Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:18:11 GMT

نقاط حادثه خیز جاده‌های ازنا اصلاح شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۳۶۸۴

نقاط حادثه خیز جاده‌های ازنا اصلاح شد

به گزارش ایرنا سجاد درگاه‌پور روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: شهرستان ازنا دارای ۴۴ کیلومتر راه چهارخطه، ۳۵کیلومتر دوخطه، ۴۸ کیلومتر راه فرعی، ۳۴۸ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۴۳ کیلومتر راه روستایی خاکی است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، با توجه به برنامه‌های پیش‌بینی شده، اقدامات قابل توجهی در راستای ارتقای ایمنی و نگه‌داری از این راه‌ها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه راهداری در پنج ماهه نخست امسال، ۶۵ بازدید دوره‌ای از پل‌های بزرگ، تعویض ۱۲۰ عدد تابلو و علائم اطلاعاتی، هشداری و ایمنی فرسوده، نصب ۱۸۵ عدد علائم جدید، تعمیر و نصب ۱۰۰ شاخه گاردریل، نصب ۸۰۰ عدد چشم گربه‌ای و ایمن‌سازی گاردریل با نصب ۳۵ عدد سرسپری، پاکسازی شن و نخاله در رفیوژ وسط راه به طول ۵۰ کیلومتر و شانه‌سازی در راه اصلی به طول ۶ کیلومتر در راه‌های مختلف شهرستان انجام گردیده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ازنا، ایجاد و اصلاح شیب شیروانی به طول ۳۰ کیلومتر در راه اصلی و ۵۰ کیلومتر در راه‌های روستایی ، لکه‌گیری و چاله‌گیری به میزان ۱۵۰ تن در راه‌های اصلی و ۱۰۰ تن راه‌های روستایی، علف‌زنی شانه در حریم راه در طول ۲۰۰ کیلومتر و پاکسازی ۹۰ کیلومتر قنو، گشت‌های مستمر حریم راه و شناسایی و برخورد با ۱۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه را از مهم‌ترین اقدامات در این مدت برشمرد.

درگاه پور اظهار داشت: در این مدت دو نقطه پرتصادف تقاطع "زرنان" در محور ازنا-دورود و تقاطع همسطح "کلکله" در محور دورود-زنا در این شهرستان اصلاح شده است که تا پایان سال نقطه پرتصادف پازردآلو نیز با تعامل استان اصلاح و ایمن‌سازی خواهد شد.

وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به گشت‌های مستمر راهداری به صورت ۲۴ ساعته، پاکسازی صحنه تصادف و جمع آوری‌لاشه حیوانات موجود در راه به تعداد ۸۰ مورد و تنظیم بستر یک دستگاه پل بزرگ اشاره کرد. در حوزه نگهداری راه نیز برنامه‌ریزی و شروع اجرای روکش آسفالت ۴۵ کیلومتر راه اصلی و روستایی در دستور کار است که امیدواریم تا قبل از شروع سرما تکمیل شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره در حوزه معاونت فنی و راه‌های روستایی نیز گفت: انجام روکش آسفالت راه‌های روستایی هندر-دوبلوکان به طول هشت کیلومتر و گیلجرد( راه ارتباطی روستایی به استان مرکزی) در حال پیگیری است، علاوه بر این با هماهنگی استان کار مرمت و بازسازی راهدارخانه‌های محمودآباد و مرزیان، پلیس راه ازنا-الیگودرز و ساختمان مرکزی اداره با پیشرفت خوبی صورت گرفته است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا؛ راه‌اندازی شبکه ارتباطی بی‌سیم و پیگیری افزایش سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای در محورهای شهرستان به‌ویژه ازنا_شازند را به‌عنوان بخش دیگری از عملکرد این اداره در تعامل با مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان برشمرد.

وی با بیان اینکه روزانه پیگیر ارتقای پایانه مسافر و خدمات حمل و نقل عمومی شهرستان و اعزام ناوگان کالا برای حمل کالاهای اساسی به بندر امام هستیم، افزود: با توجه به بازدیدها و پیگیری‌های بعمل آمده و با برگزاری شش جلسه با انجمن‌های صنفی حوزه مسافر تاکنون ۹مورد از نواقص پایانه مسافربری شهرستان مرتفع گردیده است و در حال پیگیری ساماندهی خوابگاه و محل استراحت رانندگان هستیم، همچنین تاکنون ۳۰۰دستگاه ناوگان کالا از این شهرستان به بندر امام اعزام شده است.

درگاه‌پور با تاکید بر نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی حوزه مسافر گفت: در راستای اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی کالا و مسافر که از ابتدای سال جاری در استان مشخص و به شهرستان ابلاغ گردیده است با برقراری گشت‌های کنترلی مشترک با پلیس راه در پنج ماهه امسال موفق به شناسایی ۱۵۰ فقره تخلف اضافه تناژ، ۹۵ محموله ترافیکی فاقد پروانه عبور، ۵۸ فقره تخلف ناوگان اتوبوس از طریق سامانه سپهتن، ۲۵ مورد تخلف حمل مواد سوختنی و خطرناک و ۶۰ مورد تخلف عدم حضور مدیر فنی در شرکت های حمل و نقل شده ایم.

وی گفت: درمجموع طی این مدت ۷۰ مورد گشت کنترل دروازه‌ای ناوگان مسافر، ۱۰ گشت مشترک کنترل باسکول‌های مقابل پاسگاه های پلیس راه و ۴۰ مورد بازدید از شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل، تهیه بانک اطلاعاتی رانندگان و مهمانداران و معرفی رانندگان، متصدیان شرکت‌ها و فعالان حمل و نقل برای واکسیناسیون علیه کرونا صورت گرفته است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز مدیریت راه های کشور خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز مدیریت راه های کشور خرم آباد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز مدیریت راه های کشور خرم آباد لرستان حمل و نقل جاده ای راه های روستایی کیلومتر راه راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: برای جلوگیری از سرقت کابل‌های برق ۷۰ کیلومتر از مسیر روستاهای شهرستان تاکستان به کابل‌های خودنگهدار مجهز شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، یوسف اینانلو شامگاه امروز _شنبه هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تعویض سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار در حدود ۹۵ درصد روستاهای شهرستان تاکستان تاکنون اجرا شده و به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستاهای شهرستان تاکستان به کابل‌های خودنگهدار مجهز شده و برای اجرای این طرح ۲۲ میلیارد تومان اعتبار بودجه و اعتبار هزینه شده است. در سال گذشته هم بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعویض سیم‌های مسی به کابل خود نگهدار در حدود ۶۰ کیلومتر از مسیرهای شهر تاکستان هزینه شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان از برگزاری مناقصه برای معرفی پیمانکاری مجری فاز دوم این طرح خبر داد و گفت: در فاز دوم اجرای این طرح در محدوده‌ای به طول ۶۰ کیلومتر دیگر در سطح شهر تاکستان در حال برگزاری مناقصه و معرفی پیمانکار هستیم که حداکثر تا پایان شهریورماه این پیمانکار انتخاب می‌شود.

اینانلو با اشاره به اجرای فاز نخست بهسازی شبکه برق ادارات اقماری در چهار شهر از توابع شهرستان تاکستان گفت: بهسازی شبکه برق ادارات اقماری شهرهای اسفرورین، خرمدشت، ضیاءآباد و نرجه در محدوده‌ای به طول ۴۰ کیلومتر در حال اجراست که اعتبار آن ۱۴ میلیارد تومان است.

وی با یادآوری وجود ۱۰۰ روستا در تاکستان ادامه داد: بقیه روستاها هم حداکثر تا یک ماه آینده به کابل خودنگهدار مجهز خواهند شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان در انتهای صحبت‌هایش با اشاره به وجود ۸۴ هزار و ۷۶۵ مشترک برق در تاکستان یادآور شد: از این تعداد ۶۸ هزار و ۸۰۱ مشتری در بخش خانگی، ۹ هزار و ۷۳۸ مشترک در بخش تجاری، ۳ هزار و ۶۱۹ مشترک در بخش عمومی، ۱۹۷۱ مشترک در بخش کشاورزی و ۶۳۶ مشترک هم در بخش از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان بهره‌مند شدند.

کد خبر 748526

دیگر خبرها

  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟