Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ اخیرا برخی رسانه‌ها مدعی شدند که آمریکا برای آزاد کردن بخشی از پول‌های ایران به کره و شرکت‌های کره جنوبی مجوز داده که بدهی ایران را تنها از طریق واردات کالا به ایران پرداخت کنند، اما در این مجوز قید شده که شرکت‌های جدید امکان صادرات محصولات خود به ایران را ندارند و همان شرکت‌های پیشین ال‌جی و سامسونگ باید محصولات خود را به ایران صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود تحریم‌های گسترده بین‌المللی و آمریکا علیه ایران، مشکلات اقتصادی و افزایش نرخ ارزهای خارجی از جمله برجسته‌ترین مشکلاتی بودند که دامان مردم را گرفته و پیامدهای بسیاری را به همراه داشتند. دو کمپانی صاحب نام جهانی یعنی Samsung و LG نیز در پی همین تحریم‌ها، ناچار به کاهش حضور خود در بازار ایران شدند.

اواسط اردیبهشت ماه سال ۹۸ واردات لوازم خانگی به طور کلی ممنوع شد و در بهمن ماه همان سال هم دیگر خبری از کره ای های مملو از فناوری در ایران نبود. بازار انحصاری در اختیار تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره مجوز آمریکا به کره جنوبی مبنی بر تهاتر مطالبات ایران از کره جنوبی با کالاهای تولید شده در ال جی و سامسونگ، گفت: اگر کره جنوبی تلاش کند بدون توافق با ایران پول‌های بلوکه شده ما را فقط از طریق تهاتر کالاهای ال جی و سامسونگ تسویه کند، خلاف قوانین و مقررات بین المللی عمل کرده است.

تالارپشتی با بیان اینکه کره جنوبی نباید پرداخت بدهی خود را منوط به تهاتر کالا کند، به دولت سیزدهم توصیه کرد که بهتر است زیربار تهاتر کالاهای ال جی و سامسونگ نرود.

بر اساس پیگیری های خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ حسین تنهایی؛ رییس اتاق بازرگانی ایران و کره به خبرنگار ما گفت: انتشار اخباری مبنی بر بازگشت مجدد این ۲ برند بی اساس بوده و شایعه ای بیش نیست.

وی ادامه داد: طبق پیگیری هایی که از وزارت امور خارجه داشتیم چنین موضوعی مطرح نبوده و واقعیت ندارد و قرار نیست که در قبال پول های بلوکه شده کره، محصولات شرکت های سامسونگ و ال جی را وارد کنیم.

بر اساس این گزارش؛ در حال حاضر برند این دو شرکت در ایران به جی پلاس و سام تغییر کرده و قطعات آنها از کشورهای دیگری به جز کره به ایران وارد می‌شود. بنابراین کالاهای برند ال جی و سامسونگ موجود در بازار به صورت قاچاق وارد می‌شوند و گارانتی ندارند.

پایان پیام/

صفورا طالب زاده کد خبر: 1109960 برچسب‌ها کره جنوبی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کره جنوبی ال جی و سامسونگ کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی

نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه گفت: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردارند و این موضوع سبب استقبال شهروندان روسیه در سراسر این کشور شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، الدر بوتائف نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه باحضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو 2024 از غرفه استان قم بازدید و با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم دیدار کرد. 

سیداکبر غلامیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این دیدار بر افزایش تعاملات تجاری ایران به ویژه استان قم با روسیه تاکید کرد. 

وی افزود: روسیه به عنوان کشور دوست و همسایه ما، مقصد خوبی برای صادرات استان قم محسوب می‌شود و می‌توانیم با افزایش تعاملات خود ظرفیت‌های صادراتی این استان را بیشتر معرفی کنیم. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه نیز در این دیدار با اشاره به استقبال شهروندان روسی از کالاهای ایرانی، عنوان کرد: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و این موضوع سبب استقبال شهروندان ما در سراسر این کشور شده است. 

بوتائف بیان کرد: ما به دنبال افزایش تعامل با ایران و قم هستیم و می‌توانیم ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه‌های مختلف را بیشتر در کشورمان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • ده‌‌روسی: بازگشت رم به چمپیونزلیگ غیرممکن بود
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • صحبت‌های پدر حسن یزدانی درباره زمان بازگشت او
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان