Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ مصطفی نخعی با اشاره به اصلاح تعرفه‌گذاری برق مشترکین، گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ بحث رایگان شدن تعرفه آب و برق و گاز مشترکین کم مصرف و جبران منابع آن از طریق اصلاح تعرفه‌گذاری مشترکین پرمصرف دیده شده و شرکت توانیر موظف بوده که آن را اجرایی کند.

وی افزود: متأسفانه در گزارش سه ماهه اخیر که ما گرفتیم این اقدام توسط توانیر انجام نشده بود و در حال برنامه‌ریزی بودند؛ در ماه‌های اخیر با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام دادند توانستند این موضوع را اعمال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مفاد قانون بودجه ۱۴۰۰ لازم الإجرا است، گفت: نباید اینگونه باشد که پس از گذشتن از پیک بار تابستان این تعرفه‌گذاری نادیده گرفته شود زیرا اصلاح الگوی مصرف خواسته مجلس برای تمامی فصول سال است.

نخعی در ادامه گفت: این قانون به منظور برقراری عدالت، که خواسته همیشگی مردم بوده، وضع شده زیرا مشترکان پرمصرفی که بیش از الگوی متعارف مصرف می‌کنند باید هزینه مضاعفی به منظور جبران برق کم‌مصرف‌ها بدهند.

سخنگوی کمیسیون انرژی خاطر نشان کرد: در این سال‌ها یارانه‌های پنهان انرژی گسترده‌ای توزیع شد و از آنجا که این یارانه‌ها بایستی هدف‌دار شود، تعرفه گذاری پلکانی یکی از گام‌های مهم و اساسی است.

لازم به ذکر است به گفته سخنگوی صنعت برق از ۳۰ میلیون مشترکین خانگی، ۸۰۰ هزار نفر مشترک پرمصرف هستند و این مشترکین بنا بر قانون جدید باید میزان مصرف مازاد بر ۶۰۰ کیلووات ساعت را با قیمت متوسط خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر پرداخت کنند.

پربیننده ترین سایه خشکسالی در پاییز صنعت ورشکسته برق؛ آمارهایی که خبر از بحران می‌ دهند عرضه مستقیم محصولات دیزلی ایرانول در پایانه صادراتی امام خمینی (ره) + عکس خطر فرونشست تدریجی سد مسجد سلیمان افزایش مبالغ قبض برق به دلیل جریمه‌ های پرمصرفی است / خسارت دیدگان خاموشی از توانیر طلب خسارت کنند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برق تعرفه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندوان یکطرفه شد

به گزارش گرده اقتصاد ایسکانیوز، سرگرد محمد احمدی بیان کرد: این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته حوادثی در این محور گزارش نشده است.

وی به رانندگان توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی به جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفرشان رقم بزنند.

محور کرج - چالوس جزو شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت به خطه شمال کشور شامل استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن مسافت در تمام فصول به ویژه نوروز با استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر مربوط به کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار ثبت شده روزانه به طور میانگین در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند که در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد می رسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228497 برچسب‌ها وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • کندوان یکطرفه شد
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است