Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@01:36:36 GMT

خاموشی برق درکردستان به صفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۴۲۷۹

خاموشی برق درکردستان به صفر رسید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان  گفت:پس از چند هفته قطع گسترده برق درکشور و به تبع آن در استان کردستان به جهت افزایش دمای هوا و خروج نیروگاه‌های برق – آبی از مدار تولید، میزان خاموشی‌ها در همه بخش‌ها درروز‌های اخیر به صفر رسیده است وپیش بینی می‌شود طی روز‌های آینده و قبل از شروع فصل سرما همین روند نیز ادامه داشته باشد، بنابراین در حال حاضر وضعیت شبکه توزیع برق پایدار و هیچگونه خطوط بحرانی دراستان نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:در چارچوب برنامه‌های تنظیم شده در حوزه‌های تولید، انتقال، توزیع ودیسپاچینگ ملی در این ایام و با همکاری خوب مشترکان کردستانی مدیریت بار در استان  متناسب با میزان انرژی تخصیصی صورت گرفت و تلاش شد کمترین میزان خاموشی اعمال گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان در ادامه روند پایداری شبکه برق برای همه مشترکان را در روز‌های آتی در گرو رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی دانست و افزود: روند کاهشی دمای هوا و به حداقل رسیدن استفاده از وسایل سرمایشی، قطع برق مشترکان را در استان در روز‌های اخیر، به صفر رسانده است.

لهونیان در ادامه وقوع خاموشی‌های ناشی از بروز حوادث را غیرقابل پیش بینی دانست و تاکیدکرد: این شرکت با بهره گیری از توان داخلی و فنون جدید، نهایت تلاش خود را برای صفر یا به حداقل رساندن خاموشی‌های ناشی از تعمیرات شبکه از طریق فعالیت ” اکیپ‌های خط گرم ”، به عمل خواهد آورد، در این روش عوامل اجرایی برای تعمیرات شبکه، بدون اعمال خاموشی بر روی شبکه برق دار فعالیت می‌نمایند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های آتی با فصل سرما و متعاقبا با کاهش دمای هوا و احتمال افزایش مصرف گاز توسط مشترکین بخش‌های خانگی و تجاری مواجه هستیم، عدم تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌های گازی در فصل سرما محتمل خواهد بود و به تبع آن احتمالا شاهد اعمال خاموشی ناشی از مدیریت اضطراری بار توسط مرکز ملی دیسپاچینگ باشیم؛ لذا از همه هموطنان کردستانی خواستارم کماکان در مدیریت مصارف حامل‌های انرژی مخصوصا برق و گاز در فصل سرما به منظور تامین برق مطمئن و پایدار همکاری داشته تا شاهد خاموشی‌های ناخواسته نباشیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خاموشی برق شرکت توزیع برق فصل سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت

ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سامانه بارشی که قرار است نیمه هفته جاری وارد شهرستان شود و البته برای مدیریت توأمان آب و برق؛ چاه‌موتورهای کشاورزی رفسنجان از ساعت ۶ صبح روز ۹ اردیبهشت تا ۶ صبح روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه خاموش خواهند شد.

حسین رضایی امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان رفسنجان اظهار کرد: همه ما به دنبال اجرای عدالت هستیم و نباید بگذاریم سفره‌های آب زیرزمینی به سرعت تخلیه شوند که نسل آینده با بحران کم آبی و بی آبی مواجه خواهند شد.

وی افزود: با توجه به نزول بارش الهی طی روزهای اخیر و نیز بارندگی‌های پیش‌رو؛ هم سفره‌های زیرزمینی تقویت شده‌اند هم این‌که اراضی کشاورزی تقریبا سیراب شدند و بهتر است برای حفظ آب‌های زیرزمینی، خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی اجرا شود.

رضایی با اشاره به وجود ۸۰ هزار هکتار باغ پسته که توسط بیش از ۱۰۰۰ حلقه چاه آبیاری می‌شوند، بیان کرد: با خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی از ۹ تا ۱۶ اردیبهشت می‌توان به صرفه‌جویی قابل توجهی در حوزه آب و برق دست یافت.

فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: قبلاً دولت برای صدور سند اراضی کشاورزی، این قانون را گذاشته بود که زمین کشاورزی با مساحت زیر دو هکتار نمی‌تواند سنددار شود اما در حال حاضر این قانون تغییر کرده و خوشبختانه خرده‌مالکان هم هر قدر زمین داشته باشند حتی زیر ۱۰۰ مترمربع می‌توانند سند زمین خود را دریافت و از مزایای این سند برخوردار شوند.

رضایی با اشاره به این‌که ۱۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی پسته در رفسنجان به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای مجهز شدند، خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می‌کنیم که نسبت به تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری قطره‌ای و آبیاری نوین اقدام کنند که این امر می‌تواند به صرفه جویی در منابع آبی و نیز افزایش محصول کمک کند.

به گفته وی، مقرر شده لیست چاه‌های غیرمجاز برقی به اداره برق اعلام و نسبت به قطع برق این چاه‌ها اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد