Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@03:17:47 GMT

فاروج؛ پیشتاز در فراوری انگور‌های کشمشی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۹۰۷۰

فاروج؛ پیشتاز در فراوری انگور‌های کشمشی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی   در ۱۸ هزار و۵۲۰  هکتار تاکستان استان، سالانه ۱۸ هزار و ۵۹۰۱    تن انگور برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید 

خراسان شمالی نیازمند وجود واحد‌های فرآوری انگور

حدود ۸۰۰۰ هکتار از این باغ ها، به انگور سلطانی بی دانه اختصاص دارد که با توجه به خشکسالی ها، امسال از این رقم انگور حدود ۱۵۰۰۰ تن کشمش تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان خراسان شمالی اقلیمی مناسب برای تولید انواع انگور است.

بیش از ۱۲ رقم انگور در استان وجود دارد که از سلطانی بی دانه (مناسب تهیه کشمش)، عسگری، خلیلی، یاقوتی، صاحبی، لعل، تا کلاهداری، برای هر ذائقه‌ای مناسب هستند.

بخش زیادی از انگور تولید شده خراسان شمالی فرآوری می‌شود که شهرستان فاروج در این زمینه، پیشگام است.

درحال حاضر در استان فقط واحد فرآوری و بسته بندی آقای میرعلی رجعتی آن هم در شهرستان فاروج فعال است و محصولات با کیفیت را پس از بسته بندی، در سطح کشور به فروش می‌رساند.

کشمش شهرستان فاروج علاوه بر بازار استان به استان‌های دیگر از جمله آذربایجان غربی، حمل و بعد از فراوری، به کشور‌های خارجی صادر می‌شود.

انتهای پیام/ه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکستان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سامان محمدی درمصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای مرمت این تعداد از قنات‌ها ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و مرمت آنها تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.
وی افزود: از اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱، ۵۰ رشته به طول ۵۰ کیلومتر با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار احیا و مرمت شدند.
محمدی با بیان اینکه لایروبی هر رشته قنات به حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، افزود: ۱۰۰ رشته قنات استان نیاز فوری به مرمت دارد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به طور متوسط از قنات‌های کوچک ۵۰ تا ۶۰ خانوار و از قنات‌های بزرگ ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.
در خراسان شمالی ۶۵۳رشته قنات با آب دهی سالانه ۸۶ میلیون متر مکعب وجود دارد.

خراسان شمالی دارای سه هزار و ۱۸۴ چشمه، هزار و ۵۵۷ حلقه چاه عمیق، ۲ هزار و ۴۸۳ حلقه چاه نیمه عمیق و۶۵۳ رشته قنات دارد و سالانه میانگین بارش در این استان به حدود ۲۴۰ میلمتر می‌رسد که حدود ۳۴۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز وابسته به این منابع آبی است.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان