Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از دشتستان، کورش امینی: این روزها متأسفانه در این هوای بسیار گرم تابستان و شرایط بسیار سخت کرونایی از گوشه‌وکنار شهر آب‌پخش با خبرنگار خبرگزاری فارس  تماس گرفته و مسئله قطعی و بی‌نظمی در ساعات تقسیم آب را یادآوری می‌کنند.

پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد از مشکلات اصلی تنش‌های آب در بخش آبپخش، نبود مسؤول آبفا، کمبود آب و بی‌نظمی در ساعات تقسیم آب است که صدای اعتراض مردم دومین شهر پرجمعیت شهرستان دشتستان را در آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار بی‌آبی را به مسؤولان و آبشیرین‌کن حواله داد!

علی تنگ ارمی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اتصال به خط کوثر که می‌طلبد حمایت فرماندار دشتستان و استاندار بوشهر را با خود همراه داشته باشد، همچنین تلاش مدیران آبفا و نیز تکمیل پروژه آب‌شیرین‌کن قسمتی از همان تضمین‌ها و اصولاً پایداری آب است که امیدوارم طی زمان مناسبی به منصه اجرا درآید.

بخشدار آب‌‌پخش افزود: پروژه‌ای مثل آبشیرین‌کن که امید بود به تابستان برسد و حجم چند هزارمترمکعبی را به شبکه آبرسانی تزریق کند مسکوت مانده و به دلیل افزایش قیمت مصالح، پروژه ماده ۴۸ شد و مقرر شد که ادامه کار با موافقت اصولی وزارت نیرو، توسط مجموعه آبفا تکمیل گردد که قطعاً فشارهای لازم را از طریق پیگیری مستمر خواهیم آورد تا حداقل قسمتی از دغدغه ورودی اب مرتفع گردد.

 

وی عنوان کرد: گرچه تلاش کردیم که میزان ورودی آب را تثبیت کنیم و حجمی بالای ۵۰۰۰ متر دریافت کنیم ولی مشکلاتی نظیر فرسودگی شبکه آب شرب شهر آبپخش، عدم جانمایی دقیق منهول‌ها و شیرهای آبرسانی در سطح شهر، گرفتگی شبکه، عدم وجود نقشه کامل و جامع و فنی از شبکه شهر باعث شده که در فصل گرم سال که نیاز آبی مردم بیشتر می‌شود، اهالی محترم شهر نتوانند آن‌طور که بایدوشاید آبگیری کنند و نتیجه این می‌شود که بعضی از کوچه‌ها چندروزه متوالی آبگیری انجام ندهند.

سرپرست آبفا نیامده، حاشیه‌ساز شد!

در حالی که شهر آبپخش‌ مدت‌ها از مدیر آبفای شهری محروم بود، بالاخره فرد جدیدی برای سرپرستی این اداره منصوب شد اما روز بعد عضو شورای شهر آبپخش فیلمی از جلوگیری آبفا برای ورود تانکرهای مردمی به داخل این اداره منتشر کرد که باعث بالا رفتن تنش‌ها شد. بالاخره با اصرار مردم ورودی اداره آبفا به روی تانکرهای سیار که وظیفه آبرسانی به مردم را بر عهده داشتند، باز شد.

 

 

رمضانی مدیر آبفای شهرستان دشتستان ابزار داشت: مصرف سرانه آب هر شخص در ایران ۱۵۰ لیتر می باشد که با این تفاسیر ما ۲۰۰ لیتر در نظر می گیریم از ۶۰۰۰ متر مکعب با توجه به میزان آبی که وارد شهر آب پخش می‌شود و گرما و مصرف بالا ما ناچار به نوبت بندی می شویم .

وی افزود: یک چاه عمیق در شهر آبپخش  داریم که در شبانه روز حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ متر مکعب با کنتور که روی آن نصب کردیم وارد مخزن آب شرب شهر می‌شود،علاوه براین پنج هزار تا شش هزار و ۵۰۰ متر مکعب این کل میزان آب ورودی به مخزن شهر آب پخش می باشد.

وعده چندباره فرماندار برای آبشیرین‌کن

فتح‌‌الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار فارس در خصوص مشکلات آب مردم آبپخش اظهار داشت: ورودی آب آبپخش روزانه باید بالای ۶ هزار متر مکعب باشد، اما برخی از روزها حدود پنج هزار متر مکعب بوده بوده که این ناشی از کمبود باران و فرسودگی برخی لوله‌ها بوده است.

فرماندار دشتستان در خصوص کلیپ منتشر شده در خصوص جلوگیری از ورود تانکرها به اداره آبفا گفت: آبفا موظف است که موضوع تأمین آب سیار را پیگیری و تأمین کند اما افرادی که خواستار پر کردن تانکرهای آب بودند، قصد داشتند بدون هماهنگی وارد اداره شوند که ممعانت به عمل آمد.

وی در خصوص آبشیرین کن آبپخش گفت: سرمایه گذار، پروژه را رها کرده و قرار شد که آبفا سرمایه گذار جدید را معرفی نماید. اگر این آبشیرین کن ۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی به بهره برداری برسد حجم آب آبپخش دو برابر خواهد شد.

مشکلاتی که با بی‌تفاوتی تبدیل به بحران می‌شود

 

به گزارش فارس، در حالی که مسؤولان در این شرایط گرم و بحرانی باید به داد مردم برسند و بی‌خیال از کنار این مسائل نگذرند اما عدم مدیریت باعث به وجود آوردن چنین بحران‌هایی می‌شود که در نهایت این مسائل باعث بدبینی و بی‌اعتمادی مردم به مسؤولان و نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام /

منبع: فارس

کلیدواژه: آب تابستان بی نظمی خبرگزاری فارس تماس آبشیرین کن شهر آبپخش متر مکعب شهر آب آب پخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب در جنوب این استان امدادرسانی شدند.

سید محمد مهدی سجادی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته‌ای در کاهش آلام و مشکلات مردم صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیل‌زده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان