Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا خسروی در نخستین جلسه دیدار رسمی مدیران صنعت آب و برق کشور با وزیر نیرو که به شکل ویدئوکنفرانسی برگزار شد، از بخش توزیع به عنوان آخرین حلقه زنجیره تأمین برق مطمئن و پایدار نام برد و گفت: این بخش در قالب ۳۹ شرکت به عنوان پیشانی خدمت و پاسخگوی نهایی صنعت برق به آحاد جامعه است که مسئولیت تأمین برق تمام جامعه شهری و۹۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷درصد جمعیت روستایی کشور با ۳۸ میلیون مشترک برق بر عهده دارد.

او با اشاره به اینکه توزیع تجهیزات تامین برق خورشیدی برای عشایر کوچ‌رو سراسر کشور ادامه دارد، گفت: در شرایط فعلی که با محدودیت تامین انرژی مواجه هستیم در کنار نیاز‌های توسعه زیرساخت‌های بخش تولید برق، توسعه فعالیت‌های مدیریت سمت تقاضا با استفاده از ابزار‌های هوشمند سازی ضرورت دارد تا با تغییر درنگرش فرآیند عرضه انرژی، مشترکین بتوانند بسته‌های انرژی خود را در بازار‌های رسمی معامله کرده و مدیریت سمت تقاضا مفهوم اقتصادی پیدا کند.

خسروی به نقش مهم و تاثیرگذار شرکت‌های توزیع نیروی برق در بحث کسری تولید برق، اشاره و اضافه کرد: شرکت‌های توزیع در ایجاد زیرساخت‌های تولید انرژی تجدیدپذیر با توان کمتر از ۷ مگاوات بسیار موثرند تا به طرق مختلف بتوانند متقاضیان، مشترکین و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را ترغیب کرده و احداث این نیروگاه‌ها را از طریق بیع متقابل در مقابل تهاتر سوخت توجیه پذیر کنند، طرح بزرگ احداث نیروگاه‌های خورشیدی روستایی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی با ظرفیت ۳ هزار مگاوات یکی از این اقدامات در دست پیگیری است.

او تصریح کرد: امسال به دلیل ناترازی عرضه و تقاضای انرژی، شرکت‌های توزیع نیروی برق با تلاش شبانه روزی توانستند با مدیریت بار ۳۷۰۰ مگاوات در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و عمومی بخشی از کسری تولید را جبران کنند که کار بسیار سختی بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه نگرش امروز حاکمیت صنعت برق به بخش توزیع متفاوت از گذشته بوده و با اعتقاد به تمرکز پاسخگویی و خدمت گزاری نهایی صنعت در این بخش، چشم انداز نوینی تعریف شده است، گفت: توسعه هوشمند سازی، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش تلفات انرژی به عدد تک رقمی، افزایش مشارکت مردم و ارتقاء نظارت در راستای بهبود ارائه خدمات به عموم جامعه بخشی از این اقدامات است.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس، حذف صورتحساب کاغذی، ارائه بیشترین خدمات غیر حضوری با ۸۲خدمت بین دستگاه‌های اجرایی و نسخه اپلیکیشن برق من و راه اندازی سامانه نظارت مکانیزه را از دیگر مواردی عنوان کرد که در راستای تحول دیجیتال انجام شده است.

خسروی، به برخی از چالش‌های اصلی صنعت برق اشاره و اضافه کرد: ناترازی بزرگ تولید و مصرف انرژی، نظام تعرفه‌گذاری تکلیفی و اقتصاد ناکارآمد برق، زیان عملیاتی و انباشته توأمان و انباشت هنگفت بدهی ها، فرسودگی تأسیسات و نیاز مبرم به سرمایه گذاری برای باز سازی شبکه، بالا بودن نرخ رشد مصرف انرژی و شدت انرژی و همچنین ضعف در حاکمیت شرکتی و نیاز به افزایش درجه آزادی شرکت‌ها و تقویت روحیه جسارت در مقابله با بحران‌های حال حاضر از جمله چالش‌های مهم فعلی صنعت برق است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جریان برق شرکت توزیع نیروی برق فارس صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و در راستای برنامه وزارت نیرو برای اصلاح نظام مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور موظف شدند بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تهیه کنند.

بر اساس آخرین آمار و ارقام مرتبط با معاملات شرکت‌های توزیع برق در بورس انرژی، در هفته نخست شروع معاملات برق در این بازار تعداد ۱۷۹ معامله صورت گرفت که ارزش این معاملات ۱,۲۱۱ میلیارد ریال بود. در این هفته که حجم معاملات روزانه برق به یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۵۸ مگاوات ساعت رسید، همچنین پایین‌ترین قیمت بازار ۸۵۰ ریال و بالاترین قیمت نیز ۱,۲۰۰ ریال بود.

در معاملات هفته نخست ۳۲ شرکت توزیع برق در معاملات اقدام به خرید برق کردند و در مقابل ۱۰ نیروگاه خصوصی و ۱۸ نیروگاه دولتی نیز اقدام به فروش برق کردند که سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد و سهم نیروگاه‌های بخش خصوصی نیز ۴۶ درصد بود.

با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت هفتگی به حساب وکالتی شرکت‌های توزیع، امکان معاملات به صورت مستمر با هدف اصلاح جریان مالی و ایجاد شفافیت قیمتی و کاهش نقش دولت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6089877 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی