Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@00:20:32 GMT

حمله به تاسیسات نظامی فرودگاه ابها عربستان

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۵۱۰۹

حمله به تاسیسات نظامی فرودگاه ابها عربستان

به گزارش  خبرگزاری عربستان (واس)، سرتیپ ترکی المالکی ادعا کرد که دومین حمله پهپادی نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن به تاسیسات نظامی فرودگاه ابها یمن خنثی شد و این پهپاد در آسمان مورد هدف پدافند هوایی عربستان قرار گرفت.  

وی در عین حال مدعی شد که سقوط قطعات پهپاد متلاشی و سرنگون شده، در محیط فرودگاه ابها موجب مجروح شدن هشت نفر از کارکنان این فرودگاه شد که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن در ادامه ادعاهای خود تصریح کرد که بر اثر سقوط بقایای هواپیمای بدون سرنشین سرنگون شده، یک هواپیمای غیر نظامی آسیب دید و شیشه ی ساختمان فردوگاه شکسته شد و همچنین به برخی از تجهیزات پشتیبانی در فضای باز فرودگاه آسیب وارد شد.  

وی ادعا کرد که پیش از این حمله نیز یک فروند پهپاد از سوی نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن به سوی منطقه نجران و فرودگاه بین المللی ابها پرتاب شده بود که با یک فروند موشک بالستیک مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد اما قطعات متلاشی شده آن در مجاورت فرودگاه بین المللی ابها به زمین سقوط کرد و این حمله خسارت مالی و جانی در پی نداشت.  

 فرودگاه بین المللی «ابها» در جنوب غرب استان عسیر عربستان در ۱۸ کیلومتری شهر «ابها» واقع شده و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد.  

این فرودگاه در ادامه تجاوز نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان به خاک یمن به منظور انجام حملات هوایی به صنعا و بمباران دیگر استان‌های یمن مورد استفاده نظامی قرار گرفت.  

پس از این اقدام انصارالله یمن هشدار داد که در صورت ادامه سوء استفاده نیروهای ائتلاف از این فرودگاه برای انجام حملات هوایی علیه مردم یمن، تاسیسات و آشیانه‌های هواپیماهای نظامی آن را مورد هدقف قرار خواهد داد.  

بر اساس اعلام مقامات عربستان فرودگاه ابها پیش از این در هفته بیش از ۳۰ پرواز خارجی و نزدیک به ۱۹۰ پرواز داخلی داشت اما استفاده از این فرودگاه برای انجام حملات هوایی علیه مردم یمن و حملات مقابله به مثل و پهپادی نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی این کشور باعث شده تا فرودگاه ابها تاحدود زیادی غیر فعال شود.  

311311

کد خبر 1550434

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عربستان فرودگاه ابها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت