Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، دکتر مهدیه واحدی اظهار کرد: برخی از بیمارانی که با علائم کرونا به بیمارستان مراجعه می‌کنند سابقه کرونا را در خانواده‌شان هم داشته‌اند و این تظاهرات در اطفال و کودکان بیشتر از دیگر گروه‌های سنی بوده است و از والدین می‌خواهیم که بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند و در صورت مشاهده کوچکترین علائمی بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوق تخصص روماتولوژی کودکان تصریح کرد: برخی علائم به جز موارد شایع کرونا شامل سرفه، تب، اسهال، استفراغ و مشکلات تنفسی و گوارشی بوده در کودکان ایجاد می‌شود که این موارد شامل قرمزی چشم، قرمزی زبان، ضایعات پوستی، درد شکم و مشکلات گوارشی است و باید بلافاصله به بیمارستان مراجعه شود تا ضمن ویزیت، اقدامات به‌موقع درمانی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه توصیه ما این است که باید در ایام پاندمی بیماری کرونا بیش از پیش از فرزندان‌شان مراقبت کنیم، بیان کرد: اگر در خانواده فرد مبتلا و یا ناقل بیماری داریم باید آن فرد را در مکانی جدا ایزوله و قرنطینه کرده و او را از سایر افراد خانواده به‌دور نگهداریم و از ارتباط کودکان با فرد بیمار تا زمان بهبودی کامل خودداری کنیم، زیرا در صورت برقراری تماس احتمال ابتلایشان بسیار زیاد است.

واحدی با بیان اینکه قبل از خوردن غذا شست‌وشوی دست‌ها توصیه می‌شود، تأکید کرد: این موضوع باید در تمامی گروه‌های سنی به‌ویژه اطفال رعایت شود، ضمن اینکه توصیه می‌شود که فرد مبتلا یا ناقل از ماسک استفاده کند تا دیگر افراد خانواده مبتلا نشوند.

عضو هیئت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه شدت بیماری در موج پنجم کرونا که درگیر ویروس دلتا بودیم حاکی از میزان افزایش ابتلا و بستری کودکان بوده است، گفت: علائم کودکان اختصاصی بوده و برخی متفاوت از بزرگسالان است، باید از این گروه سنی مراقبت ویژه‌ای صورت پذیرد، زیرا بسیار آسیب‌پذیر بوده و ممکن است در صورت ابتلا جان آن کودک را به مخاطره بیندازد.

وی افزود: در طول مدت ۱۹ ماهه کرونایی کودکان مبتلا به این ویروس درگیری مفصلی‌شان بیشتر شده و میزان مراجعات مشکلات مفصلی افزایش یافته است، اما میزان مراجعات موارد قرمزی چشم، قرمزی زبان، ضایعات پوستی، درد شکم و مشکلات گوارشی بیشتر بوده است.

واحدی با اشاره به اینکه گروه‌های مختلفی از کودکان هستند که به جهت ضعیف بودن بدنشان در خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند، گفت: مهمترین نقش والدین در این خصوص مراقبت کامل از فرزندانشان بوده، البته تجربه نشان داده والدینی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند فرزندانشان را از ابتلای به کرونا مصون نگه‌داشته‌اند و این پدر و مادرها بدون ایجاد اضطراب و استرس، به توصیه‌های پزشکان به‌خوبی عمل کردند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: علائم کرونا در کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان