Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینستاگرام با توجه به این‌که مبتنی بر تصویر و ویدئوست، حجم زیادی از اینترنت شما را مصرف می‌کند و مدت‌هاست به یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران تبدیل شده است. به گزارش جنوب نیوز، گزینه پیش‌نمایش اینستاگرام را غیرفعال کنید: یکی از مؤثرترین روش‌ها برای این‌که مصرف اینترنت خود را در اینستاگرام کاهش دهید، این است که گزینه پیش‌نمایش اینستاگرام خود را غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این کار باید به قسمت تنظیمات بروید. گزینه داده مصرفی سلولی را مشاهده خواهید کرد. گزینه مصرف داده کمتر را انتخاب کنید. انتخاب این گزینه باعث کاهش سرعت بارگیری ویدئوها هنگام اتصال به اینترنت می‌شود. اما با غیرفعال کردن این گزینه اگر به اینترنت وای‌فای متصل شوید آن به طور معمول کار خواهد کرد.

وقتی از تلفن استفاده نمی‌کنید داده‌های تلفن‌همراه خود را خاموش کنید: اگر شما از افرادی هستید که در مواقعی که از برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید داده‌های تلفن‌همراه خود را خاموش نمی‌کنید باید بگوییم این برنامه‌ها همچنان از اینترنت گوشی شما استفاده می‌کنند.

این مساله در مورد توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام کاملا صادق است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم وقتی از گوشی خود استفاده نمی‌کنید، داده‌های تلفن‌همراه خود را خاموش کنید.

اعلان‌های برنامه اینستاگرام را خاموش کنید: اعلان‌های اینستاگرام از قابلیت‌های مفید در اینستاگرام محسوب می‌شود که باعث می‌شود شما از پست یا نظر دیگران به‌سرعت اطلاع یابید. یکی از راه‌هایی که باعث کاهش مصرف اینترنت هنگام استفاده از اینستاگرام خواهد شد، خاموش کردن این اعلان‌هاست.

غیرفعال کردن ذخیره خودکار تصاویر: هر بار که شما با استفاده از گوشی همراه خود عکس می‌گیرید، اینستاگرام این تصاویر را در Camera Roll ذخیره می‌کند. روش دیگر برای این‌که هنگام استفاده از اینستاگرام اینترنت بسیار کمی استفاده کنید این است که ذخیره خودکار تصاویر خود را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن ذخیره خودکار تصاویر می‌توانید به صفحه اینستاگرام خود بروید و سپس روی منوی سه نقطه در سمت بالا ضربه بزنید، سپس اسکرول کرده و روی گزینه Original Photo ضربه بزنید با انتخاب گزینه save original photos آن را غیرفعال کنید. با غیرفعال کردن این گزینه، وقتی می‌خواهید تصویری را در صفحه اینستاگرام خود بارگذاری کنید، می‌توانید به صورت دستی و با رفتن به گالری خود انجام دهید.

روش های کاهش مصرف اینترنت در واتس‌اپ

واتس‌اپ یکی از بهترین برنامه‌های پیام‌رسان است که بیشتر افراد در جهان از آن استفاده می‌کنند. به منظور مدیریت مصرف داده‌ها، واتس‌اپ خوشبختانه از ویژگی‌های کلیدی خوبی برخوردار است که می‌تواند به شما در کاهش مصرف داده‌ها کمک کند.

واتس‌اپ به چه میزان از اینترنت استفاده می‌کند؟

با استفاده از واتس‌اپ می‌توانید از راه‌های مختلف با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. تماس صوتی و تصویری و ارسال پیام و همچنین ارسال صوت از گونه‌های مختلف، راه‌های ارتباطی در واتس‌اپ است. اما واتس‌اپ در همه این موارد چقدر از داده‌ها استفاده می‌کند؟

برآوردهای ما از میزان استفاده از داده‌های واتس‌اپ در حین مکالمات ویدئویی حدود ۵ مگابایت در دقیقه با اینترنت ۴G، ۷۵/۳ مگابایت با اینترنت ۳G و ۳مگابایت با اینترنت ۲G است. همچنین برآوردهای ما از میزان مصرف اینترنت برای شماره‌های داخل یک کشور ۲۸۰کیلوبایت در دقیقه و برای شماره‌های کشورهای مختلف ۳۳۰کیلوبایت برای هر تماس صوتی است. اما این برآوردها به هیچ وجه اعدادی رسمی نیستند.

برای کاهش داده‌های واتس‌اپ سه روش مختلف وجود دارد که در ادامه به هر یک از آنها اشاره خواهیم کرد.
استفاده از داده‌های کمتر را در طول تماس‌های واتس‌اپ فعال کنید.

واتس‌اپ دارای قابلیت کاهش استفاده از داده‌های تماس صوتی و تصویری است. برای فعال کردن این قابلیت می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

 در اندروید، مسیر زیر را دنبال کنید

روی منوی سه نقطه در بالا سمت چپ ضربه بزنید.
 گزینه Setting را انتخاب کنید.
 روی گزینه Storage and data ضربه بزنید و بر گزینه استفاده از داده‌های کمتر برای تماس‌ها ضربه بزنید و آن را فعال کنید.

برای آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

 به تب Setting در پایین سمت راست بروید.
 گزینه Storage and data را انتخاب کنید.
 گزینه Auto-downloads را غیرفعال کنید.

اگر شما از افرادی هستید که تعداد بسیاری از مدیاها را از طریق واتس‌اپ دریافت می‌کنید، مصرف اینترنت شما احتمالا زیاد خواهد شد.  در ادامه نحوه غیرفعال کردن بارگیری خودکار رسانه در واتس‌اپ برای اندروید آمده است:

منوی سه نقطه در بالا سمت چپ را ضربه بزنید.
 روی تب Storage and data ضربه بزنید.

 در مرحله بعد، شما گزینه auto-download را خواهید دید. در اینجا، می‌توانید نوع فایل‌های رسانه‌ای را که می‌توانند به طور خودکار در حالت‌های داده‌های تلفن‌همراه، وای‌فای و رومینگ دانلود شوند انتخاب کنید.
 روی تب هنگام استفاده از داده‌های تلفن‌همراه ضربه بزنید.

 برای کاهش استفاده از داده‌های تلفن‌همراه، ویدئوها و هر نوع رسانه دیگری را که نمی‌خواهید به طور خودکار دانلود شوند انتخاب کنید. در اینجا شما حتی اگر صدا را حذف کنید، بارگیری پیام‌های صوتی به صورت خودکار همچنان ادامه خواهد یافت.

 پس از اتمام کار روی OK ضربه بزنید.

برای آیفون می‌توانید مسیر زیر را دنبال کنید:

 بر برگه تنظیمات در سمت چپ پایین ضربه بزنید.
 گزینه Storage and Data را انتخاب کنید.
 در زیر گزینه Auto-download، تب media type را انتخاب کنید که هنگام اتصال به وای‌فای، وای‌فای و Cellular یا Never را انتخاب کنید.

حالت Chat Backup واتس‌اپ را غیرفعال کنید.
قابلیت Chat Backup واتس‌اپ نیز داده‌های شما را مصرف می‌کند. برای غیرفعال کردن این گزینه در اندروید مسیر زیر را دنبال کنید:
 به قسمت Settings بروید.
 Chats > Chat backup را انتخاب کنید.
 در زیر تنظیمات Google Drive settings، روی پشتیبان‌گیری در Google Drive ضربه بزنید و گزینه Never را انتخاب کنید.

 در گوشی‌های آیفون:
 به بخش تنظیمات بروید.
 به تب Chats > Chat Backup بروید.
 روی Auto Backup ضربه بزنید و آن را Off کنید.

منبع: جام جم آنلاین

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: داده های تلفن همراه استفاده از داده زیر را دنبال کنید غیرفعال کنید انتخاب کنید غیرفعال کردن مصرف اینترنت ضربه بزنید همراه خود کاهش مصرف وای فای واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سخنگوی صنعت برق به پرمصرف‌ها هشدار داد. مدیرعامل توانیر از مدیریت بیش از ٦٠ درصد مصرف برق کشور به کمک کنتور‌های هوشمند خبر داد که دو میلیون و ٤٠٠ هزار مشترک خانگی را تحت پوشش دارد.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: باتوجه به اینکه مصرف مشترکان باید رصد شود در استان قزوین کنتور‌های هوشمند نصب شد و در حال حاضر پیک مصرف ما ۸۰۰ مگاوات است بیش از ۵۰۰ مگاوات با همین کنتور‌های هوشمند رصد می‌شود. تعداد کنتور‌های هوشمند نصب شده بیش از ۲۸ هزار دستگاه است که به حدود ۳۰ هزار دستگاه خواهد رسید و امیدواریم که تا فصل اوج مصرف بیش از ۷۵ درصد برق مصرفی با این کنتور‌ها پایش شود.
اینانلو گفت: تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها هم مجهز به کنتور هوشمند شده اند. بر اساس مصوبه هیات دولت احتمال زیاد از ۱۵ خرداد ساعت کار ادارات دولتی تغییر پیدا خواهد کرد. باتوجه به اینکه در ساعات آغازین روز هوا خنک‌تر است و در نیمه شمالی کشور این مساله بیشتر مشهود است این تغییر ساعت می‌تواند در کاهش مصرف برق تاثیر گذار باشد.
وی تصریح کرد: مراکز درمانی از مصوبه لزوم کاهش مصرف مستثنی است، اما بقیه دستگاه‌ها از ۳۰ درصد تا ۷۰ درصد باید این مصوبه را در نظر داشته باشند. در بخش صنعت هم جابجایی روز مدیریت مصرف برق را خواهیم داشت. در بخش کشاورزی هم بر اساس ابلاغ شرکت آب منطقه‌ای پنج ساعت مدیریت مصرف خواهیم داشت.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اظهار کرد: مشترکان خانگی بر اساس برنامه ابلاغ شده به دو دوره زمانی تقسیم شده که در ماه‌های گرم سال که از خرداد تا شهریور است مصرف ماهیانه هر مشترک حدود ۳۰۰ کیلووات ساعت است و در بقیه ماه‌ها این الگو ۲۰۰ کیلووات ساعت در نظر گرفته شده است. خوشبختانه ۸۳ درصد از مشترکان خانگی الگوی مصرف را رعایت کرده بودند.
وی در ادامه گفت: در ماه‌های گرم سال محاسبه نرخ قیمتی به صورت پلکانی خواهد بود. در پله‌های بالای ۷۵۰ کیلووات ساعت که در استان ما هم به ندرت از این نوع مشترکان داریم قرار است افزایش قیمت قابل توجهی صورت بگیرد. مشترکینی که به هر صورت کاهش مصرف داشتند مشمول طرح‌های بخشودگی و پاداش شدند. برای مشترکان مختلف برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است. مشترکان دولتی حتما رصد خواهند شد که کاهش مصرف را داشته باشند. با مشترکان صنعتی هم برای تعطیل در یک روز وسط هفته هماهنگ خواهد شد که بجای آن روز جمعه کار کنند. برای مشترکان تجاری هم در ساعات میانه روز برای مدیریت مصرف هماهنگ خواهد شد. به منظور پایداری سراسری شبکه توزیع برق طی روز‌های آینده خبر‌هایی به اطلاع خواهد رسید.
اینانلو اظهار کرد: از مشترکان خودتامین هم برق تولیدشده مازاد خریداری خواهد شد. در بخش صنعت بخصوص مبنایی برای قطع برق وجود دارد البته این به شرط همکاری است. صنایع باید تعطیلی یک روز را رعایت کنند. ما برای حفظ پایداری شبکه گاهی ناگزیر به قطع برق صنایعی هستیم که همکاری نمی‌کنند. در بخش کشاورزی چاه‌هایی که پمپاز آب انجام می‌دهند طبق پروانه صادرشده شرکت آب منطقه‌ای ۱۹ ساعت در شبانه روز است که ۵ ساعت باید خاموش باشند. طبق الگوی کشت سازمان جهادکشاورزی قطعا با این ساعت آبیاری نیاز‌ها برآورده خواهد شد و کاهش مصرف برق خللی در امر تولید ایجاد نخواهد کرد.
وی تصریح کرد: کولر‌های گازی شش تا هفت برابر بیشتر از کولر‌های آبی برق مصرف می‌کنند و در صورت استفاده زیاد از کولر‌های گازی باتوجه به نرخ پلکانی قطعا با ارقام بسیار بالا مواجه خواهند شد. اوج مصرف از ساعت ۱۹ تا ۲۳ است که مشترکان می‌توانند استفاده از وسایل برق را مدیریت کنند و به غیر این ساعت منتقل کنند. مشترکانی که احساس می‌کنند در شرایط مصرف و هزینه‌های برق امکان هدررفت وجود دارد باید از کارشناسان راهنمایی بگیرند.
اینانلو گفت: قوانین خوبی در زمینه حاکمیتی برای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر تدوین شده است. در همین راستا صنایع می‌توانند قسمتی از برق مصرف خود را با استفاده از نیروگاه‌های کوچک مقیاس جبران کنند. استان ما بهترین موقعیت برای استفاده از انرژی خورشیدی را دارد. پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی هم به خانواده‌ها اختصاص داده شده است. نهاد‌های حمایتی هم در این زمینه بسیار خوب وارد شده اند.
وی اظهار کرد: مشترکان در سال گذشته هم از پاداش‌های کاهش مصرف برخوردار شدند که تا دو هزار تومان برای هر کیلووات ساعت پاداش در نظر گرفته بودیم که ده برابر نرخ هزینه بود این پاداش به صورت بستانکاری در صورتحساب مشترکان محاسبه می‌شد. در استان ما بیش از ۳۸ میلیارد تومان در سال گذشته پاداش پرداخت کردیم. ما به وعده‌ای که داده بودیم عمل کردیم.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گفت: باتوجه به احتمال افت ولتاژ یا خاموشی به مشترکان توصیه می‌کنیم که حتما از محافظ استفاده کنند. در صورت وقوع رخداد برای وسایل برق در اثر قطعی برق مشترکان می‌توانند به امور مربوطه و مدارک خود را ارائه کنند و شرکت بیمه پس از بررسی، قسمتی از خسارت را پرداخت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟