Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:27:23 GMT

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنم؟

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۷۸۶۰

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنم؟

بعد هم احتمالا به سراغ گوگل می‌رویم و از او می‌پرسیم بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه چیست؟ گوگل هم البته سنگ تمام می‌گذارد و با انبوهی از جواب‌ها از جمله 101 روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه یا چگونگی یادگیری زبان انگلیسی در یک هفته پاسخمان را می‌دهد.

البته ممکن است در طی همین جستجوها به این صفحه آمده باشید؛ که خب باید بگوییم کاملا درست آمده‌اید؛ چرا که ما در این مطلب از صفر تا صد نکات مربوط به شروع یادگیری زبان انگلیسی از هدفگذاری درست گرفته تا روش‌های مطالعه زبان انگلیسی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. صحبت کردیم.

خب بیایید بیشتر از این وقت را تلف نکنیم و به سراغ پیدا کردن پاسخ سوال برای یادگیری زبان از کجا شرع کنم؟ برویم.

5 سوال ساده؛ برای یادگیری زبان از کجا شروع کنم؟

چرا باید زبان انگلیسی بخوانم؟ تا به حال مسابقات رانندگی 24 ساعته لمونز را دیده‌اید؟ در این مسابقات یک راننده باید به مدت 24 ساعت با خودرو رانندگی کرد و مسیر طراحی شده را طی کند. وقتی نگاهی به مصاحبه‌های بازیکنان می‌اندازیم متوجه میشویم که در ساعت‌های پایانی تنها یک چیز است که میتواند آن‌ها را سر پا نگهدارد و آن رسیدن به هدف نایی و موفقیت است.

حالا این مثال وسط مطلب برای یادگیری زبان از کجا شروع کنم؟ چه می‌کند؟ نکته‌ی اصلی این است که قبل از شروع یادگیری زبان انگلیسی هدفتان را مشخص کنید. دوست دارید برای خواندن مقاله‌های معتبر و تحصیلات بهتر زبان انگلیسی یاد بگیرید؟ یا قصد مهاجرت دارید؟ یا هدفتان از یادیگری زبان انگلیسی تنها کسب یک مهارت است؟

با تعیین هدف کوتاه مدت و بلندمدت می‌توانید برای مطالعه‌ی مختلف، شرکت در آزمون‌های اختصاصی و یا استفاده از یک کتاب یا اپلیکیشن خاص بهتر برنامه‌ریزی کنید و البته هر وقت خسته شدید، با نگاهی به حدول اهدافتان می‌توانید با انگیزه‌تر پیش بروید.

برای شروع یادیگری زبان انگلیسی چطور برنامه ریزی کنم؟ لیست اهدافی که در مرحله قبل نوشتید، جلویتان بگذارید. حالا با توجه به آن یک برنامه درست و درمان بنویسید. مثلا اگر تصمیم به مهاجرت دارید احتمالا باید در یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی آیلتس یا تافل شرکت کنید. خب با توجه به سطح زبان انگلیسی‌تان می‌توانید تاریخ حدودی آزمون‌ها در آنیده را نگاه کنید و بعد شروع به مطالعه درس‌ها کنید. یا اگر هدفتان از یادگیری زبان استفاده از این مهارت در کسب و کارتان است؛ بهتر است بخشی از روز را به یادگیری مکالمه‌های تجاری اختصاص دهید.

نکته‌ی آخر اینکه سعی کنید در برنامه‌ریزی‌تان هر چهار مهارت را همزمان تقویت کنید. برای این کار می‌توانید از انواع روش‌های یادیگری زبان انگلیسی که می‌توانند هم دایره لغات‌ شما را وسیع‌تر کنند و هم مهارت Listening شما را تقویت کنند، کمک بگیرید. مثل انواع کتابهای داستانی که فایل صوتیشان هم در اپلیکیشن‌ها آموزش زبان انگلیسی موجود است.

برای یادگیری زبان انگلیسی چند ساعت در روز و چطور درس بخوانم؟ اول از همه این نکته را بدانید که سوال برای یادگیری زبان از کجا شروع کنم؟ هیچ پاسخ و نسخه‌ی یکسانی ندارد. همه‌ی ما با توجه به نوع حافظه‌مان، نوع یادگیری و علاقه‌مندی‌هایمان روش خاصی برای یادگیری داریم. حافظه‌ی بعضی از ما صوتی است بنابراین با شنیدن موسیقی و آهنگ کلمات جدید بهتر در ذهنمان می‌مانند برخی از ما حافظه‌ی تصویری داریم و با دیدن تصویر یک درخت تا ابد کلمه‌ی tree در ذهنمان حک می‌شود.

از طرف دیگر استعداد یادگیری ما هم متفاوت است. مثلا ممکن است دوست ما به راحتی بتواند با روزی یک ساعت وقت، تعداد لغات بیشتری نسبت به ما حفظ کند. اما هنگام نوشتن و رایتینگ دیکته‌ی صحیح کلمه‌ها در خاطرش نماند. خب در این صورت زمانی‌که شما به یادگیری کلمه‌های جدید و تقویت مهارت نوشتن در هر روز اختصاص می‌دهید؛ با دستتان متفاوت است. بنابراین شاید بهتر باشید به سوال برای یادگیری زبان از کجا شروع کنم؟ اینگونه پاسخ بدهیم: بهترین شروع و روش یادگیری روشی است که:

با استانداردها و اهداف شما هماهنگ باشد.
همسو با علاقه‌های شما باشد تا بتوانید زمان بیشتری را به یادیگری اختصاص بدهید.
مطابق با روش‌ها و کتاب‌ها و آموزشهای جدید طراحی شده باشد.

برای یادگیری زبان از کجا شروع کنم؟ توصیه‌ها و روش‌های ساده

یک محاصره‌ی همه جانبه داشته باشید: خب قرار است مثل یک بومی فکر کنید، مثل یک انگلیسی‌زبان مادرزاد صحبت کنید و خلاصه به کوهی از اسلنگ‌ها و ضرب‌المثلها برای بیان منظورتان دسترسی داشته باشید. بنابراین باید با یک برنامه همه‌جانبه به سراغ یادگیری کلمات و اصطلاحات بروید. یادتان باشد که:

دور یادگیری کلمات به همان شکل مدرسه‌ای یک خط قرمز بکشید و سعی کنید کلمه‌ها، فعل‌ها و قیدها را در قالب جمله‌ها یادبگیرید.
معنی کلمه‌ها و عبارت‌ها را به فارسی جستجو نکنید و تا می‌توانید از انواع دیکشنریهای انگلیسی به انگلیسی کمک بگیرید.
مرور به موقع کلمه‌ها و عبارت‌ها با کمک انواع فلش‌کارت‌ها یا روش‌های جدید مثل جعبه‌ی لایتنر  هم کمکتان می‌کند تا کلمات جدید را به راحتی به حافظه بسپارید.
لیست خرید، خاطرات روزانه، خلاصه‌ی فیلمی که به تازگی دیدید یا کتابی که خواندید به زبان انگلیسی هم از آن روش‌هایی است که هم سطح مهارت نوشتارتان را بهتر می‌کند و هم کمک می‌کند تا فکر کردن به انگلیسی برایتان آسانتر بشود. و سمیر یادیگری را سریعتر طی کنید.
با افراد انگلیسی زبان از طریق شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید و با آن‌ها گفتگو کنید. اگر برایتان ست است، در شروع یادگیری زبان انگلیسی خوب است که با دوستانتان یک جمع یادگیری زبان ایجاد کنید و با صحبت و گفتگو به زبان انگلیسی سعی کنید یک پاسخی خوبی به سوال برای یادگیری زبان از کجا شروع کنم؟ بدهید.

همه‌جا کلاس درستان باشد مگر اینکه خلافش ثابت بشود:  در یک صف شلوغ هستید؟ یا در تاکسی باید یک ساعت وقت بگذرانید؟ خب تلفن همراهتان را روشن کنید و پادکستی متناسب با سطح زبان انگلیسی‌تان گوش بدهید. اگر حوصله چادکست شنیدن ندارید انواع آهنگ‌ها و موسیقی هم هستند که البته بهتر است بعد از جستجوی متن آنها یک‌بار از روی متن بخوانید تا با کلمات و ساختار جمله‌ها بیشتر  آشنا شوید. و در نهایت خوب است که بهس راغ انواع فیلم‌ها و سریال‌ها و انیمیشن‌ها بروید. یادتان باشد که تماشای فیلم و سریال‌ها کمکتان می‌کند تا:

نسبت به  فرهنگ و رفتارهای اجتماعی کشورهای انگلیسی زبان شناخت پیدا کنید.
کلمه‌های کاربردی در محیط‌های مختلف و عبارات و اصطلاحات به روز را یاد بگیرید.
با روند کارها در محیط‌های عمومی در سایر کشورها، مثل روند پذیرش در بیمارستان یا چگونگی مصاحبه برای استخدام در سایر کشورها آشنا شوید.

از یک اپلیکیشن کاربردی کمک بگیرید: اپلیکیشن‌های زیادی هستند که قرار است به عنوان یک کارت طلایی به سوال برای یادگیری زبان از کجا شروع کنم؟ پاسخ بدهند. اما برخی از اپلیکیشن‌ها با مطالعه روی روش‌های جدید یادگیری و استفاده از تکنیک‌های جدید برای آموزش زبان انگلیسی از سایر برنامه‌ها کاربردی‌تر هستند. ما در این مقاله بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی را برایتان معرفی می‌کنیم.

ضمن اینکه استفاده از یک برنامه‌ی جامع کمکتان می‌کند تا روی اهداف و روش‌های یادگیری متمرکز بشوید و دیگر نیازی نیست که برای یادگیری لغات سراغ یک برنامه بروید و برای شنیدن پادکست‌های زبان انگلیسی یا پیدا کردن اصطلاحات رایج کسب و کار از اپلیکیشن‌های دیگر استفاده کنید.

اپلیکیشن زبانشناس یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی است. چرا؟

در اپلیکیشن زبان‌شناس می‌توانید از طریق جعبه‌ی لایتنر هوشمند لغات را فواصل زمانی استاندارد بازخوانی کنید تا یادتان نرود.
آموزش لغات و عبارات در اپلیمیشن زبانشناس با مثال‌های کاربردی و در قالب کتاب‌های داستانی است. تمام این کتاب‌ها بر اساس سطح‌های زبان انگلیسی در بخش زیبوک طبقه‌بندی شدند و در بخش توضیحات می‌توانید به سختی و آسانی کتاب، تعداد کلمات جدید و... آشنا شوید و همچنین بر اساس لهجه‌ی فایل صوتی کتاب را برای شنیدن و خواندن انتخاب کنید.
بخش زوم زبانشناس هم می‌تواند به شما رد پیدا کردن فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، و انواع فایل‌های نمایشی به روز کمک کند. در این قسمت هم می‌توانید اول از همه فیلم را از نظر نمره‌ی imdb، لهجه‌، تعداد لغات جدید و سطح زبان بررسی کنید و بعد فیلم را با زبان انگلیسی تماشا کنید.

همین الان اپلیکیشن زبانشناس را از طریق لینک زیر دانلود کنید:

نرم افزار آموزش زبان انگلیسی زبانشناس

حرف آخر: برای یادگیری زبان از کجا شروع کنم؟

یادگیری زبان انگلیسی با کمک اپلیکیشن یادگیری زبان یک روش امتحان پس داده است. در این مطلب با نگاهی به روش‌های مختلف شروع یادگیری زبان انگلیسی به سراغ بررسی اپلیکیشن‌ زبانشناس رفتیم. اپلیکیشنی که با امکانات زیاد، روش‌های جدید آموزشی، بخش چت و گفتگو با سایر زبان‌آموزان... می‌تواند پاسخی درست به سوال برای یادگیری زبان از کجا شروع کنم؟ باشد.

منبع: فارس

کلیدواژه: زبان کتاب مهارت آموزش شروع یادگیری زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان انگلیسی انگلیسی زبان اپلیکیشن ها یک برنامه آشنا شوید کلمه ها روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود