Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:01:20 GMT

۲ هزار و ۶۰ کسبه خراسان شمالی پروانه خود را ابطال کردند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۷۰۵۴

۲ هزار و ۶۰ کسبه خراسان شمالی پروانه خود را ابطال کردند

مهرداد داودزاده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیوع کرونا و اجرای محدودیت های کرونایی خسارت های زیادی به کسبه وارد کرد، البته بازاریان برای جلوگیری از شیوع این ویروس همواره همکاری و همراهی کردند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان  صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: امسال هم پروانه کسب ۴۷۱ مورد از بازاریان استان باطل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شمار کمی از کسبه و بازاریان در گروه شغلی یک قرار داشته و با اجرای محدودیت های کرونایی به ناچار تعطیل شدند؛ در مرکز استان ۷۰ درصد از بازاریان در گروه شغلی یک قرار نداشته و در محدودیت های کرونایی کرکره ها را پایین کشیدند.

داودزاده اظهار داشت: بازاریان در تعطیلی های کرونایی متحمل خسارت های زیادی شدند البته برای جبران این خسارت ها و حمایت از این قشر، ۸۵ میلیارد و ۴۳ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان  صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: امسال ۲ هزار و ۳۹۴ فقره پروانه کسب صادر شده است که این میزان پروانه برای پنج هزار و ۹۹۳ نفر شغل ایجاد کرده است.

کل پروانه های صادر شده برای بازاریان خراسان شمالی ۳۲ هزار و ۵۶۶ فقره است که برای ۸۱ هزار و ۴۱۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

طبق تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲ شهرستان‌ راز و جرگلان و مانه و سملقان از هشت شهرستان استان که وضعیت قرمز کرونایی داشتند، خارج شده و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

برچسب‌ها بجنورد کرونا ویروس کرونا اصناف خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کرونا ویروس کرونا بجنورد کرونا ویروس کرونا اصناف خراسان شمالی خراسان شمالی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

هزینه کرد بی‌سابقه دولت سیزدهم در خرید تجهیزات پزشکی

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

۹ طرح درمانی، آموزشی و رفاهی امروز (شنبه) با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان‌های خراسان شمالی راه اندازی و کلنگ زنی شد.

طرح های راه اندازی شده شامل بخش «ام آر آی» و «سی تی اسکن» بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، بخش دیالیز رازوجرگلان، بخش دیالیز فاروج، بخش «وی آی پی» بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان، مرکز تصویربرداری دیجیتال و همراه سرای بیمارستان امام علی (ع) بجنورد است.

طرح های کلنگ زنی نیز شامل مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان و طرح توسعه بیمارستان جاجرم است.

شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری خاور بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی