Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@23:45:51 GMT

برخورد قاطع با مسببان و مقصران حادثه حریق تالاب انزلی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۵۲۷۹

برخورد قاطع با مسببان و مقصران حادثه حریق تالاب انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، سید مهدی فلاح‌میری عصر امروز در حاشیه بازدید از عملیات اطفای حریق تالاب بندر انزلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدامات لازم به منظور مهار آتش‌سوزی در تالاب انزلی اتخاذ شده است، اظهار کرد: بعد از اعلام وصول خبر مبنی بر ایجاد حریق در تالاب انزلی، ستاد مدیریت بحران شهرستان فورا تشکیل جلسه داده اقدامات لازم اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عامدانه بودن آتش‌سوزی در تالاب انزلی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که مثل سنوات گذشته، حریق ایجاد شده در تالاب انزلی عمدی بوده و افراد برای افزایش اراضی غیر قانونی تصرف شده خود شروع به چنین اقداماتی می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان گیلان از برخورد جدی با متخلفین ایجاد حریق در تالاب انزلی خبر داد و افزود: در همین رابطه یک نفر بازداشت و برای سه نفر قرار بازداشت صادر شده و بررسی‌ها در حال انجام است.

فلاح‌میری با اشاره به ترک فعل صورت گرفته در خصوص تالاب انزلی بیان کرد: اسناد مالکیت و متولی حفاظت از تالاب انزلی بر عهده وزارت نیرو( نمایندگان دولت) است ولی هرساله در این موقع از سال با چنین اتفاقاتی مواجه می‌شویم که نشان‌دهنده ترک فعل و قصور در عملکرد بوده و بنابر دستور رئیس کل دادگستری برای این افراد پرونده تشکیل شده است.

وی با ابراز تاسف از کمبود امکانات در تالاب انزلی تصریح کرد: تالاب انزلی نگین گیلان می‌باشد ولی به دلیل قصور و ترک فعل‌های صورت گرفته، کوچکترین امکاناتی در جهت حفاظت از این تالاب وجود نداشته و این امر سبب شد تا از استان‌های مجاور امکانات هوایی اطفای حریق دریافت شود.

دادستان بندر انزلی نیز در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفاظت از تالاب انزلی بر عهده حفاظت از محیط زیست است، اظهار کرد: نگهداری از تالاب انزلی بر عهده محیط زیست و سند مالکیت تالاب بر اساس توزیع عادلانه حق‌آبه به سازمان آب منطقه‌ای( وزارت نیرو) محول شده است.

اکبر سبحانی نقش عوامل انسانی در آتش‌سوزی تالاب انزلی را بسیار مهم دانست و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته تالاب انزلی در مواقع ایجاد حریق از امکانات اطفای آتش مواجه نبوده که تنها دلیل آن عدم می گیری توسط متولیان امر است.

وی با تاکید بر برخورد جدی با پدیده شوم آتش زدن نیزار تالاب انزلی افزود: در برخی مواقع افرادی سودجو به بهانه تصرف غیرقانونی اراضی، نیزارهای تالاب را آتش می‌زنند تا از این طریق اراضی غیرقانونی را به تصرف خود در بیاورند.

دادستان بندر انزلی با اشاره به عمدی بودن حریق در تالاب انزلی بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده توسط تیم کارشناسی عمدی بودن آتش سوزی تالاب مشخص و با خاطیان برخورد جدی می‌شود.

به گفته سبحانی، به سازمان آب منطقه‌‌ای دستور داده شده است که با یو تی ام میزان اراضی آتش گرفته را مشخص کنند تا از این طریق افراد سودجو به اهداف شوم خود نرسند.

بنابر اعلام دادستان بندر انزلی، بر اساس ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی حریق عمدی اراضی دولتی قانون‌گذار حبس را برای مجرم در نظر گرفته و اگر قصدش محاربه و بر هم زدن امنیت جامعه باشد قانون گذار در صورت تشخیص به ارتکاب این‌کار حکم اعدام در نظر گرفته است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: تالاب انزلی استان گیلان بازداشت آتش سوزی آتش سوزی تالاب انزلی تالاب انزلی بندر انزلی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند

رضا خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری ۱۰۴ حادثه و حریق در شهر سمنان به وقوع پیوست، ابراز داشت: خوشبختانه در این حوادث فوتی گزارش داده نشده است.

وی ضمن بیان اینکه طی مدت مذکور دو هزار و ۷۸۵ تماس با سامانه ۱۲۵ گرفته شده است، افزود: از این تعداد ۴۰ آتش سوزی و ۶۴ عملیات امداد و نجات پوشش داده شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی سمنان ضمن بیان اینکه بیشترین سوانح آتش سوزی با ۱۴ مورد مربوط به معابر و ساختمان‌های متروک بوده است، ابراز داشت: ۱۰ حریق نیز از خودروها مهار شدند.

خادمیان بابیان اینکه ۳۷ مورد حوادث حبس در اماکن و آسانسور بوده است، تصریح کرد: گرفتن حیوانات موذی با ۱۲ مورد جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ۹۸ زن و مرد در فروردین ماه سال جاری طی عملیات‌های مختلف توسط آتش نشانی سمنان امداد رسانی شدند.

کد خبر 6090213

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو