Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@01:41:43 GMT

خیابان‌های شهرک‌های اقماری به نام شهدا مزین می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۷۱۵۶

خیابان‌های شهرک‌های اقماری به نام شهدا مزین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بررسی دستور جلسات رسیده برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس باعث افتخار همه کشور است و شهدا رفتند که ناموس کشور حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منصور مرادلو تصریح کرد: تقدیم ۳۵۳۵ شهید برای این بوده است که کشور پایدار بماند و اگر قرار است که یاد اهل بیت زنده بماند باید خون ریخته می‌شد.
وی با اشاره به اینکه مردان و زنان غیور و دلاور در جنگ تحمیلی در برابر دشمنی که بیش از 37 کشور به آن کمک می‌کردند ایستادگی کردند و به صورت یک واجب کفایی، آنچه داشتند را بسیج کردند، اضافه کرد: همه ملت ایران در این بازه زمانی به صورت یک واجب کفایی، آنچه داشتند را بسیج کرده اعم از مردم عادی، بسیجیان، ارتش و غیره، نظام جمهوری اسلامی را حمایت و پشتیبانی کردند تا ناموس این کشور حفظ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در این دوران حتی برخی خانواده‌ها 5 شهید و برخی خانواده‌ها تک‌فرزند خود را تقدیم نظام و انقلاب کردند، افزود: تقدیم بیش از 200 هزار شهید، پاسخ مثبت به «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) بود و پاداش این خون‌ها پیروزی کشور بود.

مرادلو در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرای شده توسط شهرداری زنجان گفت: خوشبختانه برنامه‌های شهرداری با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی بیان کرد: با توجه به برگزاری مراسم اربعین حسینی شهرداری به موکب‌ها در این حوزه کمک خواهد کرد.

*کمک یک میلیاردی شورا به اربعین

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به  بودجه یک میلیارد تومانی شهرداری زنجان برای هزینه در اربعین حسینی اشاره و افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی هر سال با شور و حال زیادی و با حضور 20 میلیون نفر برگزار می‌شد.

وی با اشاره به اینکه عظمت این مراسم تا حدی بود که داعش و استکبار تهدید کرده بودند که این مراسم برگزار نشود، اما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پاسخ آنها گفته بود که اجازه نمی‌دهد کوچکترین صدمه‌ای به زائران حسینی وارد شود، افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی، قدرت شیعه در سطح بین‌الملل را نشان می‌دهد.

مرادلو با اشاره به تصویب یک میلیارد تومان بودجه شهرداری زنجان درباره اربعین گفت: امسال به موکب «جاماندگان» با اخذ مجوز از ستاد کرونا  با پیاده‌روی 13 کیلومتر در مسیر گاوازنگ تا مزار شهدای گمنام برگزار خواهد شد، کمک می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه از این یک میلیارد تومان، 250 میلیون تومان به موکب قتیل‌العبرات، 130 میلیون تومان به موکب خادمین شهدای گمنام، 50 میلیون تومان به موکب شهدای مقاومت، 50 میلیون تومان به موکب شهدای مدافع حرم، 50 میلیون تومان به موکب احباب‌الرضا(ع) کمک کمک خواهد شد، اضافه کرد: علاوه بر این یک سری اقلام در قالب زیرساخت خریداری خواهد شد که طی سال‌های بعد به اربعین کمک شود.

مرادلو در ادامه با اشاره به بحث تکریم شهدا در ارتباط با نامگذاری معابر و خیابان‌ها گفت: کمیته نامگذاری معابر شهری در تمام شهرها و استان‌ها تشکیل شده تا بتوانند معابر را مزین به نام شهدا، مفاخر و علمای آان شهر کنند.

وی افزود: انتظار از کمیته نامگذاری این است که همواره بهترین نام‌ها را انتخاب کند تا هویت و تاریخ شهر را بتوان حفظ کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه نشناختن مفاخر استان جای تأسف دارد، در حالی که زنجان دارای مفاخر بسیاری است، اضافه کرد: یکی از خیابان‌های شهرک کارمندان (خیابان هفتم) به نام شهید مدافع حرم صمدی نامگذاری شده است، اما از این پس تمام خیابان‌های شهرک کارمندان به نام شهدا مزین خواهد شد.

مرادلو افزود: از این پس شماره‌گذاری خیابان‌ها در شهرک‌ها اقماری حذف خواهد شد و خیابان‌ها به نام شهدا و مفاخر با اولویت بومی، مزین می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این در فازهای 5 به بعد گلشهر نیز انجام و نامگذاری به نام شهدا انجام خواهد شد.

*آمادگی برای بحران برنامه شوراست

در ادامه نیز سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه بخشی از بودجه یک میلیارد تومانی صَرف خرید تجهیزات و امکانات خواهد شد، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های شورا این است که از ظرفیت موکب‌ها در بخش مدیریت بحران نیز استفاده شود.

حسین حمزه‌لو پاک با بیان اینکه تجربه سیل خوزستان نشان داد که باید برای بحران آماده باشیم، افزود: اربعین حسینی، یک بار در سال برگزار می‌شود.

وی همچنین ضمن تبریک موفقیت الناز رکابی در مسابقات سنگنوری گفت: این موضوع نیز برای نخستین بار در کشور رخ داده بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه نصب تابلوی شهدا در خیابان‌ها و کوچه‌ها اقدام ارزمشندی محسوب می‌شود، افزود: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند این است که تابلوی مختصری از رزومه و بیوگرافی شهید و شخصیت مربوطه بر سر ان کوچه نصب شود تا نسل حاضر و نسل‌های بعدی، اطلاعات مختصری از آن شخصیت بزرگوار داشته باشند.

محمدکاظم مجتهدی افزود: مقداری از این اقدام در دستور کار قرار گرفته و بقیه نیز در حال تکمیل شدن است.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس زنجان شهدا ان رئیس شورای اسلامی شهر زنجان میلیون تومان به موکب یک میلیارد تومان اربعین حسینی نام شهدا خیابان ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در سفر به اردبیل گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی امروز، ۸ اردیبهشت در سفر به اردبیل ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری نموده‌اند.

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است