Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- براساس تحقیقات انجام گرفته تشخیص ناقلان بی‌علامت ممکن نیست و لذا رعایت فاصله اجتماعی هنگام صحبت با وجود استفاده از ماسک ضروری است؛ چرا که قطرات پخش شده از طریق ماسک در فواصل کمتر از یک متر و ۸۲ سانتی متر به آسانی عامل بیماری می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل، این روزها سناریوی مرگ و میرهای کرونایی در اردبیل دوباره تکرار می‌شود، اعداد حجومی و نجومی مرگ و میرهای کرونایی بسیار ترسناک تر شده است و از آن ترسناک‌تر عادی شدن مرگ و میرها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عادی انگاری‌های مردم و عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی همچنان در حال درو کردن جان انسان‌ها است بطوریکه تمامی تخت‌های بیمارستان‌ها تحت سلطه بیماران کرونایی قرار گرفته است و با توجه به حجم بیماران دیگر رمقی برای کادر درمان نیز نمانده است.

 این روزها کادر درمان بسیار خسته‌تر از گذشته عاجزانه از مردم تقاضا دارند دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا باری از دوش آنها نیز کاسته شود.

آمارهای علوم پزشکی حاکی از آن است که هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، بیله‌سوار، گرمی، مشگین‌شهر، سرعین و خلخال در وضعیت قرمز و شهرستان‌های اصلاندوز، نمین، نیر و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

طبق توصیه‌های پژوهشگران انجام واکسیناسیون با یانکه جلوی مبتلا شدن به کرونا را نمیگرد اما درصد بسیار زیادی از مرگ و میر را می‌کاهد، که امیدواریم مردم درصدد تزریق واکسن در زمان‌های اعلام شده اهتمام ویژه داشته باشند.

تزریق 212 هزار دز واکسن کرونا در شهرستان اردبیل

 در این رابطه فرماندار اردبیل نیز با اشاره به اینکه تاکنون 212 هزار دوز واکسن کرونا در سطح شهرستان اردبیل تزریق شده است، گفت:  تزریق واکسن کرونا به افراد بالای 40 سال نیز شروع شده و از افراد بالای 40 سال که واکسن کرونا را تاکنون تزریق نکرده اند درخواست داریم به نزدیک ترین مراکز تجمیعی و یا مراکز جامع بهداشت مراجعه کنند.

آمار تفکیکی واکسیناسیون کرونا اعلام شد/ تزریق 2.7 میلیون دوز واکسن ایرانیزنان باردار کدام واکسن کرونا را تزریق کنند؟توضیحات آموزش و پرورش درباره ادعای "موفقیت ایران در درمان کرونا" در کتاب‌ درسی دانش‌آموزان

امامی‌یگانه وضعیت مراجعات، بستری ها و فوتی های کرونایی در شهرستان اردبیل را قابل توجه عنوان کرد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ، فاصله گذاری ، زدن ماسک و دوری از تجمع‌ها نیاز اساسی است که همگان باید برای قطع زنجیره ویروس کرونا به این موارد اهتمام داشته باشند.

19 نفر دیگر از امروز نفس نمی‌کشند

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به جان باختن 19 نفر دیگر از هم استانی ها بر اثر بیماری کرونا گفت: در حال حاضر یک هزار و 118 بیمار تحت نظر هستند که 133 بیمار کرونایی نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

حبیب‌زاده بیان کرد: مجموع واکسن تزریق شده در استان اردبیل در دو نوبت اول و دوم نیز 425 هزار و 823 واکسن بوده است که از این تعداد 303 هزار و 400 واکسن مربوط به نوبت اول و 122 هزار و 423 واکسن مربوط به نوبت دوم می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه میزان استفاده از ماسک در تابستان کاهش پیدا کرده است، افزود: بر اساس تحقیقات انجام گرفته تشخیص ناقلان بی علامت ویروس کرونا ممکن نیست و لذا رعایت فاصله اجتماعی هنگام صحبت با فرد مقابل با وجود استفاده از ماسک ضروری است چرا که قطرات پخش شده از طریق ماسک در فواصل کمتر از یک متر و 82 سانتی متر به آسانی ویروس کرونا را انتقال می‌دهد.

براساس آمارها 145 نفر مبتلای جدید نیز در بیمارستان‌های استان طی 24 ساعت بستری شدند که این نشان از عدم توجه مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است اما  تا کجا قرار است بار بی مسئولیتی مدیران و سهل انگاری مردم بر دوش خسته و پاهای بی رمق کادر درمان باشد.

امید داریم این روزها که کادر درمان نیازمند یاری و همکاری مردم جهت کاهش بیماری هستند، به کمکشان بشتابیم.

انتهای‌پیام/131/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن کرونا کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد