Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش محمودی در ششمین جلسه شورای شهر اهواز اظهار کرد: این فرصتی که امروز به وجود آمده و دولت جهادی پای کار است، فرصتی است که شورای شهر و شهر اهواز نباید آن را از دست بدهد و در این راستا همه نخبگان و آحاد مردم موظف هستند با حفظ وحدت از این فرصت برای پیشرفت عالی شهر اهواز استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملاک‌های انتخاب شهردار اهواز

وی با اشاره به آئین‌نامه شورای شهر مبنی بر انتخاب شهردار اظهار کرد: طبق آئین‌نامه جدید که در سال ۹۷ اعلام شد، شرایط تعیین شهردار با ضوابط و نکات جدیدی همراه است که یکی از نکات بارز این آئین‌نامه افرادی که تصدی پست شهرداری را به عهده می‌گیرند باید مدارک مرتبط داشته باشند؛ زیرا پیش آمده که افرادی با مدارک غیر مرتبط شهردار شدند اما در این آئین‌نامه شرایط خاصی را به‌عنوان رشته‌های خاصی مدنظر قرار داده‌اند.

رئیس شورای شهر اهواز افزود: نکته دوم سوابق افراد است که باید سوابق اجرایی مرتبط در این حوزه داشته باشند از جمله آنچه به شهر اهواز مربوط است برای شهرهای بالای یک میلیون نفر، داشتن ۹ سال سابقه مدیریت ارشد است.

محمودی با تکید بر اهمیت این ویژگی در انتخاب شهردار گفت: همین شاخصه باعث می‌شود تا تعداد افراد حائز شرایط نسبت به دوره‌های قبل کمتر باشد.

وی بیان کرد: در این راستا ما برای انتخاب شهردار دو مسیر را مد نظر قرار دادیم؛ یکی اینکه ملاک‌ها و معیارهای ما برای انتخاب شهردار چیست و این نکات را در چندین جلسه با سایر اعضای شورا آسیب‌شناسی کردیم.

رئیس شورای شهر اهواز افزود: مقرر شده تا در این ملاک‌ها نیازهای امروز شهر اهواز مد نظر قرار گیرد؛ بنابراین در یک فراخوان عمومی در سطح شهر و حتی استان‌های دیگر از همه مردم درخواست شده تا نخبگان را به ما معرفی کنند از این طریق بتوانیم انتخاب خوب و جامع و کامل برای انتخاب داشته باشیم.

محمودی با اشاره به معیارهای تعیین شده از سوی اعضای شورای شهر اهواز برای انتخاب شهردار این شهرستان تصریح کرد: معیار اول این بود که فردی را انتخاب نکنیم که در سابقه مدیریت ارشد دچار اما و اگر باشد.

وی گفت: نکته دوم متخصص و انقلابی بودن و داشتن تجارب شغلی مرتبط با شهرداری است چرا که امروز شهرداری‌ها مجموعه تخصصی هستند که هر فردی امکان موفقیتش در آن کم است؛ همچنین معیار سوم داشتن برنامه عملیاتی متناسب با مشکلات اهواز است زیرا نیازهای مردم اولویت اول قرار دارد.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه معیار بعدی داشتن روحیه کار جهادی است، یادآور شد: در این راستا مقام معظم رهبری فرمودند که برای گذر از مشکلات، کار جهادی و انقلابی لازم است و اگر این دو مورد انجام شود، ما از مشکلات عبور می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه معیار بعدی عزم جدی و برای فساد ستیزی و ایجاد شفافیت است، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت بر فساد ستیزی و عدالت تأکید کردند و فرمودند که فساد ستیزی و عدالت در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و ما نیز در انتخاب شهردار اهواز این نکته را مد نظر قرار دادیم.

رئیس شورای شهر اهواز اظهار کرد: یکی دیگر از معیارهای ما برای انتخاب شهردار اهواز این بود که فرد منتخب اهل مشورت با نخبگان و متخصصان باشد و از تجربه آنها استفاده کند؛ همچنین نکته بعدی این است که به جوانان متخصص با روحیه انقلابی معتقد و رویکرد کادرسازی داشته باشد زیرا در شهر اهواز ظرفیت‌های خوبی را داریم که به کادرسازی نیاز دارد و ما می‌توانیم با کادرسازی، مجموعه شهرداری را به تحول برسانیم.

محمودی با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی اظهار کرد: یکی از معیارهای اصلی ما در شهر اهواز این است که بتوانیم جذب سرمایه و درآمد داشته باشیم زیرا در حال حاضر بالغ‌بر ۷۰ درصد از درآمدهای شهر اهواز صرف حقوق و دستمزد می‌شود؛ همچنین نسبت میزان حقوق‌ها با درآمدها در حوزه جاری و عمرانی اصلاً قابل قیاس نیست و شهردار منتخب باید در حوزه درآمد سازی ایده و برنامه داشته باشد.

این عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: مسیر دوم فرایند انتخاب شهردار اهواز این بود که از همان ابتدا که این موضوع مطرح شد و فراخوان عمومی دادیم؛ افراد مختلفی را که معرفی می‌شدند در جلسات ارزیابی و بررسی می‌کردیم.

وی افزود: در بررسی‌ها و ارزیابی‌ها ۴۰ گزینه مطرح شد که اسامی آنها موجود است که از میان ۴۰ گزینه با توجه به شرایط احراز پست شهردار، با ۱۵ نفر وارد مذاکره شدیم؛ همچنین از میان این ۱۵ نفر در نهایت ۵ گزینه نهایی و مقرر شده که برنامه‌های خود را برای شهرداری اهواز ارائه دهند که بر مبنای آن افراد مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.

محمودی با بیان اینکه بومی بودن شرط ما نبود، اظهار کرد: شرط ما برای انتخاب شهردار، معیارها و ملاک‌هایی بود که مدنظر قرار دادیم هرچند که می‌دانیم در مجموعه استان و شهر اهواز ظرفیت‌های بسیاری وجود دارند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: در نهایت از میان این پنج نفر نیز بر یک گزینه به نام رضا امینی جمع‌بندی کردیم که با توجه به سوابق اجرایی مرتبط و برنامه‌هایی که ارائه دادند، امید می‌رود که بتواند اولویت‌ها و نیازهای اساسی مردم را دستور کار قرار دهد تا رضایت مردم و رضایت الهی حاصل شود.

کد خبر 5293224

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری اهواز شورای شهر اهواز شهردار اهواز ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی سفر رئیس جمهور به خوزستان اردبیل دولت سیزدهم محرم 1400 ما برای انتخاب شهردار رئیس شورای شهر اهواز انتخاب شهردار اهواز آئین نامه ملاک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۴۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد

به گزارش خبرنگار مهر، امسال حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار تعیین شد؛ هر چند به امضا نمایندگان جامعه کارگری نرسید.

در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.

در این راستا دولت اصرار داشت نمایندگان جامعه کارگری کل مصوبه را امضا کنند اما نمایندگان جامعه کارگری تاکید دارند تنها افزایش حق مسکن به امضا برسد. در نتیجه عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات را منتفی کرد.

گفتنی است؛ حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

کد خبر 6098302 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • عقب‌نشینی وزارت کار از تغییر لایحه تعیین دستمزد کارگران
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • انتخاب عجیب برای جانشینی لواندوفسکی: داروین نونیز!
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»