Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ندا اخروی افزود: طرح حمایت و ارائه خدمات رایگان روانشناسی به خانواده‌های متوفیان کرونا همزمان با سراسر کشور از نیمه اردییهشت سال گذشته در مناطق زیرپوشش این دانشگاه آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این راستا با مشارکت بیش از ۹۰ روانشناس تاکنون بیش از پنج هزار و ۶۴۰ نفر از اعضای خانواده جانباختگان کرونا به صورت تلفنی از مشاوره سوگ بهره مند شده اند و ۲ هزار و۳۷۰ جلسه حضوری مشاوره نیز در مناطق زیرپوشش این دانشگاه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای این خانواده‌های داغدار پنج جلسه مشاوره شامل یک جلسه ارزیابی و چهار جلسه مشاوره هفتگی به صورت رایگان توسط متخصصان و کارشناسان آموزش دیده روانشناسی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از مشاوره سوگ، کمک به بازماندگان برای کنار آمدن با غم فقدان عزیز از دست رفته‌شان است افزود: این به معنی فراموش کردن عزیزان درگذشته نیست بلکه یافتن راه‌هایی است که بازماندگان بتوانند در کنار حفظ و یادآوری خاطرات متوفی، زندگی سازنده ای را در پیش بگیرند.

دکتر اخروی ادامه داد: در این طرح با خانواده‌های متوفیان کرونا تماس گرفته می‌شود و از آنان برای شرکت در جلسات مشاوره دعوت به عمل می‌آید.

وی گفت: در این جلسات، روانشناس از طریق تکنیک‌های همدلی با خانواده داغدار، ارتباط درمانی برقرار کرده و آنان را تشویق به تخلیه هیجان می‌کند تا واقعیت فقدان را پذیرفته و با دردی که از فقدان تجربه می‌کنند، کنار آمده و معنای جدید برای این گونه تجارب دردناک بیابند.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: افرادی که پیش از این مبتلا به اختلال در سلامت روان بوده و با مصرف دارو بهبود پیدا کرده‌اند، ممکن است به دلیل تشدید استرس در شرایط کنونی با بازگشت بیماری مواجه شده و نیاز به حمایت‌های روانی داشته باشند که کارشناسان سلامت روان با این افراد نیز تماس می گیرند و خدمات روانشناختی یا پزشکی لازم به آنان ارائه می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها