Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@22:21:38 GMT

برای لاغری تا کی وقت داریم ؟

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۸۴۴۹

تصمیم برای شروع رژیم لاغری کار دشواری است. اغلب شروع رژیم لاغری را به تعویق میاندازند. باید بدانید برای لاغری هم زمان محدود است. اگر برای لاغری دست دست میکنید این مطلب را بخوانید تا بدانید وقت زیادی برای لاغری ندارید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بهداشت نیوز، بسیاری از عملکردهای بدن به مرور زمان و با افزایش سن کاهش می‌یابند و این بخش اجتناب‌ناپذیر پیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد به مرور شاهد تغییرات آرامی در ظاهر، سطح توانایی‌ها و انرژی خود هستند. یکی از این تغییرات، سوخت و ساز یا متابولیسم بدن است که به مرور کند می‌شود.

برای مثال با افزایش سن با همان میزان کالری مصرفی سال‌های گذشته، بدن به مرور دچار اضافه وزن می‌شود و چربی‌هایی به ویژه در ناحیه شکم قابل مشاهده است. در این سنین لاغر شدن بدن با سختی و تلاش بیشتری انجام می‌شود؛ اکنون سوال اساسی این است: سوخت و ساز بدن در چه سنی کند می‌شود؟

خبر خوب این است که سوخت و ساز بدن بسیار دیرتر از آنچه فکر می‌کنیم کند می‌شود بنابراین حتی در سنین بالا نیز می‌توان به تناسب اندام و زیبایی فکر کرد.

  سابقه تحقیقات در زمینه سوخت و ساز بدن

این مطالعه بر اساس کوشش بیش از ۸۰ محققان در ۶۳ موسسه تحقیقاتی از آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه صورت گرفته و اطلاعات پزشکی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در ۴۰ سال بررسی شده است.

جوان‌ترین شرکت‌کننده ۸ روز و پیرترین ۹۵ ساله بوده است؛ بنابراین به جرات می‌توان گفت این مطالعه بزرگترین در نوع خود است.

 

بر اساس این مطالعات سوخت و ساز تحت تاثیر چهار مرحله وجود دارد:

- نوزادان تا یک سالگی بیشترین میزان سوخت و ساز را دارند (حدود ۵۰ درصد بیشتر از بزرگسالان)

- پس از یک‌سالگی تا ۲۰ سالگی (در این دوران به مرور سوخت و ساز کاهش می‌یابد)

- ۲۰ تا ۶۰ سالگی، که در این دوران سوخت و ساز تقریبا ثابت می‌ماند و حتی در دوران بارداری نیز کاهش نمی‌یابد.

- از ۶۰ سالگی به بعد تا ۹۵ سالگی میزان سوخت و ساز حدود ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. محققان احتمال می‌دهند کاهش سوخت و ساز به دلیل کاهش عملکرد اندام‌های حیاتی باشد. بر اساس مطالعاتی که در نیویورک تایمز منتشر شده،‌ کلیه‌ها مسئول ۶۵ درصد از سوخت و ساز در حالت آرامش هستند.

زنان کالری بیشتری مصرف می‌کنند یا مردان؟

بر خلاف تصورات عمومی که مردان کالری بیشتری می‌سوزانند، بر اساس این مطالعه هیچ تفاوتی در مصرف کالری بین زنان و مردان وجود ندارد؛ به همین دلیل باید به دنبال فاکتورهای دیگری برای مقایسه متابولیسم زنان و مردان بود.

یائسگی تاثیری در کاهش میزان سوخت و ساز ندارد

از طرفی محققان قبال تصور می‌کردند که سوخت و ساز زنان در دهه چهل زندگی و همزمان با شروع یائسگی کاهش می‌یابد؛ ولی این مطالعات نشان داد چنین تصوری مبنای علمی ندارد و زنان یائسه نیز سوخت و سازی مشابه مردان همسن دارند.

بنابراین به عنوان نتیجه می‌توان گفت کاهش سوخت و ساز بدن با افزایش سن بسیار کندتر از تصور ما و در سنین بالاتری اتفاق می‌افتد و در هر سنی با افزایش فعالیت روزانه، کاهش کالری مصرفی و تبعیت از رژیم غذایی درست می‌توان به تناسب اندام دست یافت.

ورزش موثرتر از رژیم غذایی در کاهش وزن

مطالعات جدید محققان دانشگاه کلرادو نشان می‌دهد فعالیت بدنی و ورزش در کاهش و تثبیت وزن موثرتر از رژیم غذایی به تنهایی است. بر اساس این مطالعه حفظ تعادل انرژی بدن با استفاده از فعالیت‌های بدنی و ورزش منظم بسیار موثرتر از رژیم های پیچیده و سخت غذایی است.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد بهترین روش برای جلوگیری از افزایش وزن در افرادی که وزن خود را کاهش داده‌اند، فعالیت بدنی مستمر و منظم است. گرچه محدود کردن کالری واردشده به بدن و رژیم غذایی سالم، غیرچرب و کم‌کالری در کاهش وزن بسیار موثر است؛ ولی برای حفظ وزن متناسب به ویژه پس از کاهش وزن، ورزش راهکار بسیار بهتری است.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: انرژی سوخت و ساز وزن سوخت و ساز بدن زیبایی خاورمیانه بارداری نیویورک تایمز زنان مردان کاهش وزن بارداری رژیم غذایی سوخت و ساز بدن لاغری وزن سوخت و ساز بدن رژیم غذایی برای لاغری بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید صاحب حسینی‌نژاد با اشاره به تمایل به انجام عمل‌های زیبایی از جمله پیکرتراشی اظهار کرد: در حال حاضر عمل‌های زیبایی به ویژه پیکرتراشی در سطح جامعه بسیار فراگیر شده است در حالی که باید توجه شود این جراحی‌ها، عمل‌های درمانی هستند؛ همان طور که افراد برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنند باید برای انجام عمل‌های زیبایی نیز به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: در مدت آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی به جراحان فوق تخصص، آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان را از انجام عمل‌ها منصرف کنند. یادمان باشد که فرد برای انجام عمل زیبایی به ویژه پیکرتراشی باید از هر نظر در سلامت کامل عمومی باشد. به هیچ عنوان نباید دیابت داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید دیابت کنترل شده باشد. همچنین فرد نباید بیماری تیروئید داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید کنترل شده باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: زمانی که فردی به یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کند باید ارزیابی‌های قبل از عمل برای وی انجام شود. به طور مثال فاکتور‌های خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد باید از هر نظر در سلامت کامل باشد یا بیماری وی تحت کنترل باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: پیکرتراشی شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوماتیک‌ها، جراحی‌هایی هستند که تنها تجمع موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را برطرف می‌کنند، اما لیپوساکشن بسیار فراگیرتر است و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را تخلیه می‌کند.

وی افزود: آبدومینوپلاستی نیز یک عمل جراحی است که بر لیپوساکشن افزوده می‌شود. در این جراحی، شاخص توده بدنی برای شروع عمل‌های پیکرتراشی بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می‌گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی‌های مفرط نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عمل‌های جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیستند، گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

وی افزود: تاکید می‌شود کسانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند خود را به عنوان بیمار فرض کنند بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به جز پزشکان دوره‌دیده جراحی پلاستیک که در عمل‌های سخت تبحر دارند، نباید به فرد دیگری مراجعه کرد.

حسینی‌نژاد گفت: جراحی‌های پیکرتراشی با عارضه و مرگ و میر همراه هستند. اگر فردی از نظر سلامت عمومی و ایمنی در شرایط مناسب و ایده‌آل نباشد شانس آسیب، عارضه و مرگ و میر برای وی وجود دارد بنابراین تاکید می‌شود برای انجام جراحی به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود تا همه جنبه‌های عمومی بررسی و سنجیده شود.

وی افزود: کار‌های زیبایی باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و کلینیک‌های زیبایی یا کسانی که در این خصوص فعالیت دارند، صلاحیت انجام این کار را ندارند. این عمل‌ها توام با عارضه و مرگ و میر هستند و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود.

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین