Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-02@02:52:56 GMT

پویش همسفر با رقیه(س) در حرم امام رضا (ع) برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۳۰۲۸

پویش همسفر با رقیه(س) در حرم امام رضا (ع) برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، عضو ستاد نهضت پیشرفت بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌ رضوی در خصوص این مراسم گفت: پویش همسفر با رقیه(س) برای نخستین بار با هدف ایجاد یک فضای گفتمانی در بطن و کانون خانواده‌ها برگزار می شود.

فاطمه علمداری افزود: آنچه که می‌تواند در مقابله با تهاجم فرهنگی، کشور ما را بیمه کند فرهنگ عاشوراست و شاید ما غنی‌تر از فرهنگ عاشورا و مکتب عاشورا نداشته باشیم و اگر این پیام‌رسانی و تعمق بخشی به مفاهیم عاشورا و مکتب حسینی در محیط خانواده گسترش و ترویج پیدا کند می‌توانیم بگوییم که به یک دستاورد بزرگ در بخش فرهنگی و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نائل شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: پویش همسفر با رقیه (س) قصد دارد که این فرصت و بستر را ایجاد کند که یک جریان‌سازی در جامعه اتفاق بیفتد و بدیهی است چون سال اولی است که این برنامه و کار اجرا می‌شود آن شکوه و عظمتی را که ما انتظارش را داریم در شرایط کنونی شیوع کرونا، اتفاق نیفتد بنابراین ما چند محفل را به‌عنوان نمادین به‌صورت حضوری در شهر به‌خصوص در مرکز مشهد و در حرم مقدس رضوی برگزار کردیم.

عضو ستاد نهضت پیشرفت بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: این پویش کار مشترکی بین سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و آستان قدس رضوی و همچنین مجموعه‌های خصوصی است.

علمداری افزود: این پویش که امسال به عنوان یک جرقه و یک شروع بود با استقبال گسترده‌ای رو به رو شد و دختران کوچک سه ساله که سربند یا رقیه (س) را به سر بسته بودند به همراه مادرانشان در این مراسم شرکت کردند و پرچم متبرکی که از حرم مقدس حضرت رقیه سلام‌الله‌علیه را آورده بودیم را در آغوش گرفتند و در کنار پرچم سینه‌زنی کردند و در پایان هدایایی به رسم یاد بود به این عزیزان تقدیم شد.

عضو ستاد نهضت پیشرفت بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌ رضوی گفت: ما امسال از مادران خواستیم که خودشان روضه‌خوان حضرت رقیه(س) باشند و آنچه که از این نهضت و نقش حضرت رقیه(س) می‌دانند برای فرزندانشان بازگو کنند و تصاویر آن را در قالب یک فیلم یک دقیقه تا یک دقیقه و نیم برای ما بفرستند.

علمداری افزود: این کاری که در فضای مجازی ما پیگیری کردیم چند اثر و پیامد خواهد داشت یکی این که مادران به‌خاطر این‌که به‌هرحال یک فیلم بهتری بگیرند به طور قطع چند ساعت با فرزندانشان به گفت‌ و شنود خواهند پرداخت و در واقع کاری تمرینی - آموزشی رخ خواهد داد که این در واقع یک فرصت ایجاد می‌کند که چند ساعت در محفل خانواده بین مادر و دختر صحبت و اسم‌ حضرت رقیه(س) تبادل بشود.

وی ادامه داد: دومین اثر این است که ارتباط مؤثر بین مادر و دختر فراهم بشود و مادر سعی کند که خودش مبلغ دین اسلام باشد و این مفاهیم را یاد بگیرد و از زبان خودش به فرزندش آموزش بدهد همچنین باعث می شود که بانوان به عرصه مجازی ورودی مثبت پیدا کنند چون فضای مجازی اگر یک بعدش تهدید است یک بعدش فرصت است برای این‌که ما آنچه که می‌دانیم یا آنچه که صحیح و درست است را به همدیگر آموزش بدهیم.

گفتنی است ویژه برنامه تکریم سه ساله های حسینی، پویش بین المللی همسفر با رقیه(س) با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم آغاز شد و سپس با اجرای گروه سرود گلدسته های حرم مطهر رضوی و سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی و مداحی یکی از مداحان اهل بیت(ع) ادامه و با اهدا جوایز به دختران سه ساله پایان یافت.

حضرت رقیه کودک سه ساله حضرت امام حسین (ع) است که در حادثه عاشورا حضور داشت و به همراه سایر اهل بیت امام به اسارت یزیدیان در آمد و پس از تحمل شکنجه ها و مرارتهای فراوان هنگامی که در سرزمین شام سر بریده امام حسین (ع) را از نزدیک مشاهده کرد از شدت اندوه و غم به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی خراسان حضرت رقیه س سه ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی

 مجید الهی‌رادگفت : رزمایش کمک به ایتام در قالب پویش امام رئوف در استان برگزار شد.

او  گفت: این رزمایش به نیت واقفان از سوی آستان قدس رضوی، مدیریت کانون‌های خدمت رضوی در خراسان شمالی و با همکاری خادم یاران سطح استان و مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و سایر دستگاه‌ها برگزار شد.

الهی راد گفت : در این رزمایش ۴۰۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزش دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مجموع یک میلیارد تومان میان ایتام تحت حمایت این نهاد در استان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت