Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رمضان یوسفی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کردستان، ریشه‌کنی بی‌سوادی با توجه به پیام حضرت امام و تاکیدات مقام معظم رهبری نیازمند پای کار بودن همه دستگاه‌ها و بخش‌ها است.

وی تصریح کرد: هر کدام از اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی در این زمینه نقش و وظایفی دارند که باید با انجام آن زمینه تحقق ریشه‌کنی بی‌سوادی را فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر 173 هزار نفر بی‌سواد در استان ما به واسطه مولفه سنی از رنج و هدف آموزشی ما بهره‌مند نیستند، گفت: در نرخ باسوادی جامعه هدف یعنی رنج 10 تا 49 سال در بین جمعیت مردان  97 درصد و در بین بانوان 91 درصد در استان باسواد هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان  عنوان کرد: براساس آخرین آمار موجود 21 هزار نفر از جمعیت بی‌سواد کشور در رنج سنی هدف متعلق به استان کردستان است.

وی با بیان اینکه این افراد با کد ملی شناسایی و به شهرستان‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف زمینه باسوادی این افراد فراهم شود.

یوسفی تصریح کرد: انتظار داریم که اطلاعات مکانی مربوط به این 21 هزار نفر را اعلام کنند تا بتوانیم زمینه سواددار کردن آنها را با توجه به تعهد تعریف شده برای استان فراهم سازیم.

وی در ادامه به آمار مراکز یادگیری محلی استان تا سال 1400 گریزی زد و گفت: بهترین محل و ظرفیت برای ماندگاری سواد مراکز یادگیری محلی است.

به گفته معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان، تعداد مراکز یادگیری در سال 95، 3 مرکز و تعداد سوادآموزان 179 نفر بوده است، این آمار در سال 99 به 19 مرکز با یک هزار و 934 نفر سوادآموز ارتقا پیدا کرده است.

به گفته وی، در سال جاری سه مرکز در شهرستان‌های سقز، کامیاران و منطقه سریش آباد مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان افزود: در کنار آموزش به این افراد موضوع حرفه‌آموزی و آموزش مهارت‌های زندگی به افراد ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از  2 هزار و 500 نفر در این مراکز زیرپوشش آموزش‌های مهارتی و غیره قرار گرفته‌اند، گفت: تعهد امسال ما در بحث سواد آموزی 12 هزار نفر است که 6 هزار نفر از این آمار را بی‌سوادان به خود اختصاص داده است.

یوسفی گزارشی از وضعیت کلاس گذاری در سال جاری هم گریزی زد و گفت: اینکه سواد آموزی بر مدار تحول یک نیاز مهم و تبدیل آن به گقتمان سازمانی لازم و ضروری است.

وی  گفت: سوادآموزی جامعه محور از حیث برنامه‌ریزی اداره و ارائه خدمات سواد آموزی برای نقش آفرینی در تراز بیانه گام دوم انقلاب و توجه همکاران بر تبدیل این گفتمان سازمانی به جریان آموزشی تبدیل شده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: رمضان یوسفی ریشه کنی بی سوادی سواد آموزی آموزش و پرورش هزار نفر بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در سال 1402 مردان 55/6 درصد و زنان 44/4 درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر 56/6 درصد برای مردان و 43/4 درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر 130 مرد فوت شده، 100 زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال 1402 تعداد 442 هزار و 213 رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  418 هزار و 741  رویداد فوت ثبت شده، 5/6 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • توقف شطرنجبازان روسیه برابر تیم های مردان و بانوان ایران