بر مبنای سابقه شفاف ، ایمان و عمل جهادی ، وفاداری به انقلاب و نظام ولایی انتخاب شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام حمعه ساری با اظهار این که دستاورد حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان به جزء رشد تولید مواد مخدر ، کشته شدن بیش از ۲۰۰هزار غیر نظامی و آوارگی صدها هزار خانوار نبوده است، گفت: امروز بیرون انداختن آمریکا اصل محوری برای همه مردم کشورهای منطقه شده است.

حجت اسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی در نماز جمعه این هفته ساری افزود:  فارغ از هرگونه اظهار نظر از حضور طالبان در افغانستان آمریکاییان باید از همه کشورهای منطقه به ویژه خلیج فارس نیز بیرون برود ، اینجا مال مردم منطقه است .

وی با ذکر این نکته که  در این شرایط واضح حضور پرمخرب آمریکایی ها در منطقه برخی ها در داخل کشور تفکر خط سازش با آمریکا را فریاد  می زنند که جای بسی تاسف است، ادامه داد: نباید فریب این مسایل را بخوریم ، امروز بیرون کردن آمریکا یک اصل محوری برای همه مردم منطقه به خصوص برای ملت ایران شده است.

امام ‌جمعه کرمانشاه با تاکید بر ضرورت تقویت ارزش پول ملی کشورمان در دنیا گفت: سفره مردم باید رنگین شود.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه افزود: چنانچه رئیس‌جمهور هم تاکید کرده‌اند، اقتصاد و سفره مردم باید رونق فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

او با اشاره به آغاز هفته دولت از دوم شهریور ماه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط رهبر معظم انقلاب منتشر شد، مسیر و راهنمای بسیار خوبی برای دولت برای پیشبرد کارها است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: وزرای پیشنهادی دولت انقلابی، باید شرایط لازم را برای تحول و رونق کشور داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد اظهار کرد: رییس‌ جمهوری به عنوان نماد تفکر انقلابی، اسامی وزرای پیشنهادی را به مجلس شورای اسلامی ارایه داده است و  افرادیکه که به عنوان وزیر در دولت انقلابی بکار گرفته خواهند شد باید واجد شرایط باشند تا تحول مدنظر ریاست‌جمهوری را برآورده کنند.

وی افزود: امیدواریم اقدامات در لرستان توسط دولت سیزدهم موجب رسیدن به نقطه مطلوب شود و افرادی که در این استان منصوب می شوند باید الزامات لازم را برای ایجاد تحول داشته باشند.

امام جمعه خرم‌آباد در بخشی دیگر از خطبه های خود گفت: افراد قانون شکن و ضد امنیت مردم اقدام به سرقت مسلحانه در شهرهای مختلف استان کرده اند که توسط نیروی انتظامی و با همکاری نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

امام جمعه بروجرد گفت: انتظار می‌رود مردم با توجه به شیب تند شیوع کرونا در سطح شهرستان بیشتر از گذشته رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد افزود: برخی هیات های عزاداری در دهه محرم، پروتکل های بهداشتی را به شکل صحیح رعایت کردند و نمازگزاران جمعه نیز پروتکل ها را رعایت می کنند که جای قدردانی دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به موج پنجم کرونا و افزایش تعداد مبتلایان در شهرستان با کمبود تخت، تجهیزات پزشکی و  فضای درمانی مواجه بودیم که در جلسه اضطراری روز  گذشته مقرر شد ۲ منطقه در شهرک اندیشه و دانشگاه آزاد اسلامی برای بستری بیماران کرونایی ویژه خواهران و برادران آماده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسوولان باید توجه ویژه‌ای به نماز جماعت در ادارات و همچنین حضور در مساجد در استان داشته باشند.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه اظهارداشت: مسوولان با حضور در این آیین معنوی موجب ترغیب کارکنان برای شرکت در نماز جماعت شوند.

وی ادامه داد: مساجد باید مروج ارزش‌ها در فرهنگ عمومی جامعه باشند.

امام جمعه ارومیه گفت: مسوولان شهری با همکاری مردم و کمک شهرداری ها،  مساجد  این شهر را آباد کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اسلام دین رفعت و بخشش است و گروه طالبان نباید به نام دین اسلام حقوق مردم مظلوم افغانستان را پایمال کند.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در مصلی اراک افزود: در دین مبین اسلام توهین به دیگران نکوهیده است و همگان باید حقوق هم را به رسمیت بشناسند و رفتار طالبان ناقض رویه اسلامی است.

وی اظهار داشت: طالبان، داعش و منافقان باید بدانند آن دوران زور و ستم گذشته و اگر این گروه می‌خواهد بماند باید موازین و حقوق انسانی، شیعیان و اقلیت‌ها را رعایت کند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: وجود سویه‌های متنوع کرونا مشکلی اساسی است و می‌طلبد که در سایه تدابیری صحیح آهنگ واکسیناسیون مردم تندتر شود.

امام جمعه موقت زاهدان گفت: دولت ضمن حفظ مراودات با سایر کشورها نگاه آن باید به توانمندی‌های داخلی باشد و از ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده حداکثری شود.

حجت الاسلام هادی رمضانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان اظهارداشت: دولتمردان باید در جامعه حضور داشته باشند و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند و دلسوزانه به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

وی بیان کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در محافل مختلف؛ دولت باید در مسیر عدالت اجتماعی حرکت کند و مقررات دستگاه قضایی باید برای همگان یکسان باشد، رشوه نباید در جامعه باشد و اگر کسانی از راه‌های غیر مشروع ثروت اندوزی کرده‌اند با آنان برخورد شود.

امام جمعه موقت زاهدان افزود: اگر در جامعه امتیازات انحصاری برای واردات و صادرات به برخی افراد خاص داده شده که آنان هر وقت بخواهند بتوانند به مردم فشار وارد کنند این فساد است و باید اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: توزیع دارو در شرایط حاد شیوع ویروس کرونا در کشور و این استان نیازمند مدیریتی مردم‌گرا است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز جمعه در پیام آدینه خود که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت اعلام کرد: در برخی از مناطق، داروی این بیماری به صورت غیرقانونی و آزاد با قیمت‌ گزاف فروخته می‌شود.

وی تاکید کرد:مسئولان نظارتی باید هرچه سریع‌تر این مشکل را حل کنند و با متخلفان سودجو و سوداگر که جان مردم را نشانه گرفته‌ و به فکر ثروت اندوزی در این بحران سخت هستند، برخورد شدید کنند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: مهم‌ترین نتیجه تشکیل دولت مردمی و تحول‌گرا، دو اثر مبارک تقویت امیدآفرینی و ارتقاء اعتمادسازی است که به‌افزایش سرمایه اجتماعی و قدرت نرم نظام انقلابی خواهد رسید.

حجت الاسلام سید «حسین حسینی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که در جوار مزار دو شهید گمنام پردیس و در فضای باز برگزار شد، با اشاره به ایجاد دولت تحول با وزرای تحول‌آفرین و جهادی، گفت: بر اساس منویات رهبری؛ دولتی با ویژگی مومن بودن و جوان و با نشاط بودن و کاربلد بودن، سه شاخصه اصلی دولت سیزدهم باید باشد تا برای دردهای مزمن جامعه، راه علاج بجوید.

وی با اشاره به پیام انتخابات ۲۸ خرداد، اظهار داشت: تحول خواهی، عدالت‌ خواهی، مبارزه با فساد، مبارزه با فقر و مبارزه با تبعیض پیام انتخابات بود و مردم از دولت تحقق عدالت، مبارزه بافساد، پایان بخشیدن به فساد اداری ، رانت خواری و هر گونه ضد ارزشی که هیچگونه تناسبی با اساس انقلاب و نظام و ارزش‌ها ندارد را خواستار هستند.

برچسب‌ها مشهد سمنان استان مرکزی ستاد اقامه نماز کشور امام جمعه همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سمنان استان مرکزی مشهد سمنان استان مرکزی ستاد اقامه نماز کشور امام جمعه همدان خطبه های نماز جمعه این هفته نماینده ولی فقیه حجت الاسلام سید گام دوم انقلاب بیانیه گام دوم دولت سیزدهم داشته باشند امام جمعه رهبر معظم دولت جدید آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار متفاوت به روسای قوا تا کارمان به فاجعه نکشیده!

فرشاد مومنی، اقتصاددان و استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی در نشست بررسی کتاب «تسخیر دولت» در انتقاد از وضعیت موجود گفت: چقدر قبیح و چقدر سقوط اندیشه‌ای در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که شهید مطهری در یکی از سخنرانی‌های خود قسم جلاله می‌خورد و می‌گوید اگر جمهوری اسلامی تاسیس بشود تلاش می‌کنم تا برای معرفی مارکسیست در دانشکده الهیات یک استاد بسیار باورمند و باکیفیت بیاورم.

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، او گفت: ببینید از آنجا به کجا‌ها سقوط کرده ایم و دامنه حذف و سانسور کردن اندیشه‌ها به کجا رسیده است. به جایی رسیده‌ایم که حتی اندیشه‌های شریعتی هم توسط برخی تحمل نمی‌شود و کتاب مطهری را به جای نقد کردن خمیر می‌کنند، و این کار‌ها را به نام دین انجام می‌دهند.

وی افزود»: با تکیه بر کتاب تسخیر دولت سه نشانه اصلی وجود دارد که حاکی از پدیده تسخیر دولت است که این سه نشانه عبارت است از تسلط پول و سرمایه بر سیاست‌گذاری‌ها، عدم تغییر سیاست‌ها با تغییر دولت‌ها و افراد، و عدم توجه به مسائل واقعی جامعه.

مومنی هشدار داد: در ایران سالم‌ترین و باشرافت‌ترین افراد متهم به نفوذ می‌شوند! نفوذی کسانی‌اند که فقر و فلاکت و وابستگی را افزایش می‌دهند.

این اقتصاددان مشهور خطاب به روسای قوا گفت: تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید. در تجربه قبلی حکومت یکدست، رییس جمهور وقت تمام منتقدان خود را به فساد متهم می‌کرد، اما بی‌سابقه‌ترین سقوط در شاخص فساد در دوره احمدی نژاد رقم خورد.

به گفته وی، مرکز پژوهش‌ها می‌گوید ۱۳۹۹ رتبه ایران از نظر کیفیت محیط زیست ۶۷ بوده و الان به ۱۳۳ رسیده است. این فرونشست‌ها، گسل‌ها، آلودگی‌ها و بحران آب انقدر کم اهمیت است؟

مومنی با بیان اینکه الان وقت بریدن و کنار کشیدن نیست گفت: جامعه ما بیش از هر زمانی دیگری به ارتقای بنیه اندیشه‌ای نیازمند است پس تا اطلاع ثانوی افسردگی، سرخوردگی و بریدن ممنوع!

دیگر خبرها

  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • هشدار متفاوت به روسای قوا تا کارمان به فاجعه نکشیده!
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است